![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
LDD huse til Brickville og omegn |
Besvar
|
Side 12> |
| Forfatter | ||||
Michael.Poulsen
Tagsten
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 300 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: LDD huse til Brickville og omegnSendt: 05-Marts-2010 kl. 05:54 |
|||
|
Dit interiør er for sejt... Og møblerne er også fede.. Giver helt klart noget inspiration... Well done..
|
||||
|
Hilsen Michael Poulsen
|
||||
![]() |
||||
Carsten.Thomsen
Liftarm
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 04-Marts-2010 kl. 17:46 |
|||
|
Tak for de pæne ord, gutter
Well, jeg prøvede at finde nogle billeder på nettet af spillemaskiner, enarmede tyveknægte og flippermaskiner, og de var alle sorte. Og det gik jo meget godt hånd i hånd med at udvalget af klodser i LDD er pænt stort i sort, både hvad angår de almindelige og de lidt mere specielle dimsedutter. Men skulle de bygges i "rigtige" klodser, så står det jo frit for at tilføje lidt farver. Måske især på jukebox'en - de plejer at have lysende striber langs forkanten. Og udvalget af 2 x 2 tiles med påtryk er ligeledes større i "virkeligheden", så her kan der muligvis findes nogle, der er mere egnede end dem, der er i LDD-udvalget - som heldigvis stadig bliver større og bedre
Så vent til I hører prisen: 78.65 kr. ifølge LDD Og det er kun for flippermaskinen...
Og hun kunne konstatere idag, at det var en virushalsbetændelse - og det er der er ingen penicillin imod. Det skal bare have lidt tid, så går det over af sig selv. Øv-øv... eller rettere, pyt, for så er bliver der lidt tid til sådan noget her - og så slipper jeg for at fylde kadaveret med medicin, så det bliver både selvlysende og radioaktivt.
Anyways, inden feberen forlader mig helt, så får I lige denne "febervildelse", og så skal I nok få fred for denne omgang. Jeg har nemlig efterhånden fået gravet mig vej frem til Technic byggebordet her i mit hjemmekontor, omend noget langsomt, mens jeg har gået og hostetharketnystsnøftepudsetnæse. Så nu skal jeg nok love at vende tilbage til mine elskede liftarms igen. De skal bare lige vaskes først, for alt mit LEGO fik sig nemlig en ordentlig omgang murstøv, da jeg lavede køkken. "Køkkenlavningen" har stået på siden ugen efter Skærbæk-turen i september sidste år og helt frem til nu, så derfor ingen MOC's fra Technic værkstedet i 5 måneder. Hvem sagde abstinenser ?!?.
Anyways, here we go:
Der kunne måske skabes lidt liv (og dermed omsætning) udenfor caféen ved at kunne tilbyde en plads i s(t)olen - og eventuelt under en skærmende udtræksmarkise, når vejrguderne skal bydes trods - eventuelt sammen med lidt varme fra en meget lidet CO2-(og dermed klima-)venlig terrassevarmer til flaskegas. Prisen für die ganze molevitten er ifølge LDD 74.95 kr. Tak for Café Latte... |
||||
![]() |
||||
K.Gabriel
Panel
Medlem siden: 24-Juli-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 950 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 04-Marts-2010 kl. 14:07 |
|||
|
Jeg er også vild med flippermaskinen. Barstolene er lige i øjet.
|
||||
|
K.Gabriel
|
||||
![]() |
||||
Rasmus.Damgaard
Panel
Medlem siden: 31-Marts-2009 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1635 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 04-Marts-2010 kl. 09:52 |
|||
|
Godt gået hr. Liftarm, det ser virkelig flot ud. |
||||
![]() |
||||
René.Hoffmann
Dæk
Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 03-Marts-2010 kl. 16:43 |
|||
|
Carsten - det er meget tydeligt, at du er syg... Der er jo slet ingen liftarms?!? Du må til lægen... ![]() Men derudover, så er det da godt gået! ![]() |
||||
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
||||
![]() |
||||
Gert.Hansen
Panel
Medlem siden: 05-Februar-2005 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1843 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 03-Marts-2010 kl. 04:50 |
|||
|
Sådan Carsten, jeg er hensat til sen-80'erne nede på den lokale grillbar.
|
||||
![]() |
||||
C.Bennedsen
Liftarm
Medlem siden: 05-Oktober-2005 Sted: Denmark Region: Vestjylland Status: Offline Point: 3767 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 03-Marts-2010 kl. 03:13 |
|||
|
Årh hvor er det daaaaarjligt at se at du ikke har glemt at LEGO klodser har knopper!
Det ser rigtig godt ud! |
||||
|
Caspar Bennedsen
LEGO Certified Professional Onsite Event Manager - Skærbæk Fan Weekend Core team - LEGO Festival of Play |
||||
![]() |
||||
Frederick.Witt
Klods
Medlem siden: 24-Marts-2006 Sted: Danmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 174 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 03-Marts-2010 kl. 02:08 |
|||
|
Fint fint. |
||||
|
Frederick Brandtberg Witt
|
||||
![]() |
||||
Carsten.Thomsen
Liftarm
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 02-Marts-2010 kl. 18:50 |
|||
|
På sådan en dag som idag, med mega-monsterforkølelse og feber, har jeg hygget mig ved cåmputteren med at lave lidt interiør til bar/café-brug i LDD - alt imens at jeg har slubret mindst et par liter varm hyldebærsaftevand.
Well, en café-bygning bør jo ikke stå gabende tom, så hermed er der et par forslag til noget grej til at fylde i den. Hvis nogen ønsker at bygge tingene af "rigtige" klodser, så står det enhver frit for at benytte sig af eventuelle idéer. Jeg fremsender som altid gerne LDD-filer til dem som ønsker det. Der kommer sikkert mere til engang - i så fald lægger jeg flere billeder ud i den tilhørende Brickshelf-mappe.
Interiøret består indtil videre af:
Bardisk med fadølsanlæg og moderne elektronisk kasseapparat
Et eller andet skrummel af et hyldeskab til drikkevarer:
Nogle super enkle barstole, som kun består af 4 dele:
En jukeboks til afspilning af smagfuld musik:
En enarmet tyveknægt:
En flippermaskine:
Og et godt gammeldaws videospil á la Sega Master:
Det kan altsammen sikkert laves meget bedre af hardcore knopbyggere, men om ikke andet så er eventuelle idéer så hermed givet videre. Billederne kan også ses her, når Brickshelf engang har gdkendt dem. |
||||
![]() |
||||
K.Pedersen
Klods
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 287 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30-Maj-2008 kl. 17:03 |
|||
|
Det lyder super Carsten. De første klodser er netop blevet bestillt, så byggeriet for alvor kan komme i gang.
|
||||
![]() |
||||
Carsten.Thomsen
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30-Maj-2008 kl. 16:47 |
|||
|
Hej Kristian
Tværtimod - det ville glæde mig at se eventuelle idéer blive brugt Og tak for de pæne ord. Jeg har faktisk et par byhuse mere i støbeskeen, meeeen LDD-byggeriet ligger godtnok lidt stille p.t., da jeg er igang med nye Technic-kreationer (og fordi det uuuuuudmærkede sommervejr her i Vendsyssel har det med at lokke mig væk fra byggebord og computer Jeg uploader LDD-filerne (også de kommende) i denne tråd ved lejlighed. Og jeg glæder mig meget til at se dine kreationer, Kristian |
||||
![]() |
||||
K.Pedersen
Klods
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 287 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30-Maj-2008 kl. 16:19 |
|||
|
Hej Carsten.
Jeg hiver lige denne tråd op igen. Jeg er fuldstændig tosset med dine digitale byggerier, så hvis du det næste stykke tid opdager billeder på BS eller her på forum, med kraftig inspiration herfra, så håber jeg ikke det gør noget |
||||
![]() |
||||
Knud.Thomsen
Dæk
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Sydvestjylland Status: Offline Point: 6030 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 10-April-2008 kl. 04:55 |
|||
|
Tjaa.. Carsten, det kan være du skal hjæple med at bygge et Legoland?.....
|
||||
|
Knud Richard Thomsen
|
||||
![]() |
||||
Anton.Wrisberg
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1671 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-April-2008 kl. 15:00 |
|||
Tryk på "H" og det du vil rotere/vende/dreje/osv. For at vende dreje retningen tryker du bare igen. Et lille tip er at trykke på selve hængslet
|
||||
![]() |
||||
Lars.Kristensen
Liftarm
Medlem siden: 10-Januar-2006 Sted: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 2171 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-April-2008 kl. 11:46 |
|||
|
[/QUOTE] Jeg mener at der er en byggevejledningsfunktion i LDD. Og når du checker ud, for at få priserne på LEGO.com, så kan man vistnok se, hvilke dimsedutter, der skal bruges. Er det nogen, der ved mere om dét end jeg ?. (Min LDD-erfaring er jo kun nogle få dage gammel...). [/QUOTE] Da jeg lavede en printer venlig udgave kom de rklods antal, men ikke liste - men det er da et skridt i den rigtige retning.
De nye huse er flotte, men du er begyndt at bruge klodser som jeg ikke har - løvehovedet blandet andet.
Men som Carssen FormAnd skrev, vil det være fint m du lagde en downloadbar fil et sted. Men ellers er jeg da gerne aftager af en PM med de sidste kreationer |
||||
|
Lars Kristensen
|
||||
![]() |
||||
Carsten.Thomsen
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 08-April-2008 kl. 20:55 |
|||
|
Så blev næste nummer i (hus-)rækken klar - denne gang en hotellignende bygning i tillempet Jugend-stil. Hotellet kunne meget passende kaldes Hotel Savoy (se nedenfor).
1. sals modul
Ikke alle dimsedutter forefindes i de rigtige farver, men mon ikke at det kan ses hvilke dimsedutter, det drejer sig om.
Også Hotel Savoy er modulopbygget, og bygningen passer derfor til Café Corner, Green Grocer, Market Street etc..
Huset kan skilles ad etage-vis ligesom de ovennævnte huse, og trapper indendøre giver adgang til overetagerne og loftet. På loftet er der sådan set ikke meget andet end den lille kvist, og den giver adgang til flagstangen på frontkvisten. Okay, måske er der også en enkelt nisse eller to deroppe, hvem ved.
Bygningen kan forhøjes så meget man lyster ved at sætte flere etager på, som er magen til 1. sals-etagemodulet.
Som nævnt i denne tråd kunne jeg ikke rigtig finde ud af at dreje taget på sidebygningen ned på plads. Det er nemlig hængslet fast.
Inspirationen til bygningen fandt jeg i Hotel Savoy i København. (Der kan ses flere billeder på København Kommunes meget flotte side om stilarter - som varmt kan anbefales som inspirationskilde).
Som altid fremsender jeg gerne LDD-filer til eventuelle interesserede. (Aner ikke hvordan man lægger filer ud på nettet til download... |
||||
![]() |
||||
Carsten.Thomsen
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 08-April-2008 kl. 15:47 |
|||
|
Tak for rosen, Knud Hvis jeg skal samle nogle af dine klodser til et par huse eller tre, så skal du bare sige til Måske til et eventuelt Byggehyggemøde ?
(Min egen LEGO-samling består faktisk mest af knop-dele - tro det eller ej
Jeg mener at der er en byggevejledningsfunktion i LDD. Og når du checker ud, for at få priserne på LEGO.com, så kan man vistnok se, hvilke dimsedutter, der skal bruges. Er det nogen, der ved mere om dét end jeg ?. (Min LDD-erfaring er jo kun nogle få dage gammel...). |
||||
![]() |
||||
Lars.Kristensen
Liftarm
Medlem siden: 10-Januar-2006 Sted: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 2171 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 08-April-2008 kl. 11:31 |
|||
|
Hej Carsten
uden at have kigget i den fremsendte mail vover jeg et spørgsmål. Er der en klodsliste med, så det kan ses hivlken man skal fidne frem fra gemmerne? |
||||
|
Lars Kristensen
|
||||
![]() |
||||
Knud.Thomsen
Dæk
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Sydvestjylland Status: Offline Point: 6030 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 08-April-2008 kl. 05:25 |
|||
|
Det er ikke så tosset Carsten! Du skal vist også til at samle standard klodser i den nærmeste fremtid....
|
||||
|
Knud Richard Thomsen
|
||||
![]() |
||||
C.Straaberg
Dæk
Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 6120 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 08-April-2008 kl. 02:48 |
|||
|
Tak skæbne for et tempo! Der sidder en Duracell kanin ovre i hjørnet og græder fordi den ikke kan følge med
![]() Som sædvanligt er det flotte sager. Måske du skulle offentliggøre filerne (altså bare uploade dem her), så interesserede kan dechifrere og bygge husene? |
||||
|
Carsten.
|
||||
![]() |
||||
Besvar
|
Side 12> |
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |