Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - MB Trac 700 Technic traktor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

MB Trac 700 Technic traktor

Besvar Besvar
Forfatter
Besked Sortering i omvendt orden
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: MB Trac 700 Technic traktor
    Sendt: 04-August-2008 kl. 06:34

Tak for de pæne ord

Well, så blev traktoren forsynet med decals:

Dette krævede en mindre ombygning af fronten.

Jeg kunne ikke finde den rigtige skrifttype, så bogstaverne er tegnet i AutoCAD (og farvelagt ved hjælp af CorelDRAW).

Bogstaverne blev måske lidt vel store (?).

Måske må jeg hellere lave nogle decals, der er lidt mindre...

Til top
Per.Langkilde Se drop down
Dæk
Dæk

Point: 5932
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per.Langkilde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-Maj-2008 kl. 04:48

Ved heller ikke lige om jeg ville kalde den nuttet

Men endnu en gang en model der virkelig ligner forbilledet

Du kan noget med liftarms ingen andre kan Carsten

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Maj-2008 kl. 17:02

Citat: C.Straaberg C.Straaberg skrev:

PS. kunne du ikke smide en rød radarskærm i hjulene, evt med en sort rund tile ovenpå?

Det ville jeg egentlig også gerne, men akslerne (5.5L med stop) er desværre ikke lange nok. Der er ellers plads til en 4x4 dish i fælgen.

Som alternativ må jeg igang med at male fælgene røde. Nu er der jo i den grad blevet udendørsvejr, så mon ikke at jeg liiiiiige skal have malet nogle fælge til blandt andet min John Deere, som er under ombygning, og til min nye FIAT Agri.

Til top
C.Straaberg Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 24-Januar-2004
Region: Hovedstadsområdet
Point: 6117
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Straaberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Maj-2008 kl. 14:04
Den er da nuttet, jeg tror ikke René kan holde tårerne tilbage... 

PS. kunne du ikke smide en rød radarskærm i hjulene, evt med en sort rund tile ovenpå?
Carsten.

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Maj-2008 kl. 13:40

Så blev min nye Mercedes MB Trac 700 Turbo endelig klar til indsats hos Dieselund Maskinstation (den blev også omtalt her).

Og jeg synes faktisk at den blev lidt "nuttet" (René... !  ).

Modellen er en gang 100% liftarmsfræs, og opbygningen er enkel og robust.

Og selvom den er i "entreprenør-farverne" hvid og rød, så er den hos Dieselund Maskinstation i sit rette element, nemlig landbruget.

Den er primært tiltænkt som trækkraft foran den kommende kreaturvogn eller til frakørsel med tre-vejs tipvognen - det er opgaver, som selv en "bette" traktor som denne kan magte.

Den ses her sammen med "storebror" MB Trac 1300, der som omtalt her i mellemtiden blandt andet har fået nye bagskærme og nye dørtrin.

Selvom sorte trykluftpumper i den grad er en mangelvare på "verdensmarkedet", så lykkedes det alligevel at fremskaffe en sådan "skorsten" til køretøjet (tusind tak til Kenneth  ). Jeg er altid på udkig efter flere af slagsen, for Dieselund Maskinstation får stadigvæk nye traktorer indimellem.

Der blev kun plads til en 3-cylindret motor, men det ses knapt nok, når "musikken spiller".

Motorhjelmen kan åbnes, og forakslen kan vippe om sin egen længdeakse, ligesom på mine andre Technic traktorer.

Forhjulene styres via rotorblinket på taget, og PTO'et agterude kan ind- og udkobles.

Som altid overholder redskabsophænget "8284-normen", også mht. højde.

Så derfor passer redskabsophænget til alle redskaberne, og det hæves/sænkes ved hjælp af to Pneumatic-cylindre.

Agterude er der desuden luftudtag til redskaber.

Her har den fået min nye Lydersen/HE-VA/Mullerup/Egebjerg-lignende ballevogn "på krogen".

Forhåbentlig inden alt for længe følger også en småballepresser, enten en Welger eller en Massey Ferguson, og som passer til ballevognen.

Traktoren er en mellemting mellem den oprindelige MB Trac 65/70 (bagerste del af førerhuset og bagenden):

...og efterfølgeren MB Trac 700 (forenden og forreste del af førerhuset).

Totalvægten blev 725 gram.

Alle grå dele er nygrå.

Link til hele mappen her.

Link til hele køretøjsmappen her.

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.