![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Kramer 1014 |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Peter.Vingborg ![]() Dæk ![]() ![]() Byggebladets redaktør Medlem siden: 29-Februar-2004 Sted: LEGO Fan Land Region: Vestjylland Status: Offline Point: 8419 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-April-2009 kl. 04:54 |
|
|
||
Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager: LEGO dage, Frilandsmuseet Hjerl Hede 2014-? MODUVERSE DANMARK, SFW 2022 og 2023 Byg & Leg, Svendborg Teater 2022-? Klodsfest 2024, Hvalsø Klodsfest 2025, Thisted |
||
![]() |
||
Carsten.Thomsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jep, sådan en Kramer Allrad er vist ikke for kjøn - farven er dog muligvis en formildende omstændighed
Orange er også en af mine absolutte favoritfarver - sammen med Tan, Dark Turquoise, grøn, Lime, sandfarverne, de nye grå farver...
Jeg vil tænke over det. Men det kniber jo gevaldigt med transport af sagerne Frashawn-Skærbæk og retur |
||
![]() |
||
Peter.Vingborg ![]() Dæk ![]() ![]() Byggebladets redaktør Medlem siden: 29-Februar-2004 Sted: LEGO Fan Land Region: Vestjylland Status: Offline Point: 8419 |
|
Igen Thomsen - Vi glæder os til at se dine kreationer - udstillet på LEGO Fan Weekend i Skærbæk ved Rømø - den sidste weekend i september 2009. Håber virkeligt du kommer!
|
||
Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager: LEGO dage, Frilandsmuseet Hjerl Hede 2014-? MODUVERSE DANMARK, SFW 2022 og 2023 Byg & Leg, Svendborg Teater 2022-? Klodsfest 2024, Hvalsø Klodsfest 2025, Thisted |
||
![]() |
||
Rasmus.Damgaard ![]() Panel ![]() ![]() Medlem siden: 31-Marts-2009 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1635 |
|
Igen super flot bygget Carsten, men giver dog Christian ret i at det er en ekstrem grim traktor.
![]() |
||
![]() |
||
Christian.Velin ![]() Klods ![]() Medlem siden: 13-September-2008 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 212 |
|
Ja, endnu engang har du ramt en tudegrim maskine lige på kornet |
||
Christian Velin
|
||
![]() |
||
Heine.H.Olsen ![]() Panel ![]() ![]() Medlem siden: 10-Oktober-2005 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1851 |
|
Jeg kan ikke fremhæve en af dine kreationer fremfor en anden, da jeg ganske enkelt er ved at miste overblikket i mængden Samtidig er orange en af mine absolutte favoritfarver i LEGO sortimentet, så der er absolut thumbs up - endnu en gang - herfra |
||
![]() |
||
Carsten.Thomsen ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
|
Næste bidrag til Dieselund Maskinstations efterhånden noget blandede beholdning af landbrugsmaskineri er denne orange Kramer 1014.
Forakslen kan vippe om længdeaksen, der er 4-cylindret motor, PTO'en kan ind- og udkobles, og redskabsophænget er drevet af Pneumatic. Førersædet kan vendes bagud og er magen til førersædet på min Mercedes MB Trac 1300 og Schlüter EuroTrac. Der er lufttank bagved trinbrættet i højre side, og ligesom på forbilledet er der firehjulsstyring, hvor baghjulene kan være med- eller modstyrende - sidstnævnte også kendt som Dog-Walk eller krabbestyring.
Styringen fungerer på samme måde som på min Claas Xerion, bagakslen er omtrent magen til den på min første Claas Xerion, mens forakslen er en "almindelig" foraksel omtrent magen til den på 8284-traktoren, dog en smule forstærket.
Modellen bliver måske engang udstyret med en frontlift á la den der ses på forbilledet ovenfor. Forbilledet findes i mange forskellige farver, bl.a. gul, grøn, mørkegrøn, orange og orangerød.
Alle grå dele er nygrå. Totalvægten blev 840 gram.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |