![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Nick von Scala’s hvide Beach Buggy |
Besvar
|
| Forfatter | |||
Kenneth.Nielsen
Flise
Medlem siden: 06-Juni-2008 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 23 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Nick von Scala’s hvide Beach BuggySendt: 23-Juni-2008 kl. 15:19 |
||
|
Er det nogle biler man kan købe et sted eller er det frihånds byg
|
|||
![]() |
|||
Mads.Pedersen
Panel
Medlem siden: 16-Januar-2008 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 887 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-Juni-2008 kl. 08:31 |
||
|
nogen som skal til namibia en tur og købe nogen
|
|||
|
Mads Møller Pedersen
|
|||
![]() |
|||
Carsten.Thomsen
Liftarm
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-Juni-2008 kl. 05:23 |
||
|
Så har min namibianske mail-ven Morné lagt billeder ud af sin røde Beach Buggy
Den er primært lavet af dele fra 8145. I Namibia kunne han få to 8145 for 112 US$, og han var lidt i tvivl om han skulle købe flere. Til den pris (ca. 275 kr/stk) ville jeg have købt mindst 20!
Det er fedt at se at ens kreationer kan inspirere andre - det er netop den slags vi har Brickshelf til |
|||
![]() |
|||
Carsten.Thomsen
Liftarm
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30-Juli-2006 kl. 15:42 |
||
|
Okie-dokie. Så er jeg med. Jeg troede at du tænkte på en bestemt LEGO-dimsedut, som jeg ikke lige kunne regne ud hvad var Jeg prøver at finde ud af noget. Tak for idéen. Jeg lægger nye billeder ud, efterhånden som jeg reviderer/opgraderer køretøjet. |
|||
![]() |
|||
Martin.Bruun
Dæk
Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 5296 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30-Juli-2006 kl. 06:44 |
||
|
Hmmm.. Jeg kan ikke finde nogle billeder af det, men det forekommer mig at jeg har set VW buggyer monteret med ekstra-lygter oppe på styrtbøjlen eller forruderammen nogenlunde som her, men hvor de runde projektører så havde øjne og mund påmalet eller påklistret nærmest som en klassisk happy-smiley. |
|||
|
Martin Bruun
"A man builds with his brain and not with his hands" - Brickelangelo |
|||
![]() |
|||
Carsten.Thomsen
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 30-Juli-2006 kl. 05:33 |
||
|
Tak for roserne, Martin og Martin
Glæder mig til at se din Buggy en dag, Martin, hvis det er ladesiggørligt. Har du lagt billeder af den ud på nettet ?.
Dækkene findes desværre ikke (endnu). Men på Buggyen (og på en anden MOC, som er på vej) er der lavet plads til dem. På Buggyen er sporvidden bagtil nemlig to knopper smallere end foran. Men det er rigtig nok - det ser selvfølgelig noget "halvfærdigt" ud, når man ser den fra agterenden. Jeg har nogle brugte dæk på lager, som jeg overvejer at skære op og lime sammen, så de bliver i ekstra brede og derved kommer til at passe til fælgene.
Ja, måske har mine "simplicity"-bestræbelser taget overhånd her, indrømmet
Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med "smiley"-projektører |
|||
![]() |
|||
Martin.Bruun
Dæk
Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 5296 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 29-Juli-2006 kl. 07:47 |
||
|
Den er rigtig fed.
Jeg synes dog at du skulle sætte nogle bagfælge på som passer til dækkene indtil du har fået de bredere dæk hjem. Det ser noget spøjst ud med de blottede fælgkanter på indersiden.
En anden ting jeg vil foreslå er en mindre ændring/tilføjelse til styrtbøjlen. Den er jo meget simpelt lavet med et par "double-bent-liftarms" hvorpå du har sat en "straight liftarm". Den flugter bare ikke med "double-bent-liftarms'ne", hvilket jeg synes stikker i øjnene.
Det kan løses ved at bruge en straight liftarm af en længde der passer præcist i mellem de to double-bend-liftarms. Du skal bruge en slags beslag af de smalle liftarms. Mit forslag går derfor ud på at tilføje et par gule "smiley"-projektører oppe på styrtbøjlen og lade deres befæstning samtidig "samle" styrtbøjlens dele.
Jeg håber du forstår hvad jeg mener! |
|||
|
Martin Bruun
"A man builds with his brain and not with his hands" - Brickelangelo |
|||
![]() |
|||
Martin.Alsø
Tagsten
Medlem siden: 07-September-2005 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 461 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-Juli-2006 kl. 18:16 |
||
|
Som buggy ejer bliver man altid glad for at se noget man kender ! Begge to har hver deres ++++++ Super godt gået !
Martin
God sommer ! |
|||
|
Martin Alsø - The Chokomann
Der er ingenting, der er så godt, at det ikke kan laves bedre. GKC |
|||
![]() |
|||
Carsten.Thomsen
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-Juli-2006 kl. 18:07 |
||
|
Tark for roserne
Ja, når det nu endelig skulle være, at en MOC skulle slagtes, så skulle afløseren jo lissom helst være dét værd. Måske kommer turen en dag til visse af de andre ældre MOC's, hvem ved. Der er dog stadig enkelte ting, der skal rettes lidt på den nye Buggy og evt. forenkles lidt, og "fejlfarvede" dele skal med tiden skiftes.
De skulle helst have været 100% "pang"-farvede, men det bliver de med tiden, når jeg får fat i flere dark turquoise 7x3 bent liftarms.
Reservehjulet var "fyld" - og det var også den indirekte årsag til en noget uheldig styretøjskonstruktion. Det er vist ikke mange Buggy'er, der har reservehjul med ?. Jeg kan i hvert fald huske at den danske VW Safari havde reservehjul foran. Den er vist lidt sjælden, men jeg har da gennem tiderne set et par stykker her i det Nørrejydske. |
|||
![]() |
|||
C.Rasmussen
Panel
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Midtjylland Status: Offline Point: 1628 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-Juli-2006 kl. 18:41 |
||
|
Rigtig flot, men jeg kunne nu godt lide det nedfældede reservehjul på den gamle version.
Christian |
|||
|
At skabe er at leve...
Christian Lindblad Rasmussen |
|||
![]() |
|||
René.Hoffmann
Dæk
Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-Juli-2006 kl. 15:56 |
||
|
Den er jo fed som sædvanligt, Carsten...
Ikke at den gamle ikke var fed, men den her er altså federe... Så det var godt med en revideret udgave...
Fronten er federe og meget mere strømlinet og "buggy-agtig", og sæderne lyser op i en noget mere "pang"-farve.. |
|||
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|||
![]() |
|||
Carsten.Thomsen
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-Juli-2006 kl. 15:06 |
||
Jeps, det var Presidents of the United States of America Hukommelsen svigtede ikke i dette tilfælde. Teksten til sangen kan ses her: http://www.presidentsrock.com/songs/song.php?name=Dune_Buggy |
|||
![]() |
|||
Carsten.Thomsen
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-Juli-2006 kl. 09:02 |
||
|
Inspireret af det fremragende sommervejr denne sommer, har jeg kastet mig over at bygge en afløser til min hvide 1:8 Beach Buggy, som nu er død og borte (jvf. denne tråd).
Så nogle sene aftentimer her i min ferie - når jeg langt om længe er kommet ind fra haven - er gået med at strikke en 100% liftarmsmodel sammen, som vist ligner en Beach Buggy sån't så nogenlunde. Designet har længe rumsteret rundt oveni tænkeboksen Igen har "simplicity" været i højsædet (det var forgængerens achilleshæl), og der er brugt forholdsvis få dele til denne nye strandloppe - skønsmæssigt kun ca. halvt så mange som til forgængeren. Resultatet af anstrengelserne kan ses her (når billederne engang er godkendt).
Her må ejeren, Nick von Scala, sammen med sin veninde Carla von Scala spejde forgæves efter et bagagerum til deres pakkenelliker til strandturen. Men udover bagageplads mangler der ikke noget: I køretøjets modsatte ende befinder sig en luftkølet 6-cylindret "Porsche"-motor (egentlig en 180 graders V-motor, men fred være med det). Dertil kommer en 5+R gearkasse, samt uafhængig affjedring på alle fire hjul.
Motoren er genbrug fra forgængeren, dog lettere modificeret, idet montering og drev er lidt anderledes på denne nye Beach Buggy.
På trods af at det er en 100% liftarmsmodel, så er det en meget stiv og meget lidt flexy konstruktion, og den kan nærmest kastes rundt med. Enkelte dele er "fejlfarvede". Problemet ved MOC'eri er ofte at delene ikke er tilgængelige i de rigtige farver. Den skulle egentlig have været i de nye bley farver, men væsentlige dele kunne desværre (endnu) ikke fås i de nye grå farver. Så derfor dette "mix".
Her og her kan prototypen ses. Ofte er det først i 2. eller 3. forsøg at modellen "sidder lige i skabet". Ligesom resterne fra forgængeren, ender den sine dage i sortimentskasserne igen.
Hvad angår hjulene, så mangler der IMHO et bredt dæk i LEGO's program, som er i samme stil som #44771-dækket og som passer på #22969-fælgen. Igen, en af de få forskelle på #22969 og #44772 er bredden (og det nye #54120 dæk er "blot" en smallere udgave af #33298 Power Puller dækket). Et sådant bredere dæk kunne - som det kan ses på billederne - godt bruges som bagdæk til Buggy'en. Sporvidden er allerede her fra starten tilpasset et sådant bredere bagdæk. Og egentlig kunne jeg også godt bruge disse bredere dæk som bagdæk til en anden MOC, som er undervejs. Men mere om den, når jeg får fat i de sidste dele til denne.
Undervejs i byggeriet har Presidents of the United States of America's herlige Dune Buggy kværnet rundt inde i mit hoved. Så vidt jeg husker, så er det dem, der har lavet den. Kender I denne hyldestsang til Buggy'en ?.
Fortsat god sommer til alle i Byggepladen (jeg har stadig ferie frem til 18. august æv bæv |
|||
![]() |
|||
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |