![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Paryk |
Besvar
|
| Forfatter | |
Jakob.Peterhänsel
Bestyrelse
Bestyrelsesmedlem Medlem siden: 02-Marts-2015 Sted: Østerbro, København Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2164 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: ParykSendt: 16-December-2025 kl. 22:06 |
|
Det sku genialt, det der! 😀
|
|
|
Venligst,
Jakob Peterhänsel |
|
![]() |
|
Ulrik.Hansen
Dæk
Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7437 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15-December-2025 kl. 23:18 |
|
Godkendt
|
|
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
|
![]() |
|
Lasse.Vestergård
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2010 Sted: Danmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 3533 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-December-2025 kl. 09:54 |
|
Sjov idé
|
|
![]() |
|
Sebastian.Lund.C
Plade
Medlem siden: 11-Oktober-2023 Sted: Billund Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 96 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-December-2025 kl. 02:31 |
|
Det her må være weekendens top LEGO-indlæg for mit vedkommende! Gad godt, at have deltaget i den julefrokost
![]() Også et par sjove insights, tak for delingen Esben
![]() |
|
|
Sebastian Lund Christensen
// 7he bid // |
|
![]() |
|
Søren-Johansen
Dæk
Medlem siden: 18-Marts-2012 Sted: Danmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 6201 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 13-December-2025 kl. 15:41 |
|
Jeg får lidt minder fra Back To The Future 2, hvor Biff har et meget lignende hår.
|
|
|
Søren Johansen
|
|
![]() |
|
Esben.K
Liftarm
Medlem siden: 09-Februar-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2097 |
Indlæg funktioner
Tak(10)
Citér Svar
Sendt: 13-December-2025 kl. 12:51 |
|
På mit arbejde har vi en strategiimplementeringsproces hvor vi anvender begrebet "Wildly Important Goals" som forkortes WIGs. Og julefrokostudvalget fik derfor den geniale idé at temaet for årets julefrokost skulle være WIGs... men i ordets anden betydning som jo på dansk er parykker. Alle medarbejdere skulle møde op i en paryk (nogle mere frivilligt end andre) og så var der præmier for bedste paryk. Jeg byggede naturligvis min paryk i LEGO Kollegerne ved godt at jeg er LEGO fan.
Parykken er bygget på et par timer efter det klassiske LEGO mandehår med de brune klodser jeg havde i samlingen, herunder en del slopes som jeg vist købte i LUGBULK for en del år siden til at bygge træer. Flere brune curves ville have gjort modellen noget kønnere. ![]() Byggeprocessen bestod at en del ture frem og tilbage til spejlet på badeværelset for at tjekke at længden, bredden, højden og rundingerne på det første "skelet" passede nogenlunde med mit hoved. ![]() ![]() Herunder kan man se hvordan rundingen forrest er lavet. ![]() Parykken er faktisk ikke så tung at have på, men kanterne på klodserne kan godt gøre lidt ondt så jeg fandt på at lægge en lille klud ind. ![]() Min samling af brune klodser indeholder klodser fra mange perioder, herunder "Brittle Brown" tiden, så der er altid klodser der går i stykker når jeg bygger med brunt. Her er resterne der måtte smides ud da parykken var færdig og der kommer med garanti mange flere når den skal skilles ad igen. ![]() Parykken var en stor succes ved gårsdagens julefrokost! BONUS info: Det er faktisk ikke første gang jeg bygger en LEGO model af netop denne paryk. I nytårsudgaven af LEGO Masters byggede jeg en lidt mindre version i sort til vores "Toupé Tank" hvor Anne-Marie Rindom havde udtænkt en historie om en rigmand der også samlede på... parykker ![]() ![]() Den kan ses på toppen af tanken her: ![]() Og den sorte paryk på billedet ovenfor er faktisk den originale fra tv-programmet som jeg fik med hjem som souvenir efter den på utrolig vis overlevede dette: ![]() ![]() Ekstra bonusinfo: Dommer Søren Dyrhøj afslørede i programmet at netop denne minifig frisure internt bland LEGO designerne går under navnet "Roy Orbison hår" opkaldt efter denne sanger: ![]() God weekend! Esben
|
|
![]() |
|
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |