![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Rødt bindings-værks-hus |
Besvar
|
Side 12> |
| Forfatter | ||
Anton.Wrisberg
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1671 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Rødt bindings-værks-husSendt: 12-Juli-2008 kl. 18:00 |
|
|
Det er et flot hus Martin. Desværre kan den metode ikke benyttes i min næste udgave
|
||
![]() |
||
Martin.Bruun
Dæk
Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 5296 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-Juli-2008 kl. 14:42 |
|
|
Skråt bindingsværk ser flot ud.
I al ydmyghed har jeg selv eksperimenteret lidt med SNOT-bygget skråt bindingsværk. Resultatet blev faktisk helt hæderligt og mit lille bondehus kunne beskues på Klodsfesten 2006.
Huset lever iøvrigt endnu... i en eller anden kasse.. et eller andet sted.. |
||
|
Martin Bruun
"A man builds with his brain and not with his hands" - Brickelangelo |
||
![]() |
||
Anton.Wrisberg
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1671 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-Juli-2008 kl. 09:21 |
|
|
Det vil jeg huske til den næste udgave. Og jeg vil godt love at du bliver overrasket |
||
![]() |
||
Esben.K
Liftarm
Medlem siden: 09-Februar-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2103 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-Juli-2008 kl. 04:35 |
|
|
Hej Anton,
Huset er blevet rigtig godt med det nye tag og hvælvingen over kvisten er lige i øjet. Har du overvejet at gøre resten af taget "ujævnt" som Lasse tidligere har foreslået? Jeg byggede en lignende model i minilandskala for nogle år siden, du kan se hvordan taget er lavet her Hvad med skråt bindingsværk enkelte steder? Eller forskellige nuancer af 1x1 eller 1x2 grå klodser i fundamentet så det minder om store kampesten? Esben |
||
![]() |
||
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 11-Juli-2008 kl. 14:08 |
|
|
Flot stokrose
|
||
![]() |
||
Anton.Wrisberg
Panel
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 11-Juli-2008 kl. 12:37 |
|
|
Nu har huset ændret sig til:
Og snart kommer der endnu en ændring. Men den får sin egen tråd... |
||
![]() |
||
F.Thomsen
Klods
Medlem siden: 04-August-2005 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 168 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30-Juli-2007 kl. 16:22 |
|
|
Mangler der ikke en storkerede på et sådan gammelt bindingsværkshus??? Og måske en brønd in gården.
|
||
![]() |
||
Christian.W.J
Bestyrelse
Næstformand Medlem siden: 02-Maj-2006 Sted: Denmark Region: Vendsyssel Status: Offline Point: 5061 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30-Juli-2007 kl. 06:09 |
|
|
Det virker underligt med priserne
Euroen er rigtig nok på 7,45 men Dollarkursen er helt nede på 5,5!
det er altså en stor forskel! det kan LEGO ikke være bekendt!
USD= 819.5 DKK EUR= 1104.4 DKK
|
||
![]() |
||
René.Hoffmann
Dæk
Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 29-Juli-2007 kl. 17:04 |
|
|
1126 klodser? Overraskende mange...
Men jeg kan også bedst lide versionen med de grønne skodder, Anton... Standard-bindingsværk-hus... |
||
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
||
![]() |
||
Anton.Wrisberg
Panel
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-Juli-2007 kl. 16:08 |
|
|
Det ved jeg ikke om man kan, men jeg gider ikke selv lave den for modellen består af 1126 klodser. EDIT: Modellen kan snaerest ses her. |
||
![]() |
||
Jørgen.Pedersen
Liftarm
Medlem siden: 28-Marts-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 3910 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-Juli-2007 kl. 13:42 |
|
|
Ja det er et rigtigt, rigtigt flot hus/Gård. Godt gået. Har desværre ikke haft så meget tid på LDD men hentet det til PCéren. Ud over hvad gården ville koste på LEGO Factory, er det så ikek muligt at hente en liste over klodsantal/klodsnummer, således at det kan bygges fra rodekasssen og der så "blot" købes resterende klodser
|
||
|
Jørgen Pedersen
§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver. |
||
![]() |
||
Anton.Wrisberg
Panel
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-Juli-2007 kl. 09:53 |
|
|
Nu er taget færdiggjort, dog mangler der stadig skot-render og to 1 x 2 fliser, men ellers ser modellen således ud:
Og til formanden: Hvis du vil købe den må du af med summen 1189,45 kr. Og det er så her det sjove kommer: Prisen i tyskland er: EUR 148,36 Prisen i U.S.A. er: USD 148,97 Og så vidt jeg husker er USD nede omkring de 6 kr, mens euro er 7,35 værd. |
||
![]() |
||
Lasse.Deleuran
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Sydvestjylland Status: Offline Point: 3755 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-Juli-2007 kl. 09:04 |
|
Jeg tænkte på at gøre det en plade højere nogle steder, eller måske i et mønster. Små vinduer er også en idé. |
||
|
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
|
||
![]() |
||
C.Straaberg
Dæk
Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 6120 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-Juli-2007 kl. 08:33 |
|
|
Fin lille gård det er blevet til
![]() Har du checket, hvad den vil koste på LEGOfactory? ps. lidt ærgerligt med de manglende klodser i hjørnene (skot-render) |
||
|
Carsten.
|
||
![]() |
||
Anton.Wrisberg
Panel
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-Juli-2007 kl. 06:53 |
|
|
Så har husets beboer ( en mand ) fundet sig en mage og sammen fået nogle børn, så huset er blevet udbygget:
|
||
![]() |
||
Anton.Wrisberg
Panel
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-Juli-2007 kl. 11:53 |
|
|
Hvordan tænker du? sådan mere rundt i det eller noget ujævnt, eller bare noget hvor de normale tagklodser ikke er brugt? |
||
![]() |
||
Lasse.Deleuran
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Sydvestjylland Status: Offline Point: 3755 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 18-Juli-2007 kl. 07:22 |
|
|
Jeg er uenig med de andre. Jeg kan faktisk bedst lide dit fine lille hus med skodder Anton.
Du kunne også blive helt vild og lave noget med tager: gøre det ujævnt. Med den bro du lavede sidst (og de små køretøjer) tror jeg det vil være en snild sag for dig
|
||
|
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
|
||
![]() |
||
Anton.Wrisberg
Panel
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 18-Juli-2007 kl. 07:18 |
|
|
Her er så det røde med mere bindningsværk:
|
||
![]() |
||
O.Vestergaard
Flise
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 12 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 18-Juli-2007 kl. 04:05 |
|
|
jeg synes også det er godt anton
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
||
![]() |
||
Asger.Lindeblad
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 1774 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-Juli-2007 kl. 19:00 |
|
|
Og måske lige en skorsten. Fjernvarme i den slags huse er jo anakronistisk (og husk, man skal ikke bruge fremmedord, medmindre man har en plausibel grund |
||
![]() |
||
Besvar
|
Side 12> |
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |