Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Oshkosh P15 og Coca Cola lastbil
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Oshkosh P15 og Coca Cola lastbil

Besvar Besvar
Forfatter
Besked Sortering i omvendt orden
Christian.Selnø Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 24-April-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 303
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian.Selnø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Oshkosh P15 og Coca Cola lastbil
    Sendt: 07-Februar-2009 kl. 08:54
Hej lasse

De er super Cool begge lastbiler, jeg glæder mig til at se dem til Lego World.

Fed fidus at den kan køre og sprøjtevand.

Flot arbejde.

Mvh.
Christian selnø

Christian Selnø
Til top
Martin.Alsø Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 07-September-2005
Point: 461
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Alsø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Januar-2009 kl. 09:25

Det er så vildt !

Flot Flot Flot !

Jeg ksn kun sige at næste gang skla det være en PEPSI Truck !

Martin

Martin Alsø - The Chokomann

Der er ingenting, der er så godt, at det ikke kan laves bedre. GKC
Til top
Morten.Øberg Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 20-November-2007
Region: ikke oplyst
Point: 904
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Øberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Januar-2009 kl. 16:24

Synes at de begge er super fede.  Det er nok de mest avangerede modeller jeg har set. 

Kan slet ikke sætte ord på.....

Du må endelig tage dem med til LW. MÅ bare se dem (med fingrerne)

Morten Øberg
Til top
Joost.Haugmark Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 17-December-2007
Point: 167
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Joost.Haugmark Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Januar-2009 kl. 11:25
Hold da op. Der er nogen der har bygget en rigtig bil inspireret af din Oshkosh. Det ser ihvertfald ikke ud til at der er gået på kompromis nogen steder.
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-Juni-2007
Region: Sydvestjylland
Point: 3755
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Januar-2009 kl. 21:56
Mange tak.

Selvfølgelig kommer de med til LEGOWorld. De skulle endelig være brugervenlige med alle de hvide tandhjul til at passe på mekanikken.
Jeg ved jeg har påstået det før, men denne gang er det rigtigt - Jeg har field-testet den røde til et byggemøde i Vorbasse

Musikken ved jeg ikke helt hvor er fra. Jeg fandt en der hed "fire", hvilket var et passende navn .
Det stille nummer kommer fra et af Wipeout-spillene.

Det bliver spændende at se springvandet - LEGO er svært at holde vandtæt.
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Januar-2009 kl. 21:19

Ej, men Lasse, for h...... mand... De to biler har jo ligeså meget wow-effekt, som da man første gang oplevede Anders Gaasedal stå og lege med hans fjrenstyrede technic-gravko!!!

Hvis du nogensinde skiller de her to ad - så snakker jeg aldrig til dig igen...

Hvor er de fede - og så med alle de funktioner...

Brandbilen er fed i sig selv, men at se den virke - wow! Og sjov idé med at sætte ild til enpapirs-flyver og lade den slukke den! Jeg var ellers godt nok lige ved at lægge en kage cirka 1.30 inde i klippet...

Fed musik ellers - hvem er det?

Også en ret fed sekvens til slut, hvor man ser originalen, og så modellen fra de samme vinkler - fedt!!

Coca-Cola lastbilen er også bare gennemført... Flot i sig selv - men endnu mere imponerende med alle de funktioner, du har fået bygget ind i den...

Ser vi dem til Legoworld?

René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
ChristianGrønne Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 17-Oktober-2008
Point: 467
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianGrønne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Januar-2009 kl. 09:52

Lasse jeg vil barer sige tak for for iden med at bruge en flaske til

at holde vand og luft.

Det kan eg bruge på det springvand jeg er igang med til naa det finder i ud af hvad jeg er igang med

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Januar-2009 kl. 09:10
Tak for kommentarene.

Citat: Esben.Kolind Esben.Kolind skrev:

Hvorfor bruger du en NXT motor til baghjulene? Giver den store PF motor ikke tilstrækkelig trækkraft?

NXT motoren passede bedre ind. NXT og XL-motorer er næsten identiske mht. hastighed og trækkraft, men med NXT'en kunne jeg holde motordelen helt ude af maven af modellen og på samme tid have så få tandhjul som muligt (3 stk. ud over differentialerne)

Til gengæld kan en XL motor ikke opbygge nok tryk, selv hvis den har 8 pumper at gøre godt med:

På filmen ser det ud til at de to vandkanoner roterer sammen (desuden sammen med forhjulene?). Bilen skal derfor holde vinkelret på målet for at begge vandkanoner rammer. Vandkanonerne ser også ud til først at dreje lidt den forkerte vej når du indstiller dem. Hvad skyldes dette? Var der ikke plads i maskinrummet til at vandkanonerne kunne styres uafhængigt?

Jeg ville gere holde den på to kanaler til styring, så jeg kombinerede styret med vandkanonerne. Kanonerne følges ad, men jeg kan selv vælge hvilken der skal sprøjte.

At kanonerne drejer lidt den forkerte vej er fordi jeg styrer maskinen med den ene hånd og filmer med den anden - jeg har ikke helt styr på den endnu

Maskinrummet er fyldt, men det er mest pga. PF-modtagerne at jeg vil holde antallet af kanaler nede.

Bør det forreste sæt forhjul ikke dreje en smule hurtigere end det bageste for at få bilen til at dreje korrekt? Jeg lagde mærke til at bilen ikke på noget tidspunkt i videoen drejer.Esben

Jo. De burde dreje lidt hurtigere, specielt når jeg pryder mig med systemer såsom dette på mobilkranen:

Men med så stor en akselafstand, ved jeg ikke engang om de gør det på den virkelige model. Den styrer fint, men jeg har først nu indset at jeg har fået klippet stykkerne, hvor den drejer, væk. Man kan kun svagt ane at den drejer omkring 1:40.

Her er et par billeder hvor de rigtige maskiner drejer. Jeg tror forskellen er meget lille:
Her og her.

Jeg glad for spørgsmål - specielt når jeg kan sætte billeder på svarene. Flere tak
Til top
Ina.Nilsson Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 28-Januar-2006
Region: Trekantsområdet
Point: 2777
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ina.Nilsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Januar-2009 kl. 08:43

Tror jeg har nævnt det før...Du er skræmmende genial Lasse...

Fantastiske modeller og funktioner...

Ina Hjorth Nilsson

Til top
Esben.K Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 09-Februar-2006
Status: Online
Point: 2108
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Januar-2009 kl. 08:33
Hej Lasse,

Hvilken måde at starte året på! En utrolig flot model, som ligner forbilledet perfekt. Og som med Coca Cola lastbilen er det mest imponerende alle de funktioner du får pakket ned på meget lidt plads.

Et par spørgsmål:

Hvorfor bruger du en NXT motor til baghjulene? Giver den store PF motor ikke tilstrækkelig trækkraft?

På filmen ser det ud til at de to vandkanoner roterer sammen (desuden sammen med forhjulene?). Bilen skal derfor holde vinkelret på målet for at begge vandkanoner rammer. Vandkanonerne ser også ud til først at dreje lidt den forkerte vej når du indstiller dem. Hvad skyldes dette? Var der ikke plads i maskinrummet til at vandkanonerne kunne styres uafhængigt?

Bør det forreste sæt forhjul ikke dreje en smule hurtigere end det bageste for at få bilen til at dreje korrekt? Jeg lagde mærke til at bilen ikke på noget tidspunkt i videoen drejer.

Esben
Til top
ChristianGrønne Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 17-Oktober-2008
Point: 467
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianGrønne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-December-2008 kl. 23:24
Godt bygget fedt lavet med at den også kan sprøjte med vand
Til top
Anton.Wrisberg Se drop down
Panel
Panel

Point: 1671
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anton.Wrisberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-December-2008 kl. 22:38

Fed brandbil Lasse Og fede film med brændende papirflysredninger

Også en fed Coca Cola lastbil, men den har jeg vist omtalt før...

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-December-2008 kl. 21:38
Så er jeg endelig færdig med et nyt Model Team køretøj.

Den er en Oshkosh P15 fra 1977.

Her er en video hvor I kan se alle dens funktioner:

Alle funktioner styres ved hjælp af Power Functions, ligesom på den røde lastbil I så til sidste Klodsfest.

Denne gang har jeg måttet snyde. Vandet kommer fra en flaske, men man kan bruge en LEGO lufttank i stedet hvis man er purist og ønsker at genopfylde den hvert 10. sekund.

Her er nogle billeder hvor den sammenlignes med originalen.

Flere billeder kan findes i Brickshelf galleriet.

Coca Cola lastbil

Jeg har også færdiggjort traileren til den røde lastbil. Både lastbil og trailer er genopbygget og forbedret siden Klodsfest 2008. Her er en video der viser alle funktionerne:

Og det tilhørende Brickshelf galleri med billeder af alle detaljer.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.063 sekunder.