![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Mosaik af forside til kriminalroman |
Besvar
|
| Forfatter | |
René.Askham
Tagsten
Medlem siden: 09-Januar-2016 Sted: Dragør Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 326 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Emne: Mosaik af forside til kriminalromanSendt: 30-Juni-2025 kl. 10:35 |
|
Virkelig flot. Du har en virkelig god sans for brug af klodser. Den version så meget bedre en den fra mosaik generatoren.
👍🏻😎
|
|
|
René Askham
|
|
![]() |
|
Eigil.Mølvig.Sloth
Plade
Medlem siden: 05-August-2024 Sted: Amager Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 72 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-Juni-2025 kl. 23:09 |
|
Lækre farver og godt gengivet. Spændende med noget mosaik herinde :)
|
|
|
Eigil Mølvig Sloth
|
|
![]() |
|
Lasse.Vestergård
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2010 Sted: Danmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 3533 |
Indlæg funktioner
Tak(4)
Citér Svar
Sendt: 26-Maj-2025 kl. 15:13 |
|
Jeg
har bygget denne LEGO mosaik, som forestiller forsiden til den kriminalroman (Lysets Profet),
som jeg udgav sidste efterår. Forlaget hjalp mig med at lave et billede til bogens forside ved hjælp af AI. Jeg synes, at det er et meget flot billede. Så da der var nogen som foreslog mig, at jeg kunne bygge forsidebilledet som en LEGO mosaik, tænkte jeg, at det lød som en god idé. Så det har jeg nu gjort. Mosaikken er 64 x 96 knopper.
På internettet fandt jeg en ”LEGO mosaic generator”, som jeg brugte til at omdanne billedet til et billede af en mosaik på 64 x 96 knopper. Den nemme løsning ville være bare at bygge mosaikken, som den ser ud på billedet fra mosaik generatoren. Men det ville være for kedeligt. Og jeg ville gerne have flere detaljer med. Jeg brugte billedet fra mosaik generatoren måle hvor mange knopper der skulle være mellem bogstaverne, korset, hovedet og hænderne. Men ellers har jeg selv fundet på løsninger til at bygge de forskellige elementer. Her kan man sammenligne de tre billeder: • Originalbilledet
• Billedet fra mosaik generatoren
• Hvordan mosaikken er endt med at se
ud ![]() Hvis nogen er interesseret i at læse min bog, kan man låne bogen via Bibliotek.dk Man kan også købe bogen som både fysisk bog og e-bog hos Saxo, og læse den som e-bog hos Mofibo. Det er en kriminalroman med religion og filosofi som tema (og bogens handling har ikke noget med LEGO klodser at gøre).
|
|
![]() |
|
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |