Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Selvkørende Technic skårlægger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Selvkørende Technic skårlægger

Besvar Besvar
Forfatter
Besked Sortering i omvendt orden
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Selvkørende Technic skårlægger
    Sendt: 07-December-2007 kl. 09:10

Hehe. Her er der vist én, der har fundet lidt inspiration et-eller-andet sted på Brickshelf

Det er den slags, vi har Brickshelf til

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-September-2007 kl. 07:02

Jeg har endnu ikke fået fingrene i den nye 8274 mejetærsker, men ved hjælp af mine egne dimsedutter og instruktionerne som kan findes via Brickley's Words, byggede jeg "dyret" (på nær modellens ikke særligt vellignende skærebord).

Det var for at se om der kunne "lures" nogle byggefif af til inspiration til min egen kommende og noget mere skalakorrekte mejetærsker.

Det kunne der desværre ikke, men jeg tog da lige et par billeder af resultatet.

Så her kan "dværgen" ses sammen med min skårlægger.

Min egen mejetærsker, som er undervejs, bliver endda noget større end skårlæggeren - ikke mindre!

Indtil videre har jeg bygget skærebord, indføringselevator, tærskebro, accelerator og motor - og heraf fremgår det vist at den får et "indre liv", modsat 8274.

8274-mejetærskeren skal dog indlemmes i samlingen på et tidspunkt, men ikke for at bygge den, men især for at få fingrene i de nye lime-farvede 32009-liftarms - og i hjulene, som nok kan være nyttige i forbindelse med landbrugsmaskineribyggeprojekter.

Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Juli-2007 kl. 05:49

Servernedbruddet "spiste" desværre en hel del tråde her på sitet, og Dieselund Maskinstations Claas Maxi Swather lignende skårlægger røg også af i svinget dengang.

Men her er der så nogle nye billeder af "dyret", hvor den bl.a. har fået behørig Claas-mærkning.

De røde bogstaver ser desværre lidt lilla ud pga. blitzen, men de er altså røde.

Indføringsvinden er i mellemtiden ombygget til rød (i dyre domme), og de sorte 1x5 Technic plader på bagakslen er udskiftet med nogle i gammellysegrå (de fås ikke i nygrå - endnu).

Jeg har desværre ikke kunnet finde den rigtige Claas-skrifttype, men den nuværende skrifttype ligner en lille smule.

Som nævnt i den forsvundne tråd om "dyret", så har den en 4-cylindret motor, bagakslen kan vippe om længdeaksen, der er styring via rotorblinket på taget, og skærebordet hæves og sænkes pneumatisk.

Inde i "maskinrummet" umiddelbart bagved førerhuset sidder nemlig en pneumatic-cylinder, der via liftarms (også her efter vægtstangsprincippet) og to 16L Technic links hæver og sænker skærebordet.

Skærebordet kunne let ombygges til at kunne afmonteres, men med nuværende bredde kan den vist godt gå an ude i trafikken.

Agterude er skårlæggeren nu forsynet med trækgaffel (hvis højde svarer til den øverste trækgaffel på mine Technic traktorer), så den evt. kan trække en vogn til skærebordet.

Link til hele mappen her.

Link til hele køretøjsmappen her.

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.087 sekunder.