![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Technic MOC, MF 8690 traktor |
Besvar
|
Side 12> |
| Forfatter | |
Allan.Clausen
Tagsten
Medlem siden: 26-Maj-2009 Sted: Denmark Region: Lolland-Falster Status: Offline Point: 349 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Technic MOC, MF 8690 traktorSendt: 29-November-2015 kl. 21:35 |
|
Du kan jo omdøbe din nuværende MF til en 6600 eller 7600 serie, så passer størrelsesforholdet jo meget godt, hvis du laver en ny 8700 serie ;-)
|
|
|
Allan Clausen
|
|
![]() |
|
Michael.Bobach
Flise
Medlem siden: 19-Oktober-2015 Sted: Rebild Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 33 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 29-November-2015 kl. 21:23 |
|
Tak for det. Jeg er også tilfreds med antallet af funktioner, men jeg synes ikke helt den er robust nok. Der er f.eks. ikke på alle funktioner at det hvide koblingstandhjul har effekt hvis ikke motoren stoppes i tide. I stedet takker tandhjulene over visse steder fordi der ikke er plads nok til at få dem fæstnet ordentligt i begge ender. MF'en er bygget i ca. 1:20 |
|
![]() |
|
Allan.Clausen
Tagsten
Medlem siden: 26-Maj-2009 Sted: Denmark Region: Lolland-Falster Status: Offline Point: 349 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 29-November-2015 kl. 19:38 |
|
25 euro er en ok pris, men dog stadig ikke gratis. 😉 jeg var så heldig at købe en del for nogle år siden til godt 100 kr pr styk. Men det er jo konsekvensen når de ikke produceres længere. Jeg ville dog ønske at TLG ville lave nogle hjul i samme størrelsesorden igen, og gerne med traktor mønster. På Eurobrick.com er der en meget lang tråd om alternative dæk fra RC verdenen. Der findes enkelte med traktor mønster, men det begrænser jo sig hvis man har ønsker om at udstille. Min roeoptager, traktor og vogne er lavet i 1/16-1/17 ligesom Lorens's tærsker. Min MF tærsker er dog lavet i lidt mindre skala. Hjulene bestemmer jo lidt hvor stort man kan bygge. Men som du selv siger så giver det lidt mere plads jo større man bygger, men jeg syntes da du har klaret det meget godt med alle de funktioner din MF har. |
|
|
Allan Clausen
|
|
![]() |
|
Michael.Bobach
Flise
Medlem siden: 19-Oktober-2015 Sted: Rebild Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 33 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 29-November-2015 kl. 19:15 |
|
Ja, det var godt nok lidt af en udskrivning, men jeg måtte jo ha fat i de hjul, så de er købt og modtaget i fin stand. Fandt dem til 25,- EUR/stk, så jeg startede bare lige med to i første omgang :-) Nu går jeg så lige og overvejer om jeg skal bygge en lidt større traktor inden jeg kommer alt for langt med maskinerne. Det vil give en hel del større friheder hvis der var noget mere plads at gøre med i forhold til funktioner og udseende. Hvilket målestoksforhold plejer I at benytte til jeres landbrugsmaskiner? |
|
![]() |
|
Ulrik.Hansen
Dæk
Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7437 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 29-November-2015 kl. 16:16 |
Ja, du har ret. Det var mest tanken om enkeltheden ved designet i forhold til en benzindrevet bil – det siger nok noget om mit manglende dybere kendskab til vore behjulede venner :)
|
|
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
|
![]() |
|
Allan.Clausen
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 29-November-2015 kl. 13:55 |
|
Hej Lorens.
For ikke at spamme Michaels fine tråd mere end højest nødvendigt har jeg oprettet denne tråd istedet: Håber den giver lidt svar til dit spørgsmål.
![]() |
|
|
Allan Clausen
|
|
![]() |
|
Allan.Clausen
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 29-November-2015 kl. 11:12 |
|
Ulrik, alle Lego biler, traktorer osv som er motoriseret er allerede eldrevne ;-)
|
|
|
Allan Clausen
|
|
![]() |
|
Ulrik.Hansen
Dæk
Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7437 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-November-2015 kl. 18:37 |
|
Jeg er heller ikke et af technic-hovederne (bare vent), men fedt at se sådan en sofistikeret MOC her i foreningen
og ikke mindst jeres snak her i tråden hvis jeg så var lidt mere fascineret af køretøjer... det skulle da lige være en elbil moduleret efter en virkelig elbil ![]() God bedring!
|
|
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
|
![]() |
|
Lorens.Christian
Tagsten
Medlem siden: 19-Oktober-2015 Sted: Kværs Region: Sønderjylland Status: Offline Point: 470 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-November-2015 kl. 12:03 |
|
Nu vi har fat i de hjul der Allan, har du monteret dem på andre fælge på din new Holland
|
|
|
Æ synnejye
Lorens Christian Meyer |
|
![]() |
|
Allan.Clausen
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-November-2015 kl. 08:31 |
|
Nu må du ikke blive chokeret over prisen Michael.... gennemsnitspris på 221 kr. pr. styk....
|
|
|
Allan Clausen
|
|
![]() |
|
Michael.Bobach
Flise
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-November-2015 kl. 17:14 |
|
Jeg var ikke klar over at disse lidt større hjul fandtes. Det var baghjulene der bestemte størrelsen på traktoren og dermed satte de begrænsninger der er i forhold til for lidt plads. Jeg må lige en tur forbi bricklink og skaffe mig et par stykker :-)
|
|
![]() |
|
Palle.Haulrich
Dæk
Medlem siden: 24-Maj-2013 Sted: Vestsjælland Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 6585 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-November-2015 kl. 11:01 |
|
Jeg syntes bare, det er en fin traktor...
Som 'ikke-technic-bygger', fatter jeg hat af, hvad I snakker om... Men det gør det jo faktisk interessant at læse, det er utroligt hvad I kan kreere!
|
|
|
Klodsfest ‘18 - Kalundborg
LEGO World - FanZonen ‘20 og ‘22 LEGO Festival of Play - Fangalleriet ‘24 |
|
![]() |
|
Lorens.Christian
Tagsten
Medlem siden: 19-Oktober-2015 Sted: Kværs Region: Sønderjylland Status: Offline Point: 470 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-November-2015 kl. 08:25 |
|
Ja Michael, det er såkaldte pullerdæk, de kom i 2000 på en model af en traktortrækket, deraf navnet, og i en offroader året efter.
|
|
|
Æ synnejye
Lorens Christian Meyer |
|
![]() |
|
Michael.Bobach
Flise
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 19-November-2015 kl. 15:26 |
|
Tak for inputs. Jeg er helt enig i at batterikassen skæmmer meget, og jeg havde også overvejet batterikassen på siden hvor I har den placeret. Min udfordring er at der sidder i forvejen to omskiftere til hhv. frontlift/pumpe og baglift/topstang, så der er ikke plads til batterikassen der. Jeg har forsøgt at flytte disse omskiftere andre steder hen, men de er meget pladskrævende også. Jeg synes ikke jeg har set de store hjul før der er benyttet på Fendt'en, er det originale lego-hjul? |
|
![]() |
|
Allan.Clausen
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 18-November-2015 kl. 19:52 |
|
Tjeck evt min New Holland med 4-hjulstræk. http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=549840 Det er en affjedret foraksel. Jeg skal tage lidt mere detaljerede billeder når jeg får tid. Jeg har også placeret batterikassen på siden. Redigeret af Allan.Clausen - 18-November-2015 kl. 19:54 |
|
|
Allan Clausen
|
|
![]() |
|
Lorens.Christian
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 18-November-2015 kl. 19:30 |
|
mojn michael, som sagt før fin MF, angående batterikasse, kan den i dette tilfælde, hvor man skal tænde og slukke ikke placeres meget anderledes, ellers skal den monteres med en omskifter og placeres på den måde som jeg har benyttet på min 2 år gamle fendt 930, og gør på min ny fendt 936 på højre side af en traktor af en vis størrelse, er der alligevel ingen trappe, så kan pladsen jo udnyttes, bare en ide, til når du skal igang med den næste. og jeg skal hilse og sige at når der skal være 4 motorer, firehjultræk og helst plant og rydeligt førehus er det noget af en opgave, men klø på og med hensyn til forhjultrækket, jeg savner en kortere kardanaksel eventuelt en dobbelt på 4L ellers ellers har jeg svært ved at se hvordan forakslen skal kunne laves anderledes end ved at vippe over center, og jeg vil give allan ret topstangen er genial. |
|
|
Æ synnejye
Lorens Christian Meyer |
|
![]() |
|
Michael.Bobach
Flise
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-November-2015 kl. 21:01 |
|
Hej Allan og tak for kommentarerne. Godt at se at der er flere landbrugsinteresserede :-) Ja, jeg har forsøgt med høj play-ability, det bliver især min dreng på 6 der kommer til at lege med den, så det er nemmere for ham med sådan en her end med fjernbetjening. Jeg har dog planer om også at lave en traktor med fjernbetjening i stedet som han så kan bruge når han bliver lidt ældre. 4-hjulstræk var også på ønskesedlen, ligesom jeg gerne ville have at motorstemplerne også kører når motoren kører, og ikke kun når hjulene kører. Men der er simpelthen ikke plads nok, især ikke når jeg gerne vil have en fast foraksel der bevæger sig på midten (som en rigtig MF) samtidig med at jeg skal have fundet plads til at få PTO og frontlift betjent også. Hvis jeg nu laver en New Holland næste gang, så skal forakslen ikke være i ét stykke, og så må der blive plads til 4-hjulstræk :-) Jeg er i gang med en 3-akslet gyllevogn med slæbeslanger, eget pumpetårn og hjul der drejer i samme retning som traktoren. Men det tager lidt tid, og sønnike blev lidt utålmodig, så jeg måtte lave en simplere tipvogn til ham så han kunne komme i gang med at lege. ![]() Der er hydraulisk tip og de forreste hjul på vognen drejer samme vej som traktoren, ellers ikke så mange features.
En lille video på youtube: Jeg fik også lavet en ballastvægt til traktoren. Der blev lige plads til en god gammel vægtklods i den, så den faktisk også virker som ballastvægt. ![]() |
|
![]() |
|
Allan.Clausen
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-November-2015 kl. 22:46 |
|
Hej Michael! Tillykke med den fine Massey! Den er meget vellignende især kølerhjelmen har du ramt spot on! Jeg syntes det er en fed teknisk detalje at du har brugt gearomskiftere til at skifte mellem alle dine funktioner, og at den er mere "legebar" uden fjernstyring. Placeringen af batterikassen er et nødvendigt onde, men fin udnyttelse af den trange plads. Din detalje med "hydraulisk" topstang er brandsmart... fed detalje som jeg godt kunne finde på at benytte mig af i fremtiden. Til sidst en lille udfordring; har du overvejet firehjulstræk, fremfor Lego's " standard" foraksel ;-) Som afslutning vil jeg sige et kærkomment velkommen til Byggepladens stærkt undervurderede "landbrugsafdeling", som med din indtræden betyder at vi er mere end en håndfuld der udøver denne disciplin. Det var hårdt tiltrængt. |
|
|
Allan Clausen
|
|
![]() |
|
Michael.Bobach
Flise
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-November-2015 kl. 21:31 |
|
Tak for de links. Det er nogle super fede maskiner den gode Carsten har fået lavet, der er mulighed for at få noget inspiration derfra
|
|
![]() |
|
Adrian.Perslow
Liftarm
Medlem siden: 11-September-2010 Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 4294 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-November-2015 kl. 19:05 |
|
. Redigeret af Adrian.Perslow - 02-November-2017 kl. 12:33 |
|
|
Adrian Perslow
|
|
![]() |
|
Besvar
|
Side 12> |
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |