![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Oshkosh P15 og Coca Cola lastbil |
Besvar
|
| Forfatter | |||
Christian.Selnø
Tagsten
Medlem siden: 24-April-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 303 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Oshkosh P15 og Coca Cola lastbilSendt: 07-Februar-2009 kl. 08:54 |
||
|
Hej lasse
![]() De er super Cool begge lastbiler, jeg glæder mig til at se dem til Lego World. Fed fidus at den kan køre og sprøjtevand. Flot arbejde. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mvh. Christian selnø |
|||
|
Christian Selnø
|
|||
![]() |
|||
Martin.Alsø
Tagsten
Medlem siden: 07-September-2005 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 461 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-Januar-2009 kl. 09:25 |
||
|
Det er så vildt !
Flot Flot Flot !
Jeg ksn kun sige at næste gang skla det være en PEPSI Truck !
Martin |
|||
|
Martin Alsø - The Chokomann
Der er ingenting, der er så godt, at det ikke kan laves bedre. GKC |
|||
![]() |
|||
Morten.Øberg
Panel
Medlem siden: 20-November-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 904 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Januar-2009 kl. 16:24 |
||
|
Synes at de begge er super fede.
Kan slet ikke sætte ord på.....
Du må endelig tage dem med til LW. MÅ bare se dem (med fingrerne) |
|||
|
Morten Øberg
|
|||
![]() |
|||
Joost.Haugmark
Klods
Medlem siden: 17-December-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 167 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Januar-2009 kl. 11:25 |
||
|
Hold da op. Der er nogen der har bygget en rigtig bil inspireret af din Oshkosh
. Det ser ihvertfald ikke ud til at der er gået på kompromis nogen steder.
|
|||
![]() |
|||
Lasse.Deleuran
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Sydvestjylland Status: Offline Point: 3755 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 01-Januar-2009 kl. 21:56 |
||
|
Mange tak.
Selvfølgelig kommer de med til LEGOWorld. De skulle endelig være brugervenlige med alle de hvide tandhjul til at passe på mekanikken. Jeg ved jeg har påstået det før, men denne gang er det rigtigt - Jeg har field-testet den røde til et byggemøde i Vorbasse
Musikken ved jeg ikke helt hvor er fra. Jeg fandt en der hed "fire", hvilket var et passende navn .
Det stille nummer kommer fra et af Wipeout-spillene. Det bliver spændende at se springvandet - LEGO er svært at holde vandtæt. |
|||
|
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
|
|||
![]() |
|||
René.Hoffmann
Dæk
Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 01-Januar-2009 kl. 21:19 |
||
|
Ej, men Lasse, for h...... mand... De to biler har jo ligeså meget wow-effekt, som da man første gang oplevede Anders Gaasedal stå og lege med hans fjrenstyrede technic-gravko!!!
Hvis du nogensinde skiller de her to ad - så snakker jeg aldrig til dig igen...
Hvor er de fede - og så med alle de funktioner...
Brandbilen er fed i sig selv, men at se den virke - wow! Og sjov idé med at sætte ild til enpapirs-flyver og lade den slukke den! Jeg var ellers godt nok lige ved at lægge en kage cirka 1.30 inde i klippet...
Fed musik ellers - hvem er det?
Også en ret fed sekvens til slut, hvor man ser originalen, og så modellen fra de samme vinkler - fedt!!
Coca-Cola lastbilen er også bare gennemført... Flot i sig selv - men endnu mere imponerende med alle de funktioner, du har fået bygget ind i den...
Ser vi dem til Legoworld?
|
|||
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|||
![]() |
|||
ChristianGrønne
Tagsten
Medlem siden: 17-Oktober-2008 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 467 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 01-Januar-2009 kl. 09:52 |
||
|
Lasse jeg vil barer sige tak for for iden med at bruge en flaske til at holde vand og luft. Det kan eg bruge på det springvand jeg er igang med til naa det finder i ud af hvad jeg er igang med |
|||
![]() |
|||
Lasse.Deleuran
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Sydvestjylland Status: Offline Point: 3755 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 01-Januar-2009 kl. 09:10 |
||
|
Tak for kommentarene.
NXT motoren passede bedre ind. NXT og XL-motorer er næsten identiske mht. hastighed og trækkraft, men med NXT'en kunne jeg holde motordelen helt ude af maven af modellen og på samme tid have så få tandhjul som muligt (3 stk. ud over differentialerne)
Til gengæld kan en XL motor ikke opbygge nok tryk, selv hvis den har 8 pumper at gøre godt med:
Jeg ville gere holde den på to kanaler til styring, så jeg kombinerede styret med vandkanonerne. Kanonerne følges ad, men jeg kan selv vælge hvilken der skal sprøjte. At kanonerne drejer lidt den forkerte vej er fordi jeg styrer maskinen med den ene hånd og filmer med den anden - jeg har ikke helt styr på den endnu
Maskinrummet er fyldt, men det er mest pga. PF-modtagerne at jeg vil holde antallet af kanaler nede.
Jo. De burde dreje lidt hurtigere, specielt når jeg pryder mig med systemer såsom dette på mobilkranen:
Men med så stor en akselafstand, ved jeg ikke engang om de gør det på den virkelige model. Den styrer fint, men jeg har først nu indset at jeg har fået klippet stykkerne, hvor den drejer, væk. Man kan kun svagt ane at den drejer omkring 1:40. Her er et par billeder hvor de rigtige maskiner drejer. Jeg tror forskellen er meget lille: Her og her. Jeg glad for spørgsmål - specielt når jeg kan sætte billeder på svarene. Flere tak
|
|||
|
|
|||
![]() |
|||
Ina.Nilsson
Liftarm
Medlem siden: 28-Januar-2006 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 2777 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 01-Januar-2009 kl. 08:43 |
||
|
Tror jeg har nævnt det før...Du er skræmmende genial Lasse...
Fantastiske modeller og funktioner... |
|||
|
Ina Hjorth Nilsson
|
|||
![]() |
|||
Esben.K
Liftarm
Medlem siden: 09-Februar-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Online Point: 2108 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 01-Januar-2009 kl. 08:33 |
||
|
Hej Lasse,
Hvilken måde at starte året på! En utrolig flot model, som ligner forbilledet perfekt. Og som med Coca Cola lastbilen er det mest imponerende alle de funktioner du får pakket ned på meget lidt plads. Et par spørgsmål: Hvorfor bruger du en NXT motor til baghjulene? Giver den store PF motor ikke tilstrækkelig trækkraft? På filmen ser det ud til at de to vandkanoner roterer sammen (desuden sammen med forhjulene?). Bilen skal derfor holde vinkelret på målet for at begge vandkanoner rammer. Vandkanonerne ser også ud til først at dreje lidt den forkerte vej når du indstiller dem. Hvad skyldes dette? Var der ikke plads i maskinrummet til at vandkanonerne kunne styres uafhængigt? Bør det forreste sæt forhjul ikke dreje en smule hurtigere end det bageste for at få bilen til at dreje korrekt? Jeg lagde mærke til at bilen ikke på noget tidspunkt i videoen drejer. Esben |
|||
![]() |
|||
ChristianGrønne
Tagsten
Medlem siden: 17-Oktober-2008 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 467 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 31-December-2008 kl. 23:24 |
||
|
Godt bygget fedt lavet med at den også kan sprøjte med vand
|
|||
![]() |
|||
Anton.Wrisberg
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1671 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 31-December-2008 kl. 22:38 |
||
|
Fed brandbil Lasse
Også en fed Coca Cola lastbil, men den har jeg vist omtalt før... |
|||
![]() |
|||
Lasse.Deleuran
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 31-December-2008 kl. 21:38 |
||
|
Så er jeg endelig færdig med et nyt Model Team køretøj.
Den er en Oshkosh P15 fra 1977.
Her er en video hvor I kan se alle dens funktioner:
Alle funktioner styres ved hjælp af Power Functions, ligesom på den røde lastbil I så til sidste Klodsfest. Denne gang har jeg måttet snyde. Vandet kommer fra en flaske, men man kan bruge en LEGO lufttank i stedet hvis man er purist og ønsker at genopfylde den hvert 10. sekund.
Her er nogle billeder hvor den sammenlignes med originalen.
Flere billeder kan findes i Brickshelf galleriet. Coca Cola lastbil Jeg har også færdiggjort traileren til den røde lastbil. Både lastbil og trailer er genopbygget og forbedret siden Klodsfest 2008. Her er en video der viser alle funktionerne:
Og det tilhørende Brickshelf galleri med billeder af alle detaljer. |
|||
|
|
|||
![]() |
|||
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |