![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
GBC moduler |
Besvar
|
| Forfatter | ||
Tommy.Jensen
Panel
Medlem siden: 06-Maj-2006 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1106 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: GBC modulerSendt: 14-Maj-2008 kl. 03:42 |
|
Tak! Jeg tror jeg har fanget den
|
||
![]() |
||
Anton.Wrisberg
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1671 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-Maj-2008 kl. 02:40 |
|
Mee too |
||
![]() |
||
René.Hoffmann
Dæk
Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-Maj-2008 kl. 19:01 |
|
Yes... Det modul har jeg også savlet over... Det er rent lir! |
||
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
||
![]() |
||
Per.Langkilde
Dæk
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 5932 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-Maj-2008 kl. 18:54 |
|
|
Jeg er i hvert fald begyndt på et trainload modul og train offload modulet har jeg i hovedet Plus et skubbemodul, et skydemodul og vippemodul. "krybemodulet" kan jeg ikke få til at virke
Kodeordet er driftssikkerhed |
||
![]() |
||
René.Hoffmann
Dæk
Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-Maj-2008 kl. 18:04 |
|
|
Per, tilgiv mig, at jeg lige kaprer lidt af din tråd...
Peter - den bemærkning var vist ikke nødvendig, var den? Jeg tror godt, du forstód meningen i Lasses post... Så din egen post bidrager ikke til tråden, men er rent støj... Og du er jo selv fortaler for, at vi minimerer støjen i andre tråde... Såeh... Nå - det var lige mit sure opstød for idag...
Og Per - fine moduler... Ja, jeg håber også, at der kan komme lidt mere gang i GBC... Måske lige så meget gang, som der kom i Moonbase i år?
Jeg så lige 9-minutters videoen af GBC-opstillingen til Brickfest 2005... Jeg kan desværre ikke finde den på Youtube - men hvis andre kan finde den på nettet, så er der tonsvis af inspiration at hente i den video...
|
||
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
||
![]() |
||
Esben.K
Liftarm
Medlem siden: 09-Februar-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2113 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-Maj-2008 kl. 16:30 |
|
|
Per, det er rimelig genialt! Og det ser super fedt ud på videoen...
Esben |
||
![]() |
||
Per.Langkilde
Dæk
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 5932 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-Maj-2008 kl. 14:43 |
|
|
Jeg skal prøve at forklare
Hvis du kigger på videoen Så er der en slæde der kører til højre og venstre. Det er faktisk et hult "T". Således: __ __ |_|
Inden i T'et kører der et stempel op og ned. Det betyder at boldene slipper ned i T'et og presses op igen. På "bagvæggen" sidder der pin's som holder boldene på den "rigtige" side. |
||
![]() |
||
Tommy.Jensen
Panel
Medlem siden: 06-Maj-2006 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1106 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-Maj-2008 kl. 04:05 |
|
|
Jeg er nok bare lidt langsom, eller også er der nogle dele der, som jeg slet ikke kender funktionen af. Men selv med de fine billeder så forstår jeg ikke hvordan dimsen virker. Nå, men jeg får den vel at se i virkeligheden på et tidspunkt, så hjælper det nok! |
||
![]() |
||
Lasse.Deleuran
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Sydvestjylland Status: Offline Point: 3755 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-Maj-2008 kl. 19:18 |
|
sleber = gramatisk ukorrekt mellemting af sliber og sleb. Det er ikke samme teknik som Per bruger. Jeg har bedre tiltro til at denne, altså Per's, er langtidsholdbar. |
||
|
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
|
||
![]() |
||
Per.Langkilde
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-Maj-2008 kl. 14:58 |
|
|
Den er lavet efter dette princip (klik)
Men jeg har erstattet "slæden" med en liftarms udgave
Og her er videoen |
||
![]() |
||
Peter.Vingborg
Dæk
Byggebladets redaktør Medlem siden: 29-Februar-2004 Sted: LEGO Fan Land Region: Vestjylland Status: Offline Point: 8669 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-Maj-2008 kl. 14:23 |
|
|
||
|
Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager: LEGO dage, Frilandsmuseet Hjerl Hede 2014-? MODUVERSE DANMARK, SFW 2022 og 2023 Byg & Leg, Svendborg Teater 2022-? Klodsfest 2024, Hvalsø Klodsfest 2025, Thisted |
||
![]() |
||
Lasse.Deleuran
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Sydvestjylland Status: Offline Point: 3755 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-Maj-2008 kl. 14:17 |
|
|
Endnu et fint modul Sniffer.
Tør man spørge hvordan du har lavet pumpen? Belgiernes pumpe til Skærbæk sidste år virkede fortrinligt, men til sidst havde den simpelthen sleber sig selv i stykker pga. en kompliceret pumpemekanisme. |
||
|
|
||
![]() |
||
Anton.Wrisberg
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1671 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-Maj-2008 kl. 14:07 |
|
|
Hvor er filmen henne Per?
|
||
![]() |
||
Per.Langkilde
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-Maj-2008 kl. 09:15 |
|
|
Og en boldpumpe.
Indtil videre pumper den boldene op i 40cm højde. Men jeg forlænger den nok til 50cm
|
||
![]() |
||
Per.Langkilde
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-April-2008 kl. 16:50 |
|
|
Det er faktisk "bare" en prototype. Jeg regner med at det bliver en tiger der gylper bolde
Og så er jeg i øvrigt igang med 4-5 forskellige moduler |
||
![]() |
||
Lasse.Deleuran
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-April-2008 kl. 13:31 |
|
|
Hvor sjovt. Jeg byggede et transportbånd på samme måde, men manglede pins til det. Det skulle være en god og stabil konstruktion, så det er bare perfekt.
Jeg glæder mig til at se togmodulerne. |
||
|
|
||
![]() |
||
Anton.Wrisberg
Panel
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-April-2008 kl. 09:39 |
|
|
Det ser da godt ud Per...
Glæder mig ligeså til nogle flere moduler |
||
![]() |
||
Esben.K
Liftarm
Medlem siden: 09-Februar-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2113 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 26-April-2008 kl. 18:12 |
|
|
Det ser rimelig sejt ud! Glæder mig til at se togmoduler...
|
||
![]() |
||
Per.Langkilde
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 26-April-2008 kl. 17:54 |
|
![]() |
||
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |