![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Himmelskibet |
Besvar
|
| Forfatter | |
Joost.Haugmark
Klods
Medlem siden: 17-December-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 167 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: HimmelskibetSendt: 06-Januar-2009 kl. 11:20 |
|
Superflot model. Et tivoli til KF09 eller 10 ville jo være fantastisk. Nu var der jo allerede et circus til KF08.
Hvis det går helt galt må du bare skrive en PM så sender jeg nogle redningskøretøjer, så vi kan få reddet de stakkels minifigs ud.
Trådløs strøm... tjah... jeg ved ikke om det fungerer sammen med, for jeg ved intet om nxt men der findes jo batterier helt ned i knapstørrelse. Bl.a. hos fotobutikker. |
|
![]() |
|
Anton.Wrisberg
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1671 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-Januar-2009 kl. 15:03 |
|
Er det ikke det der sker her? http://www.brickshelf.com/gallery/esbenkolind/StarFlyer/img_ 1748.jpg |
|
![]() |
|
Christian.Selnø
Tagsten
Medlem siden: 24-April-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 303 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 04-Januar-2009 kl. 08:14 |
|
Hej Esben
Hvad med at bruge en motor til at rulle ledningen ud og trække den ind igen, det er jeg helt sikker på at du godt kan klare. De kan jo progameres til omdrejnings hastighed osv. J |
|
|
Christian Selnø
|
|
![]() |
|
Christian.Selnø
Tagsten
Medlem siden: 24-April-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 303 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 04-Januar-2009 kl. 08:10 |
|
Fedt Esben
![]() Du kan bare det der med at få tingene til at gå op i en højere enhed. Du har skjult ledninger og motorer rigtig godt, god detalje med at lave de små bygninger til disse. Flot arbejde. ![]() |
|
|
Christian Selnø
|
|
![]() |
|
Kim.Andersen
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Himmerland Status: Offline Point: 1432 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 01-Januar-2009 kl. 13:14 |
|
Hvis nu lavede en knude på ledningen, altså ikke en stram en, så kunne du sætte et elastik fast på ledningen, sådan at den blev trækket tilbage. |
|
|
Kim Andersen
"Hvis plan A ikke virker, så husk, at alfabetet har 28 bogstaver." |
|
![]() |
|
ChristianGrønne
Tagsten
Medlem siden: 17-Oktober-2008 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 467 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 31-December-2008 kl. 14:58 |
|
Esben du mangler kun rasten af tivole
|
|
![]() |
|
Esben.K
Liftarm
Medlem siden: 09-Februar-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Online Point: 2098 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 31-December-2008 kl. 09:21 |
Ja, det vil jeg også gerne vide. Frem- og tilbageføringen af ledningen er uden tvivl den detalje der har voldt mig størst problemer... og jeg må nok indrømme at den ikke er helt på plads endnu... af og til får den sig viklet sammen så ledningen sidder fast. Da snoren samtidig er temmelig stærk har det medført nogle ret spektakulære sammenbrud af tårnet, liftarms bliver simpelthen flået fra hinanden i sammenføjningerne og tårnet vælter! Det er ikke noget problem at rotoren selv trækker ledningen med op, problemet opstår på vej ned hvor ledningen ikke "selv" kan finde ud af at komme væk igen. I den nuværende udgave bliver ledningen bare presset ind i et kammer hvor den får lov at bugte sig som den vil... og af og til rammer den altså en position hvor den "sætter sig fast". Det er lidt svært at forklare... men hvis trådløs strøm ikke lige er på trapperne, så vil jeg gerne efterlyse ledninger der udadtil har samme fysiske egenskaber som sytråd ![]() Anyway, det betyder at Himmelskibet ikke kan stå ubevogtet og køre op og ned i flere timer i træk. Det bliver nok noget med at køre den op til toppen og så bare lade rotoren dreje rundt i uendelig løkke. Esben |
|
![]() |
|
Lasse.Deleuran
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Sydvestjylland Status: Offline Point: 3755 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 31-December-2008 kl. 08:19 |
|
Sådan Esben! Man må sige at du har styr på teknikken. Med både Knud og Kim's gyldne tårne og dit himmelskib får vi en hel forlystelsespark... med masser af bevægelser
Byggeriet er gennemført, men det er ærgeligt det ikke er til at skjule ledningen. Hvor bliver vores trådløse strøm af!? (Jeg troede først der var 2 motorer )
|
|
|
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
|
|
![]() |
|
Stefan.Sandbeck
Panel
Medlem siden: 30-Oktober-2008 Sted: Denmark Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 1276 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 31-December-2008 kl. 03:35 |
|
Rigtig fed model
hvad sker der hvis de taber en hammer der oppe fra nej spøg det styre sku for vildt |
|
|
Stefan Sandbeck
Den ABS afhængige Autolakere(citat fra Kundby) TC8 |
|
![]() |
|
Dennis.Nielsen
Klods
Medlem siden: 26-August-2008 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 160 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30-December-2008 kl. 22:33 |
|
Hvor er den sej |
|
![]() |
|
ChristianGrønne
Tagsten
Medlem siden: 17-Oktober-2008 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 467 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30-December-2008 kl. 16:59 |
|
Godt gået du 10
og der er på en skala fra 1 til 5 så det et maget højt tal
|
|
![]() |
|
René.Hoffmann
Dæk
Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30-December-2008 kl. 15:39 |
|
Ja, der er jo ikke så meget andet at sige, end at du holder den høje standard, Esben! Du laver vist ikke noget, der er halvt gennemført, gør du?
Jeg kan godt lide detaljen med, at den tilpasser længden af ledningen... Det er smart tænkt... |
|
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|
![]() |
|
Morten.Øberg
Panel
Medlem siden: 20-November-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 904 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30-December-2008 kl. 13:53 |
|
Super super fed.
Alene modellen i sig selv er for cool... At den så også virker! Bedre bliver det ikke. Håber den kommer til LW
|
|
|
Morten Øberg
|
|
![]() |
|
H.Bidstrup
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Vestjylland Status: Offline Point: 1396 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30-December-2008 kl. 11:08 |
|
Hvad skal man sige - SÅDAN - Esben
![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
|
Henning Bidstrup
Vindmøller - skal de ikke lave strøm ell. ?????? - jeg tror jeg har et problem |
|
![]() |
|
Ina.Nilsson
Liftarm
Medlem siden: 28-Januar-2006 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 2777 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30-December-2008 kl. 10:47 |
|
Wow super flot arbejde Esben... Både udseende og funktion er helt i top her...
![]() ![]()
|
|
|
Ina Hjorth Nilsson
|
|
![]() |
|
Henrik.Hansen
Liftarm
Medlem siden: 01-April-2005 Sted: Denmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 2020 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30-December-2008 kl. 10:00 |
|
Det der Esben, det er fanme' klasse
( og ansættelse værd ved LEGO ) Det er muligt at din konstruktion har været et år undervejs, men når jeg ser sådan et pragtværk, så har det været værd at vente på Hellere lidt der er godt, end meget der er skidt
|
|
|
Henrik Hansen
" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! " Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|
![]() |
|
C.Bennedsen
Liftarm
Medlem siden: 05-Oktober-2005 Sted: Denmark Region: Vestjylland Status: Offline Point: 3767 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30-December-2008 kl. 09:09 |
|
Endnu engang Esben! WOW!
Fed model, nu har vi snart et helt tivoli!
Jeg vil kalde det en drejeskive!? |
|
|
Caspar Bennedsen
LEGO Certified Professional Onsite Event Manager - Skærbæk Fan Weekend Core team - LEGO Festival of Play |
|
![]() |
|
Anton.Wrisberg
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1671 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30-December-2008 kl. 09:07 |
|
Det er bare for COOL Esben!
Rigtig fed opstart hvor det ikke drejer rundt, og så drejer det rundt men står stille, osv... Men cool er det |
|
![]() |
|
Esben.K
Liftarm
Medlem siden: 09-Februar-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Online Point: 2098 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30-December-2008 kl. 08:53 |
|
Hej alle,
Denne model af Tivolis forlystelse "Himmelskibet" har været undervejs det meste af året og er nu endelig blevet færdig og fotograferet. Det var lidt sjovt at se modellen af Det Gyldne Tårn på billederne fra Skærbæk, der er åbenbart andre der har fået den gode idé at modellere Tivolis forlystelser . Himmelskibet er med sine 80 meter verdens højeste karrusel, læs mere om Himmelskibet på Tivolis hjemmeside om Himmelskibet:Forlystelsen styres af Mindstorms NXT og det ser ret cool ud når den kører. Videoen ligger på YouTube, se den her. Links i beskrivelsen nedenfor linker til billeder og videoer. Hele mappen (efter moderation) ![]() ![]() NXT klodsen er skjult i det lyseblå skur, ledningen til rotoren får lov at ophobe sig under bakken, mens motoren er skjult under billethuset. NXT motoren trækker rotoren op og ned vha. snoretræk og sørger samtidig for at ledningen til toppen har den rette længde. Se en video på YouTube her. Rotoren er bygget op omkring en turntable samt en gammel 9V motor. Hullet i midten af turn table (hvad hedder det på dansk?) sætter en naturlig begrænsning får tårnets tykkelse (2x2 knopper), liftarms giver en solid konstruktion som dog svajer når rotoren hæves. Toppen af tårnet er modelleret løseligt efter himmelskibet, jeg synes egentlig at resultatet blev ret godt. Jeg har glædet mig til at præsentere denne model, hvad synes I om den? Godt nytår, Esben |
|
![]() |
|
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |