![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Yellow Brick Road No. 13 |
Besvar
|
| Forfatter | |||
Jesper.Hansen
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 2419 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Yellow Brick Road No. 13Sendt: 24-Oktober-2008 kl. 10:06 |
||
|
Hva' ska' jeg sige
|
|||
![]() |
|||
Ina.Nilsson
Liftarm
Medlem siden: 28-Januar-2006 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 2777 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 24-Oktober-2008 kl. 03:57 |
||
|
Super flot byggeri Svend Erik og en sand perle med det forskudte tag....
|
|||
|
Ina Hjorth Nilsson
|
|||
![]() |
|||
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-Oktober-2008 kl. 07:48 |
||
Det er nok klogt at ringe i forvejen... men ellers er medlemmer af Byggepladen hjertelig velkommen i Kundby
Træt bliver jeg aldrig, men hvis du spørger om jeg snart skifter tema, så er svaret ja
Ikke decideret genbrug - men genavendelse af byggeteknikken fra den californiske vin gård (blot kortere og med andre tiles), som du kan se her:
|
|||
![]() |
|||
René.Hoffmann
Dæk
Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 21:14 |
||
|
Igen et flot skue fra din hånd, Space Brigadeer Saksun...
Men tårnet - det er da genbrug, er det ikke?
Genial idé med logen - det får virkelig en til at genkalde sig hvad man har set af film/læst af bøger om den slags - og figurerne er virkelig godt ramt!
Hvis man kommer på de kanter, så kan jeg godt anbefale et besøg i Svend Eriks atelier - der er hyggeligt, og der smager som regel af en god øl...
PS - er du ikke ved at være træt af at bygge i gult? |
|||
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|||
![]() |
|||
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 18:46 |
||
Næh, Tommy, det er såmænd bare et af mine grundede lærreder fra mit atelier (og LEGO værksted) |
|||
![]() |
|||
Tommy.Jensen
Panel
Medlem siden: 06-Maj-2006 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1106 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 17:07 |
||
|
Tak Svend, Sammen med de billeder du postede til Anton, så var det lige det jeg var nysgerrig på. Det er en superflot model. Er det rød plastik du har hængt bag ved? |
|||
![]() |
|||
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 15:54 |
||
|
Nærmere kommer du ikke i denne omgang
|
|||
![]() |
|||
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 15:52 |
||
Det kan jeg heller ikke, men her er et par billeder:
|
|||
![]() |
|||
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 15:48 |
||
|
Nej, Asger, der er bare min horisont, der er blevet udvidet qua et spændende job med mange dejlige oplevelser... |
|||
![]() |
|||
Anton.Wrisberg
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1671 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 13:36 |
||
|
Er det muligt at få et nærbillede af taget over de dele af huset der stikker ud (kan ikke huske hvad de hedder |
|||
![]() |
|||
Tommy.Jensen
Panel
Medlem siden: 06-Maj-2006 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1106 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 09:35 |
||
|
God effekt med taget... meget flot i det hele taget, og så (som sædvanlig) med en sjov historie til.
Forresten: kan vi ikke få et nærbillede af tårnet på toppen af huset? |
|||
![]() |
|||
Asger.Lindeblad
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 1774 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 07:58 |
||
|
Redigeret af Asger.Lindeblad - 11-December-2024 kl. 10:45 |
|||
![]() |
|||
Christian.W.J
Bestyrelse
Næstformand Medlem siden: 02-Maj-2006 Sted: Denmark Region: Vendsyssel Status: Offline Point: 5061 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 06:36 |
||
|
Svend Erik Saksun, du har gjort det igen!
Et hamrende flot byggeri og en yderst interessant historie!
"Well Done!"
|
|||
![]() |
|||
Anders.Reinhard
Panel
Medlem siden: 27-Oktober-2005 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1283 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-Oktober-2008 kl. 00:17 |
||
|
Rigtig rigtig flot kreation, Svend! Og med rigtig mange fede detaljer. |
|||
![]() |
|||
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-Oktober-2008 kl. 19:48 |
||
|
Baron Otto von Elfenbein har stiftet en loge og indsat sig selv som Stormester. Logen bygger på esoterisme og bærer navnet "Flagermus Ordenen".
Baronen har hentet byggematerialer fra flere forkellige verdensdele. Særlig stolt er han af tagene, som er beklædt med kulsort granit fra Karpaterne i nærheden af Transsylvanien og Valakiet, som Vlad Tepes (Dracula) var fyrste af.
Baronen har også skænket den store grund, som ligger på Yellow Brick Road 13. Billederne er fra indvielsesfesten, hvor der også er optagelse af nye aspiranter:
Der er trængelsel ved indgangen, hvor vagterne sørger for ro og orden, mens brødrene banker på hoveddøren samtidig med at de hviskende fremsiger det hemmelige løsen:
En aspirant venter underdanigt på at der er fri bane ved hoveddøren:
Her ses de nye tagkonstruktioner:
I øvrigt kan det nævnes, at aftenens højdepunkt er at Baronen dekoreres med Ordenen af Michael den Tapre, som er Rumæniens højeste militære dekoration. |
|||
![]() |
|||
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |