![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Den Gyldne Pavillon i Kyoto |
Besvar
|
| Forfatter | |
C.Behrens
Dæk
Medlem siden: 29-April-2008 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 5810 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Den Gyldne Pavillon i KyotoSendt: 04-Maj-2025 kl. 11:36 |
|
Det må være denne klods.
|
|
![]() |
|
D.Andersen
Klods
Medlem siden: 21-Februar-2025 Region: Sydsjælland Status: Offline Point: 161 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 04-Maj-2025 kl. 09:59 |
|
Hvilken klods er brugt til hjørnerne på taget?
|
|
|
Daniel Andersen
|
|
![]() |
|
Anne.Mette.V
Liftarm
Medlem siden: 20-September-2007 Sted: Denmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 4210 |
Indlæg funktioner
Tak(2)
Citér Svar
Sendt: 03-Maj-2025 kl. 13:58 |
|
Modellen er omtalt på The Brothers Brick:
Redigeret af Anne.Mette.V - 03-Maj-2025 kl. 14:46 |
|
![]() |
|
Lasse.Vestergård
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2010 Sted: Danmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 3533 |
Indlæg funktioner
Tak(4)
Citér Svar
Sendt: 29-April-2025 kl. 19:49 |
|
I
november 2023 besøgte jeg Japan, hvor jeg så Den Gyldne Pavillon i Kyoto. Det
inspirerede mig til at bygge denne LEGO model af Den Gyldne Pavillon.
Den Gyldne Pavillon er en af de mest berømte bygninger i Japan. På japansk hedder den Kinkaku-ji. Det er et Zen-buddhistisk tempel, som er bygget i 1397 og ligger i en smuk have med en sø. Pavillonen brændte desværre i 1950. Men den blev genopbygget i 1955.
Jeg har valgt at bygge træerne i efterårsfarver, da jeg besøgte Japan om efteråret. I Kyoto er der mange smukke haver, hvor træerne er plantet specifikt efter, at de skal se godt ud sammen om efteråret, når de har efterårsfarver. Der er derfor mange folk, som rejser til Kyoto i november for at se haverne i efterårsfarver. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |