![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Fiskerens Hytte |
Besvar
|
| Forfatter | |
Trine.Jensen.Hansen
Tagsten
Medlem siden: 26-April-2023 Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 330 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Fiskerens HytteSendt: 02-Juli-2025 kl. 16:19 |
|
Den er rigtig flot.
Tager du den med til Skærbæk, under udstilling de flyvende Øer, den kan så absolut godt være med, selv om bunden ikke er en 32*32 plade.😃
|
|
|
Trine JH 😉
|
|
![]() |
|
Benjamin.Andersen
Liftarm
Medlem siden: 24-Februar-2019 Region: Sydsjælland Status: Offline Point: 2649 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 30-Juni-2025 kl. 22:13 |
|
Rigtig fint byg 🙂
|
|
|
Benjamin Andersen
|
|
![]() |
|
Eigil.Mølvig.Sloth
Plade
Medlem siden: 05-August-2024 Sted: Amager Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 72 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 29-Juni-2025 kl. 21:54 |
Den skrå afstivning var mest for at give et realistisk indtryk af hvordan man ville bygge sådan en hytte - lidt i stil med det man ser i områder med svingende vandmasser fx. Laos.
Rent byggeteknisk krævede det et par forsøg at få trekanten mellem gulvet, de lodrette og skrå bjælker til at gå op. Redigeret af Eigil.Mølvig.Sloth - 29-Juni-2025 kl. 21:55 |
|
|
Eigil Mølvig Sloth
|
|
![]() |
|
Eigil.Mølvig.Sloth
Plade
Medlem siden: 05-August-2024 Sted: Amager Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 72 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 29-Juni-2025 kl. 21:49 |
|
Tak for de mange rosende ord
![]() Jeg er også altid åben for konstruktiv kritik
Redigeret af Eigil.Mølvig.Sloth - 29-Juni-2025 kl. 21:55 |
|
|
Eigil Mølvig Sloth
|
|
![]() |
|
Helgi.Toftegaard
Bestyrelse
Ambassadør Medlem siden: 20-Februar-2013 Sted: DK Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2171 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 18-Juni-2025 kl. 17:32 |
|
Meget interessant og flot byggeri!
|
|
|
Helgi
|
|
![]() |
|
Lars.Kristensen
Liftarm
Medlem siden: 10-Januar-2006 Sted: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 2170 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 18-Juni-2025 kl. 14:53 |
|
Kan god lide din ide med at bygge "skrå" afstivning, som faktisk også virker!
|
|
|
Lars Kristensen
|
|
![]() |
|
Karina.W.Hansen
Klods
Medlem siden: 02-December-2022 Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 202 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 18-Juni-2025 kl. 14:48 |
|
Mega fint og stemningsfuldt byg 🎣
|
|
|
Karina W. Hansen
-> Instagram profil |
|
![]() |
|
H.Mikkelsen
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Nordvestjylland Status: Offline Point: 2341 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 18-Juni-2025 kl. 12:36 |
|
Flot byggeri
|
|
|
Mange hilsner Henning M.
We need more Space |
|
![]() |
|
Anders.R.Kristensen
Tagsten
Medlem siden: 25-Januar-2021 Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 688 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 18-Juni-2025 kl. 10:46 |
|
Rigtigt flot!
|
|
|
Anders Ringgaard Kristensen
|
|
![]() |
|
Lars.Fink.Hansen
Bestyrelse
Kasserer Medlem siden: 03-Oktober-2010 Sted: Danmark Region: Sønderjylland Status: Offline Point: 3672 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 18-Juni-2025 kl. 09:47 |
|
Det er et superflot byg
|
|
|
Lars Fink Hansen
|
|
![]() |
|
Stig.Delman
Panel
Medlem siden: 19-Oktober-2015 Sted: Jordløse Region: Fyn Status: Offline Point: 1373 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 18-Juni-2025 kl. 07:25 |
|
Det ser super godt ud.👍
|
|
|
Stig
Tovholder på Klodsfest.dk Lageransvarlig. Merchandise Klodsfestudvalget 2019,2026 |
|
![]() |
|
Eigil.Mølvig.Sloth
Plade
Indlæg funktioner
Tak(5)
Citér Svar
Sendt: 17-Juni-2025 kl. 23:03 |
|
"Fiskeren, Ingen ved rigtigt hvornår han kom herud. Ingen ved rigtigt hvor han kom fra. Lige pludselig var han der bare. Senere kom hytten - lidt efter lidt.Han passer sig selv, og lever af de fisk han fanger." ![]() Jeg brugte en del tid på at bygge kernen af landskabet op, for at den kunne få den rette støtte og stabilitet. Jeg brugt SNOT klodser, der så blev beklædt med plates lagt lodret, som låser det hele sammen. Bemærk at toppen er roteret en anelse ift bunden - et dogme jeg pålagde mig selv for at give noget mere spænding i bygget frem for hvis alt bare var bygget helt ret. ![]() Som det ses ved siden af manden er de understøttende bjælker klipset fast til landskabet. Jeg fandt en passende afstand og vinkel der gjorde det muligt, og så de rent faktisk støtter ![]() ![]() ![]() Fiskestangen er lidt overdimensioneret ift resten, men det var lige som jeg kunne få de dele til at passe sammen og samtidig bevare lidt detaljer så man tydeligt kan se det er en MOC fiskestand. ![]() Overordnet er hytten bygget med lidt inspiration fra 7346 Strandhuset, dog har jeg brugt andre tekniker fx. til taget, de understøttende bjælker, dør/vindue, belysning mm. Men det var et meget sjovt udgangspunkt og derfra jeg fik ideen. ![]() |
|
|
Eigil Mølvig Sloth
|
|
![]() |
|
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |