![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Hms Draken |
Besvar
|
| Forfatter | |
Thorbjørn.H.Eriksen
Tagsten
Medlem siden: 28-Februar-2016 Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 401 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Hms DrakenSendt: 05-August-2025 kl. 22:51 |
|
Jeg må ærligt indrømme, at jeg løb komplet tør for plader på vandet, så jeg måtte holde det rimeligt fladt. Skibet kan løftes af, så jeg måtte have lidt afstand mellem bølgerne og skibet, så jeg havde en flad plade at stille den på. Der er et stort hul under skibet, som skroget skal dække af.
|
|
|
Thorbjørn Haugaard Eriksen
|
|
![]() |
|
Palle.Haulrich
Dæk
Medlem siden: 24-Maj-2013 Sted: Vestsjælland Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 6585 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 02-August-2025 kl. 06:24 |
|
God ide med en havn, så det bliver et ‘komplet’ layout.
Jeg kan godt lide den sorte kant, hele vejen rundt. Dog kunne lidt bølger give hele udtrykket mere liv. Lidt højdeforskelle, især mod skroget. Og så lidt højdeforskelle på vandet generelt. Dine trans clear slopes på vandet, giver et udtryk af bølger, men de dør lidt, mod selv skibet…
|
|
|
Klodsfest ‘18 - Kalundborg
LEGO World - FanZonen ‘20 og ‘22 LEGO Festival of Play - Fangalleriet ‘24 |
|
![]() |
|
Eigil.Mølvig.Sloth
Plade
Medlem siden: 05-August-2024 Sted: Amager Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 72 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 01-August-2025 kl. 22:34 |
|
Havnen klæder virkelig skibet. Det fik der til at se endnu mere imponerende ud. Virkelig flot byg 😃
|
|
|
Eigil Mølvig Sloth
|
|
![]() |
|
Thorbjørn.H.Eriksen
Tagsten
Medlem siden: 28-Februar-2016 Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 401 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 01-August-2025 kl. 12:44 |
|
|
|
|
|
|
![]() |
|
Thorbjørn.H.Eriksen
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(2)
Citér Svar
Sendt: 01-August-2025 kl. 12:43 |
|
|
|
|
|
|
![]() |
|
H.Mikkelsen
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Nordvestjylland Status: Offline Point: 2341 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 01-August-2025 kl. 10:24 |
|
det ser rigtig godt ud. Gerne flere billeder.
|
|
|
Mange hilsner Henning M.
We need more Space |
|
![]() |
|
Thorbjørn.H.Eriksen
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(6)
Citér Svar
Sendt: 31-Juli-2025 kl. 15:28 |
|
Så er havnen også blevet færdig. |
|
|
|
|
![]() |
|
Thorbjørn.H.Eriksen
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 04-Juli-2025 kl. 19:05 |
|
Jeg tænkte, at Draken var et godt alternativ, da den har drager som galleonsfigurer, og dens dimensioner ligner et enormt vikingeskib med tungt skyts på. Den er måske 90% Rolf Krake og 10% skal passe ind i flåden og bygges med de klodser, som jeg engang har på mig. Men den er klart tættere på den virkelige deal end mine to sidste skibe.
|
|
|
|
|
![]() |
|
Niels.J.Smedegaard
Panel
Medlem siden: 21-April-2018 Region: Sønderjylland Status: Offline Point: 1224 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 04-Juli-2025 kl. 14:43 |
|
Den hed HMS Draken, men jeg syntes godt nok, den lignede Rolf Krake, der var med til at forsvare Als under 2. slesvigske krig.
Det var der så en forklaring på. ![]() Igen et vanvittigt flot byg fra din side. Tillykke.
Redigeret af Niels.J.Smedegaard - 04-Juli-2025 kl. 14:44 |
|
|
Mvh
Niels Lego Abuser Group |
|
![]() |
|
Anders.R.Kristensen
Tagsten
Medlem siden: 25-Januar-2021 Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 688 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 01-Juli-2025 kl. 20:28 |
|
Det er modelbygning på meget højt niveau, du her har præsteret!
|
|
|
Anders Ringgaard Kristensen
|
|
![]() |
|
Lars.Mogensen
Panel
Medlem siden: 05-Januar-2010 Sted: Denmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 1518 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30-Juni-2025 kl. 17:04 |
|
Jeg er ret sikker på at sømændene dengang ville misunde din motoriseret tablet-styring, da der skulle 12 mand til fysisk at dreje tårnet
.Til dem der ikke kender Rolf Krake, kan jeg anbefale denne video fra "Guide To Warships", en youtube kanal der gennemgår alverdens krigsskibe: Men lad os så få et billede af en bredside! ![]() |
|
![]() |
|
Thorbjørn.H.Eriksen
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30-Juni-2025 kl. 11:46 |
|
Hej Lars. Præcist! Og kanontårnene er motoriserede, så jeg kan styre dem fra en Ipad. Jeg fornemmer lidt, at du måske sidder og læser den samme bog, som jeg gør.
|
|
|
|
|
![]() |
|
Lars.Mogensen
Panel
Medlem siden: 05-Januar-2010 Sted: Denmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 1518 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30-Juni-2025 kl. 10:38 |
|
MEGET flot bygget
.Jeg fornemmer at kanontårnene kan dreje og rælingen sænkes, som i virkeligheden. Må man bede om et billede af "klart skib"? ![]() |
|
![]() |
|
Eigil.Mølvig.Sloth
Plade
Medlem siden: 05-August-2024 Sted: Amager Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 72 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 29-Juni-2025 kl. 21:47 |
|
Imponerende byg! Kan godt lide detaljerne med kikkerten, og så de gyldne vinger. Flot :)
|
|
|
Eigil Mølvig Sloth
|
|
![]() |
|
Jakob.Hestbæk
Bestyrelse
Suppleant Medlem siden: 28-November-2010 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2845 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-Juni-2025 kl. 22:11 |
|
Imponerende. Et meget usædvanligt skib. Jeg glæder mig til at se havnen.
|
|
![]() |
|
Thorbjørn.H.Eriksen
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(4)
Citér Svar
Sendt: 27-Juni-2025 kl. 21:29 |
|
Så er det tredje skib i serien færdigt. Denne gang er panserbatteriet Rolf Krake fra den Anden Slesvigkrig inspirationen. Jeg var heldig nok til at finde noget rimeligt billedemateriale til at basere dimensionerne på igennem rigsarkivet, og desuden var jeg i stand til at skrabe et par bøger op til at dække resten af baggrunden ind. Det næste projekt er at bygge en havn til Draken, som den kan være fortøjret ved. |
|
|
|
|
![]() |
|
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |