![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Amager Bakke, skala 1:200 |
Besvar
|
| Forfatter | |
Anders.Dimitri
Panel
Medlem siden: 26-Marts-2013 Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 1121 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Amager Bakke, skala 1:200Sendt: 01-Maj-2018 kl. 18:22 |
|
Vireklig flot med de technic elementer til facaden hele vejen rundt, er helt vild med den måde du har brugt dem
.nu har jeg set din model i LEGO house, og syntes skalaen er perfekt den er vireklig flot ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
|
Dennis.Tomsen
Dæk
Medlem siden: 03-Oktober-2010 Sted: Danmark Region: Fyn Status: Offline Point: 6047 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 01-Maj-2018 kl. 17:21 |
|
Wow, trofæ-figurerne kommer virkelig til deres ret her
|
|
|
Mit Flickr-galleri
|
|
![]() |
|
Lasse.Vestergård
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2010 Sted: Danmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 3533 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 01-Maj-2018 kl. 16:46 |
Hvis jeg havde brugt tiles, ville det have set ud som om, at der lå fliser på skibakken. Alternativt kunne jeg have lavet en glat flade ved at bygge en hvid mur, der lå ned. Men det ville blive for besværligt i forhold til de mange skrå vinkler. (Skibakken er i forvejen meget besværlig at stille op og pakke ned). Normalt er jeg ellers kendt for at dække alt til med tiles, så knopperne ikke kan ses. Men til sne, græs og sand plejer jeg at lade knopperne være synlige. Hvis jeg skulle have bygget klatrevæggen som den ser ud i virkeligheden, skulle der slet ikke have været noget der stikker ud, da "håndtagene" er for små til at ville kunne ses i skala 1:200. Men det syntes jeg ville være for kedeligt. Derfor byggede jeg dem, som jeg gjorde. Og på grund af strukturen med liftarms ville jeg ikke kunnet have placeret dem meget anderledes.
|
|
![]() |
|
Esben.K
Liftarm
Medlem siden: 09-Februar-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2113 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 01-Maj-2018 kl. 15:27 |
|
Den er super fed Lasse!
Overvejede du at lave skibakken med tiles i stedet for plates? Og at lave klatrevæggen mere varieret? Den ligner næsten en stige (?) Esben
|
|
![]() |
|
Daniel.Andersen
Liftarm
Medlem siden: 18-August-2009 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 3358 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 01-Maj-2018 kl. 14:15 |
|
Genialt at bruge liftarms på den måde. Du får både mønsteret og samtidig kan du modulere det, uden skarpe kanter. |
|
|
At bygge med LEGO er som at male i 3D
|
|
![]() |
|
Ulrik.Hansen
Dæk
Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7437 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 01-Maj-2018 kl. 14:09 |
|
Virkelig flot
De halve liftarms er som skabt til formålet. Jeg har byggerum næsten lige ved siden af stedet og jeg er tit gået en tur hen for at se hvor langt de var nået med byggeriet. Amager Bakke skulle åbne til næste skisæson (men det sagde de også sidste år). |
|
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
|
![]() |
|
Jesper.Marcussen
Tagsten
Medlem siden: 11-December-2013 Sted: Vejle Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 709 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 01-Maj-2018 kl. 13:56 |
|
Waw Lasse, som altid imponerende flot lavet
, og især de små detaljer i pyntningen kan jeg rigtig godt lide. Jeg er totalt fed med Lego House .
|
|
![]() |
|
Lasse.Vestergård
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2010 Sted: Danmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 3533 |
Indlæg funktioner
Tak(3)
Citér Svar
Sendt: 01-Maj-2018 kl. 13:40 |
|
Vi er en gruppe af AFOLs, der har bygget nogle bygninger designet af Bjarke Ingels Group, også kaldet BIG. I sidste uge præsenterede jeg min model af LEGO House i skala 1:100 her på forum. Men jeg har også bygget en model af Amager Bakke. Amager Bakke er et forbrændingsanlæg på Amager med en skibakke på taget og en klatrevæg på den ene side. Skibakken er stadig under opførelse, så jeg har måttet basere min model på tegninger af hvordan man regner med, at den kommer til at se ud. Amager Bakke kaldes også for: Amager Resource Center, ARC og CopenHill. Modellen er bygget i skala 1:200. Jeg har brugt "Minifig, Utensil Statuette, Trophy" som figurer. For at bygge bygningens karakteristiske ”net-skruktur” har jeg brugt over 4000 LEGO Technic liftarms. Mange af modellerne (inklusiv min model af Amager Bakke) er udstillet i foyeren i LEGO House (hvor der er gratis adgang) frem til den 13. maj 2018 kl. 11:00.
Redigeret af Lasse.Vestergård - 01-Maj-2018 kl. 13:45 |
|
![]() |
|
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |