![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
10356 Star Trek: U.S.S. Enterprise NCC-1701-D™ |
Besvar
|
| Forfatter | ||||
Ulrik.Hansen
Dæk
Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7437 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: 10356 Star Trek: U.S.S. Enterprise NCC-1701-D™Sendt: 15-November-2025 kl. 11:12 |
|||
Redigeret af Ulrik.Hansen - 15-November-2025 kl. 11:13 |
||||
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
||||
![]() |
||||
Nick.Pedersen
Klods
Medlem siden: 19-April-2021 Region: Østjylland Status: Offline Point: 193 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-November-2025 kl. 16:12 |
|||
Næsten enig. Rumskibene er fine på skærmen. Og at kigge på hos andre. Men som store udstillingsmodeller hos mig selv? Ellers tak. Primært fordi det er den ene grå monstrum efter den anden. 🙈 Og som byggesæt. Endnu et nej tak. 3.500 grå klodser er noget jeg skal have timeløn for. 😆
|
||||
|
Nick Pedersen
|
||||
![]() |
||||
Ulrik.Hansen
Dæk
Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7437 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-November-2025 kl. 10:18 |
|||
Indenfor sci-fi-tegneserier er der forskellige oplagte inspirationskilder, fra før den ny bølge med Star Wars. F.eks. Linda og Valentin, John Difool, og Chris Foss (20th Century Foss), som tidl. LEGO designer Mads Rye f.eks. var meget inspireret af, og som gradvist sneg sig ind i LEGO Space efter Futuron.
|
||||
|
|
||||
![]() |
||||
Dennis.Tomsen
Dæk
Medlem siden: 03-Oktober-2010 Sted: Danmark Region: Fyn Status: Offline Point: 6047 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-November-2025 kl. 09:24 |
|||
|
Starship Troppers Roger Young class:
![]() Space Battleship Yamato fra Space Battleship 2199 remaken: Spøjst design, men det fungerer faktisk rigtigt godt i animen, som i allerhøjste grad kan anbefales til alle sci-fi fans. Den er virkelig virkelig god, og sublimt animeret. ![]() Redigeret af Dennis.Tomsen - 14-November-2025 kl. 10:27 |
||||
|
Mit Flickr-galleri
|
||||
![]() |
||||
Søren-Johansen
Dæk
Medlem siden: 18-Marts-2012 Sted: Danmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 6201 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 14-November-2025 kl. 01:59 |
|||
|
Jeg har ikke set mange minutter af Star Trek, hverken som barn eller voksen. Det var mest af alt SW. Jeg syntes dog at rumskibet er så ikonisk som noget næsten kan blive. Ja det ser skrøbeligt ud på faconen, men det var der nok ikke tænkt over dengang. For mig er Sci-Fi ikke nødvendigvis noget der behøver at omfatte rumskibe. Men når nu det er det snakken går på, så er det japanske tegneserie og film Battleship Yamato, der hvor min inspiration i sin tid kom fra. Dels fordi det er en historie som både blander fiktion og virkelighed sammen. Yamato var under anden verdenskrig det største krigsskib i den japanske flåde og også på verdensplan. Det led dog en trist skæbne da det blev skudt i stykker af amerikanerne. Ideen i tegneserien er, at den legendariske skib fik en make-over i et fremtidigt univers, hvor det blev en del af en space flåde. Rumskibet har stadig sin skibs facon, men er blevet modificeret en hel del. Star Wars er mere eventyr end det er sci-fi. Men der er jo også rumskibe fra Aliens, Predator, Event Horizon og ikke mindst Starship Troopers. Sidst nævnte film er jo spækket med fede rumskibe, såsom det ultimative Rodger Young rumskib. Rumskibene i Aliens vs Predator er meget svært at komme til livs, da det kun er små klip man ser af det. Tænker også der er en del computer spil med cool rumskibe, men gaming verdenen har jeg aldrig været i.
|
||||
|
Søren Johansen
|
||||
![]() |
||||
Ulrik.Hansen
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-November-2025 kl. 00:04 |
|||
Star Trek (og det opr. Miami Vice) var noget af det eneste min ex og jeg kunne se sammen, og nogle gange blev det endda til hele to afsnit i streg ![]()
![]()
![]()
Jeg kan aldrig blive træt af DATAs livsbetragtninger – og når han skal spørge en af de andre om noget, sige han ikke Question, men Query ![]() |
||||
|
|
||||
![]() |
||||
Sandra.Almeida
Liftarm
Medlem siden: 28-September-2009 Sted: Denmark Region: Vestjylland Status: Offline Point: 2317 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-November-2025 kl. 22:03 |
|||
|
Er der nogen som, sagde "Sci-fi"?
![]() Dog er TNG en af de ST shows jeg aldrig spist... Jeg prøvede den, men kunne aldrig spise mere en 1 afsnit. Så... lidt skuffet at den ikke er den original, eller Voyager eller den NX-01...men... så... den er stadig en "must have"! ![]() Redigeret af Sandra.Almeida - 13-November-2025 kl. 22:03 |
||||
|
AKA: Cassiebsg
- "There are those who believe that life here began out there..." - "The Future? He can barely function in the present!" |
||||
![]() |
||||
Dennis.Tomsen
Dæk
Medlem siden: 03-Oktober-2010 Sted: Danmark Region: Fyn Status: Offline Point: 6047 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-November-2025 kl. 15:46 |
|||
|
Jeg er såmænd kolossal science fiction fan, men er mere til Babylon 5 og The Expanse end både Star Trek og Star Wars når vi taler tv-serier og film.
Når det gælder LEGO, så er det Classic Space, mere præcist Futuron ![]() Mine favorit sci-fi designs står imellem the Eagle fra Space: 1999 (Månebase Alpha på dansk), Starfury fra Babylon 5 og Imperial class Star Destroyer fra Star Wars. Enterprise D er end ikke på min top ti liste ![]() ![]() ![]() ![]() Redigeret af Dennis.Tomsen - 14-November-2025 kl. 10:43 |
||||
|
Mit Flickr-galleri
|
||||
![]() |
||||
Lars.Fink.Hansen
Bestyrelse
Kasserer Medlem siden: 03-Oktober-2010 Sted: Danmark Region: Sønderjylland Status: Offline Point: 3672 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 13-November-2025 kl. 15:14 |
|||
|
Som lille så jeg meget Star Trek på tysk tv - Data, Mr Spock og Kapt. Kirk var bare del af min barndom - satte slet ikke spørgsmål ved den kvalitet det var lavet i da vi ikke kendte til andet.
Space er ikke noget der hang ved - ser dog Star Wars filmene med begejstring Har altid synes at rumskibene med rette så futuristiske ud - men undrer mig over deres form da de ser skrøbelige ud og svære at forsvare for angreb - men nu har jeg aldrig selv været rummand så hvad ved jeg ....
![]() |
||||
|
Lars Fink Hansen
|
||||
![]() |
||||
Penny.Mei.Stolpe
Tagsten
Medlem siden: 04-November-2022 Region: Fyn Status: Offline Point: 618 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-November-2025 kl. 13:52 |
|||
|
Under mit sabbatår efter 10 kl. oppe i Finland, så opdagede jeg at en af tv kanalerne viste Star Trek. Jeg var nysgerrig efter hvorfor det havde været så hot dengang Ca 20 år forinden (med fordomme om at det var noget superkikset noget), så det skulle jeg se for at stille min nyfigenhed. Jeg var hooked efter anden uge. Ja, noget af det var sku' lidt kikset, men ...
Nogen tid efter jeg så vendte tilbage til Danmark kom TNG. Jeg er ikke helt sikker på hvilken af de to som jeg er mest begejstret for, men det sæt der, det kommer i min indkøbsvogn så snart det bare kan la'sig gi'sig. Og så kan det i øvrigt være tid til at genlæse alle mine ST bøger. Og hvis nogen skulle ligge inde med div. af serierne på cd/dvd og påtænker ST maraton, så er det ikke utænkeligt jeg ville være med. Just saying.
|
||||
|
Penny Mei Stolpe
|
||||
![]() |
||||
Ulrik.Hansen
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-November-2025 kl. 12:43 |
|||
Classic Space er også stadigvæk mit favorit LEGO Space, omend ikke som MOC-kategori
|
||||
|
|
||||
![]() |
||||
H.Mikkelsen
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Nordvestjylland Status: Offline Point: 2341 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-November-2025 kl. 09:13 |
|||
|
jada - dog mest classic space med tilhørende afvigelser
![]() Du kan finde et billede af det seneste layout på facebook under monorailgruppen.
|
||||
|
Mange hilsner Henning M.
We need more Space |
||||
![]() |
||||
Ulrik.Hansen
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-November-2025 kl. 20:20 |
|||
|
Anders, nu er du jo bl.a. rumskibsmester, så der skal nok mere til at imponere dig end et rumskib fra 1987 videreudviklet fra et rumskib i 60'erne For mig er det bare sådan det skal se ud, da det jo ellers ikke ville være Enterprise D. Er der egentlig andre Sci-Fi fans i den her forening, udover Søren?
|
||||
|
|
||||
![]() |
||||
Anders.Sinding
Liftarm
Medlem siden: 07-April-2015 Sted: Ishøj Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 3541 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-November-2025 kl. 16:05 |
|||
|
Ikke for at tage glæden fra dem der er glade for Star Trek og det univers, Men jeg kan godt tænke mig at i sci fi nørder der kommer her forbi i tråden, lister de Sci-fi skibe der er værre eller dårligere designet end USS Enterprise.
Jeg synes det er nogle fede film, både dem fra halvfemserne, men også de seneste spiller godt ind i min sci-fi optik. Men skibene...
![]() nej tak. |
||||
|
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/ https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/ Anders Sinding |
||||
![]() |
||||
Ulrik.Hansen
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(5)
Citér Svar
Sendt: 12-November-2025 kl. 00:10 |
|||
![]() De fleste har nok allerede set denne Star Wars-blasfemiske nyhed som er LEGOs første Star Trek-sæt nogensinde. Der er umiddelbart ingen tegn på en licens-serie, da sættet og dets gratis-ved-køb minisæt 40768 Star Trek: Type-15 Shuttlepod™ begge udgives under LEGO® Icons.![]() Da jeg var barn, var jeg helt vild med Star Wars og samlede på figurer (og nogle få små rumskibe) fra Kenner. Da Star Wars blev genlanceret i slut-90'erne, var det bare ikke lige mig. Det var og er bare kun de tre første film i deres oprindelige version som kan begejstre mig ![]() Star Trek var sådan noget som blev sendt og gensendt på tysk tv, og de oprindelige tre sæsoner fra 1966-1969 var meget... 60'er-agtige. Kitch. Efter Star Wars' succes i 1977, vågnede Hollywood pludselig op til nye chancer med science fiction, og det blev bl.a. til Disneys Black Hole, og til den første Star Trek spillefilm, samt flere til følge. Efter en stribe film med det oprindelige Star Trek hold (Kirk, Spock etc.) og den vedholdende interesse rundt i verden for at genudsende Star Trek-serierne, indså Gene Roddenberry og Paramount Pictures at der var tilstrækkelig interesse til en efterfølger. I midten af 90'erne blev jeg mere eller mindre smittet med Trekkies-syge hvorefter alt Star Trek skulle ses og genses. Især Next Generation der løb fra 1987-1994 og fik fire spillefilm. Og det er kort sagt det univers hvor U.S.S. Enterprise D er flagskibet. Her er blot en af adskillige videoer om det nye sæt: Og så skal vi da også lige have Star Trek: Next Generation seriens intro, hvoraf der var flere versioner i løbet af de syv sæsoner: Min all-time favorit Star Trek film er Star Trek: First Contact (1996) hvor holdet skal forhindre The Borg i at pille ved tidslinjen. Filmen er instrueret af en af hovedrollehaverne (Jonathan Frakes aka William Riker/Number 1) og hænger ret godt sammen. Personligt tror jeg at Star Trek var med til at genstarte Star Wars i 90'erne, som det var sket omvendt i 70'erne. Trailer: Jeg køber stort set aldrig sæt, men jeg bliver nok nødt til at gøre en undtagelse med dette historiske sæt, når det kommer til salg fredag den 28. november
![]() Redigeret af Ulrik.Hansen - 12-November-2025 kl. 12:15 |
||||
|
|
||||
![]() |
||||
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |