![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
42042 -> Tog bro |
Besvar
|
| Forfatter | |
René.Hoffmann
Dæk
Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: 42042 -> Tog broSendt: 12-August-2015 kl. 22:40 |
|
Fed video med slo-mo og lydeffekter... ![]() |
|
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|
![]() |
|
Jakob.Peterhänsel
Bestyrelse
Bestyrelsesmedlem Medlem siden: 02-Marts-2015 Sted: Østerbro, København Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2164 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-August-2015 kl. 16:20 |
|
Så er der opdateret video.. virker bedre over lidt layout :-)
|
|
|
Venligst,
Jakob Peterhänsel |
|
![]() |
|
Jakob.Peterhänsel
Bestyrelse
Bestyrelsesmedlem Medlem siden: 02-Marts-2015 Sted: Østerbro, København Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2164 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-August-2015 kl. 09:34 |
Tak, ja, det gi'r lidt mere udtryk og mening. Der laves tit layouts, men de er ret spontane og stadig mest bane, da min (og datterens) samling ikke er så stor hvad angår huse og veje. Men mon ikke der kan laves en Friends by inden længe.. ;-)
|
|
|
Venligst,
Jakob Peterhänsel |
|
![]() |
|
Casper.Hansen
Bestyrelse
Suppleant Medlem siden: 16-Januar-2012 Sted: Danmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 3037 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-August-2015 kl. 09:08 |
|
Det hjalp en hel del at der kom "vand" under broen.
Godt arbejde med broen, kan se at den skal sikkert indgå i et større layout, det bliver spændende om vi får nogle flere billeder af det. |
|
|
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer Helt ærligt, Hvor klodset må man være? ![]() |
|
![]() |
|
Jakob.Peterhänsel
Bestyrelse
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 12-August-2015 kl. 00:39 |
|
Venligst,
Jakob Peterhänsel |
|
![]() |
|
Jakob.Peterhänsel
Bestyrelse
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 11-August-2015 kl. 00:16 |
Korrekt, måske det også kunne virke fint. Har lige nu brugt lidt ME Models skinner i den ene ende, da de ikke har fast ballast.. Kan være der skal leges videre med skinne brug. Ja, stiverne skulle gerne være symmetriske. Nu er der lidt flere billeder oppe her: LEGO Train bridge on FlickrHar fået lavet bedre gearing. Gemt motor og gear væk i et hus, med kontroltårn over. Flyttet skinner på plads, og justeret tilkørsler i begge ender, og lavet en smule 'kyst linie' - har do primært kun røde slopes.. :-/ Noget af broen har dobbelskinner, så evt. afsporing ikke ender i brokonstruktionen. Det skarpe øje vil spotte at en del af udsigten i tårnet er skiftet ud fra de ældre gamle vinduer bagtil, med nyt moderne 'glasparti'... :-) Og her er lidt ny video: Redigeret af Jakob.Bo.Peterhænsel - 11-August-2015 kl. 00:19 |
|
|
Venligst,
Jakob Peterhänsel |
|
![]() |
|
Casper.Hansen
Bestyrelse
Suppleant Medlem siden: 16-Januar-2012 Sted: Danmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 3037 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 10-August-2015 kl. 09:32 |
|
PF skinnerne skal ikke nødvendigvis klikkes sammen for at toget kan køre på dem, men der bliver et offset på en stud i begge ender.
Okay, det med bommen/stop var bare en indskydelse, men du har ret i at det ville være et signal der styre det irl. Jeg kan ikke se om dine stiverne har samme længde og samme vinkel, men det bør de nok have for at give en pæn og symmetrisk bro. Held og lykke med projektet, jeg glæder mig til at se hvordan det skrider frem. |
|
|
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer Helt ærligt, Hvor klodset må man være? ![]() |
|
![]() |
|
Jakob.Peterhänsel
Bestyrelse
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 10-August-2015 kl. 09:17 |
Hejsa, Ang. skinner, så er de gamle nemmere at bruge når det ikke skal 'klikke' sammen, hvilket ikke vil fungerer her, når den skal kunne bevæge sig. Ja, jeg har flyttet skinnerne bagud, efter jeg har ændret hvordan skinnerne samles tættest på drejeledet, ellers var der for meget vinkling på i løftet til at de ville gå fri af hinanden hvis det var gamle mod gamle. Tror ikke togene har bomme på broer, men blot signaler - så det tænker jeg der skal på et sted. Motoren er nu også blevet skjult i et kontroltårn og gearingen er optimeret en del. Flere billeder følger inden længe.. ;-) Og tak for YT hjælp!
|
|
|
Venligst,
Jakob Peterhänsel |
|
![]() |
|
Casper.Hansen
Bestyrelse
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 10-August-2015 kl. 09:06 |
|
Den ligner faktisk meget godt crawler kranen.
Hvorfor bruger du den gamle type skinner på broen og den nye PF skinner til og fra broen? Jeg ville nok flytte skinnerne på broen lidt bagud så de ikke stikker så meget ud i den ene ende. Spændende projekt, der skal vel også laves en bom/et stop der går ned så toget ikke køre ind i broen/ud i vandet. Årsagen til at din youtube ikke virker er at du indsatte hele urlen istedet for kun youtube id'en, altså "aoUfevjF6JY". |
|
|
Casper Hansen
|
![]() |
|
Knud.A.Albrechtsen
Liftarm
Medlem siden: 02-November-2012 Sted: Danmark Region: Midtjylland Status: Offline Point: 2691 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 07-August-2015 kl. 07:09 |
|
Det er da blevet en helt fin prototype
![]() Jeg er spændt på at se det færdige resultat. |
|
|
Knud Ahrnell Albrechtsen
http://www.snakebyte.dk/lego |
|
![]() |
|
Jakob.Peterhänsel
Bestyrelse
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-August-2015 kl. 23:01 |
|
Hej Alle,
Jeg var også ude og shoppe 42042 Crawler Crane, da jeg gerne ville have nogle liftarms til en tog-bro. Efter lidt aftentimer er prototypen funktionel, og virker efter hensigten. Nu skal den bare pyntes lidt. Embed virker ikke rigtig, her er direkte link:
Redigeret af Jakob.Bo.Peterhænsel - 07-August-2015 kl. 09:55 |
|
|
Venligst,
Jakob Peterhänsel |
|
![]() |
|
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |