![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Kloster til Haraldsborg - Bygge"dag"bog |
Besvar
|
Side 12> |
| Forfatter | ||
Benjamin.Jakobsen
Liftarm
Medlem siden: 04-Februar-2012 Sted: Danmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 2128 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Kloster til Haraldsborg - Bygge"dag"bogSendt: 22-Januar-2016 kl. 12:52 |
|
|
Det ser super spændene ud. Jeg er også ret vild med den grønne farve.
Jeg ved ikke om jeg får mulighed for at mødes. Der er lidt langt fra Århus. Men jeg har stadig en fast tro på at det ikke er vildt nødvendigt at mødes inden klodsfest. Jeg regner med snart at få opdateret planen over hvordan vi sætter det hele sammen. |
||
![]() |
||
Martin.Nørregaard
Tagsten
Medlem siden: 08-August-2015 Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 331 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-Januar-2016 kl. 06:01 |
|
|
Tak skal du ha' Lars, jeg tænkte at det var for kedeligt i gråt eller hvidt
![]() Tak Jakob, jeg bliver jo nød til at have noget at øve mig på, når nu jeg ikke er så garvet i at Moc'e ![]() Havde i forøvrigt helt droppet at mødes inden KF og sætte det sammen?
|
||
|
Martin Nørregaard Hansen
|
||
![]() |
||
Jakob.Hestbæk
Bestyrelse
Suppleant Medlem siden: 28-November-2010 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2845 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-Januar-2016 kl. 02:11 |
|
|
Det er da godt nok et imponerende bygningsværk du har gang i der.
![]() |
||
![]() |
||
Lars.Fink.Hansen
Bestyrelse
Kasserer Medlem siden: 03-Oktober-2010 Sted: Danmark Region: Sønderjylland Status: Offline Point: 3672 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-Januar-2016 kl. 21:07 |
|
|
Flot grøn farve til bindingsværket
|
||
|
Lars Fink Hansen
|
||
![]() |
||
Martin.Nørregaard
Tagsten
Medlem siden: 08-August-2015 Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 331 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-Januar-2016 kl. 17:51 |
|
|
Jeg prøver lige en anden slags bindingsværk, og så fik jeg begyndt på lidt beplantning.
|
||
|
Martin Nørregaard Hansen
|
||
![]() |
||
Martin.Nørregaard
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-December-2015 kl. 11:40 |
|
Det har jeg egentlig overhovedet ikke tænkt på, men vi kan da godt sige at det er fordi at det er et storslået bygningsværk
![]() |
||
|
Martin Nørregaard Hansen
|
||
![]() |
||
Benjamin.Jakobsen
Liftarm
Medlem siden: 04-Februar-2012 Sted: Danmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 2128 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-December-2015 kl. 20:47 |
|
|
Det ser rigtig godt ud.
Den eneste betænkning jeg har er, at det ser ud som om nogle vinduer starter lidt over hovedhøjde. Men sådan er nogle storslåede bygningsværker jo. Jeg plejer altid at have en figur til at holde mig ved selskab når jeg bygger, det giver en god følelse af størrelsesforhold.
|
||
![]() |
||
Palle.Haulrich
Dæk
Medlem siden: 24-Maj-2013 Sted: Vestsjælland Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 6585 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-December-2015 kl. 17:12 |
|
|
Det ser sq godt ud!
Omkring dit bindingsværk, så prøv at lave bjælkerne lidt mere 'random', i forhold til placeringen. Dvs ikke så symmetrisk. Jeg tror, at det vil give facaden, lidt mere 'liv' Det ser ud som om, at det er lavet med tiles. På 'stud on side'. Hvad så med, at lægge de tiles på skrå? |
||
|
Klodsfest ‘18 - Kalundborg
LEGO World - FanZonen ‘20 og ‘22 LEGO Festival of Play - Fangalleriet ‘24 |
||
![]() |
||
Martin.Nørregaard
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-December-2015 kl. 15:00 |
|
|
Så fik jeg taget lidt flere billeder :) Lige i øjeblikket mangler jeg også en del mindre plates i dark tan til at forme noget af bakken med. Så det begynder stille og roligt at ligne noget, men når jeg nu også er igang med at sætte hus i stand og også har et lille barn, så er der ikke altid så meget tid til overs som jeg havde regnet med.
Redigeret af Martin.Nørregaard - 12-December-2015 kl. 15:02 |
||
|
Martin Nørregaard Hansen
|
||
![]() |
||
Martin.Nørregaard
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-December-2015 kl. 12:08 |
|
Ja jeg er nået lidt længere, jeg ser om jeg kan få taget nogle nye billeder i løbet af ugen
|
||
|
Martin Nørregaard Hansen
|
||
![]() |
||
Jakob.Hestbæk
Bestyrelse
Suppleant Medlem siden: 28-November-2010 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2845 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 04-December-2015 kl. 00:30 |
|
|
Er du kommet længere med projektet?
|
||
![]() |
||
Martin.Nørregaard
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 10:45 |
|
Min plan er fantisk at komme torsdag den 22. oktober i Taastrup.
Men selv hvis pladerne kunne skilles ad, hvordan skulle jeg så kunne dele bygningen midt mellem pladerne? |
||
|
Martin Nørregaard Hansen
|
||
![]() |
||
Henrik.Kunz
Dæk
Medlem siden: 10-Februar-2013 Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 5538 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-Oktober-2015 kl. 10:24 |
|
|
Det ser godt ud det du har bygget. Jeg tror bare det giver dig problemer at Transpotere rundt. Men det du bygger er rigtigt flot. Ja men du må jo snart til byggemøder så du kan få lært hvordan du anskaffer BP.
Glæder mig til at se mere.
|
||
|
Henrik Kunz
|
||
![]() |
||
Martin.Nørregaard
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 08:49 |
|
Jeg har lavet så den kan skilles ad ved "overgangen" som vist neden for Pga. mangel på 32x32 baseplates, har jeg været nødsaget til at sammensætte 2 stk. 48x48 + 3 stk. 16x32 hvilket giver mig en plade på 2x3 moduler som jeg ikke kan skille ad. |
||
|
Martin Nørregaard Hansen
|
||
![]() |
||
Rasmus.Ansbjerg
Liftarm
Medlem siden: 09-Februar-2011 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 2571 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 01:12 |
|
|
Ser fedt ud, og rigtig spændende at følge udviklingen i dette projekt.
@Martin. Som Henrik nævner, så vær opmærksom på at få det moduleret op, så det er til at transportere. |
||
![]() |
||
Martin.Nørregaard
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 10-Oktober-2015 kl. 01:08 |
|
|
Så fik jeg bygget lidt mere på den anden side af pladen.
Pladerne kan skilles ad i porten, så det er lettere af transportere. Nederst bliver det rum hvor klosterets bryggeri befinder sig, på første salen tror jeg der kommer en stor gildesal. |
||
|
Martin Nørregaard Hansen
|
||
![]() |
||
Henrik.Kunz
Dæk
Medlem siden: 10-Februar-2013 Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 5538 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 19:03 |
|
|
Jeg vil foreslå dig at bygge i moduler af BP (baseplats 32x32 knopper) størrelser for så vil du let kunne pakke i flytte kasser.Laveser selv en gang en stor brandstation hvor jeg havde problemer med at transportere det rundt. En god ide når du laver muren er også at putte nogle murstens klodser ind i muren så du får et rustik look. Ellers ser det pt. super ud.
|
||
|
Henrik Kunz
|
||
![]() |
||
Martin.Nørregaard
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 17:49 |
|
Du mener så dørene/portene sider på indersiden?
Lige så snart jeg selv ved det, så skal jeg nok skrive lidt om de forstellige rum. Jeg havde ikke tænkt på dyrene, men måske der bliver lidt plads :)
|
||
|
Martin Nørregaard Hansen
|
||
![]() |
||
Rune.L.Petersen
Bestyrelse
Bestyrelsesmedlem Medlem siden: 10-Marts-2012 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 1669 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 17:14 |
|
|
Ser rigtigt godt ud, glæder mig til at se mere. Måske kunne du rykke de to porte på sidste billede ind ser bare lidt bedre ud med en bue synes jeg. De grå fliser i hovdeindgangen må rigtigt godt side på mørkegrå Erling.
Angåeden skilleteknik vil jeg sige at hvis du kan nå at skille pladerne hvor de store grå buerne kommer på første billede bagerst. Ellers er det normalt en god ide at skille det af i plader og gå ud fra det før man starter, enten 48*48 eller 32*32 Kan du måske fortælle mere om rummene og hvad du regnere med de skal indholde, hvis du har plads så husk at munkene også havde dyr. Det ser super godt ud jeg glæder mig til at se mere, bliv ved med det. |
||
|
“Jeg bygger for hyggen, og den gode historie”
|
||
![]() |
||
Martin.Nørregaard
Tagsten
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 08-Oktober-2015 kl. 14:26 |
|
Korset har jeg lånt fra Benjamins Flickr :)
Lige det der med at bygge det så det er let at skille ad, det har jeg lidt svært ved at se hvordan hulen jeg skal gøre, nogle gode ideer? Mine første tanker var egentligt at de nok var bygget af sand/kalksten, evt. også af bjergsten som er bearbejdet.
Men ideen om at det er bygget i flere omgange kan jeg rigtig godt lide, så kan man godt snige noget mursten ind. :) |
||
|
Martin Nørregaard Hansen
|
||
![]() |
||
Besvar
|
Side 12> |
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |