![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Allegheny Steam Engine |
Besvar
|
| Forfatter | |
Knud.A.Albrechtsen
Liftarm
Medlem siden: 02-November-2012 Sted: Danmark Region: Midtjylland Status: Offline Point: 2691 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Emne: Allegheny Steam EngineSendt: 11-April-2015 kl. 18:13 |
Hej Ulrik Tak. Jeg har brugt Tony Savas model som udganspunkt, men selv designet resten. Udvendigt er de begge meget ens, da både Tony og jeg begge har brugt blue modellen som udgangspunt. Indvendigt i både kulvognen og toget har jeg brugt en del tid på at få den rette stabilitiet uden at vægten blev for høj. Da det jo er en meget stor model har det været lidt en svær balancegang ![]() Jeg har også brugt meget tid på at få hjulene/boogierne til at køre som jeg ville have det. Jeg er dog endt med at blive ganske godt tilfreds med køreegenskaberne. Men som tidligere nævnt, så har jeg kun testet på en lille bane, så jeg glæder mig til at se hvordan den håndterer et større layout. |
|
|
Knud Ahrnell Albrechtsen
http://www.snakebyte.dk/lego |
|
![]() |
|
Ulrik.Hansen
Dæk
Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7437 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 11-April-2015 kl. 11:51 |
|
Flot udført! Har du selv designet den fra bunden eller hvorledes?
|
|
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
|
![]() |
|
Knud.A.Albrechtsen
Liftarm
Medlem siden: 02-November-2012 Sted: Danmark Region: Midtjylland Status: Offline Point: 2691 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-April-2015 kl. 08:03 |
Hej Henrik Sava har lavet en lignende model, jeg har brugt som inspiration, men jeg har selv lavet instruktioner denne gang. Han har ikke lavet instruktioner til denne model. Jeg har brugt samme model af Allegheny toget som ham. Den der hedder steam blue - det er klart den flotteste. |
|
|
Knud Ahrnell Albrechtsen
|
![]() |
|
Dennis.Tomsen
Dæk
Medlem siden: 03-Oktober-2010 Sted: Danmark Region: Fyn Status: Offline Point: 6047 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 08-April-2015 kl. 22:40 |
Kender fornemmelsen ![]() Derudover, flot tog ! |
|
![]() |
|
Henrik.Hansen
Liftarm
Medlem siden: 01-April-2005 Sted: Denmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 2020 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 08-April-2015 kl. 20:50 |
|
Er den osse med instruktioner fra " Sava the aggie " ?
Men flot er den ![]() |
|
|
Henrik Hansen
" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! " Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|
![]() |
|
Knud.A.Albrechtsen
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 08-April-2015 kl. 20:31 |
|
Tak til jer alle.
Nu har jeg kun testet den på en lille "bane" herhjemme, så jeg er faktisk ret spændt på at se hvordan den klarer sig på en større bane. ![]() |
|
|
Knud Ahrnell Albrechtsen
|
![]() |
|
Kenneth.N
Liftarm
Medlem siden: 22-Juli-2009 Sted: Denmark Region: Lolland-Falster Status: Offline Point: 2224 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 08-April-2015 kl. 10:54 |
|
Den er lækker...
![]() Jeg glæder mig til at se den sidst på året
![]() |
|
|
Kenneth Nielsen
|
|
![]() |
|
Steen.H.Mikkelsen
Tagsten
Medlem siden: 24-Maj-2013 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 320 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 08-April-2015 kl. 10:34 |
|
Bravo - en fantastisk flot maskine, som glæder en "gammel" dampenthusiast og som giver de noget "sterile" togsæt, som LEGO disker op med kamp til stregen
|
|
|
Steen Holm Mikkelsen
|
|
![]() |
|
Martin.Anker.Hansen
Tagsten
Medlem siden: 26-Marts-2013 Sted: Danmark Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 365 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 08-April-2015 kl. 07:24 |
|
Den ser godt ud
|
|
|
Martin Anker Hansen
"Imagination is more important than knowledge." - Albert Einstein |
|
![]() |
|
Knud.A.Albrechtsen
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 07-April-2015 kl. 19:19 |
Tak Jesper ![]() Den er 10 knopper bred, ca. 11 cm i højden og ca. 80 cm i længde - incl. kulvogn. |
|
|
Knud Ahrnell Albrechtsen
|
![]() |
|
Jesper.Burgdorff
Liftarm
Medlem siden: 02-Marts-2012 Sted: Denmark Region: Nordvestjylland Status: Offline Point: 2500 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 07-April-2015 kl. 19:15 |
|
Det er super fedt ud, WOW er det eneste jeg kan sige Hvor bred og høj er den? |
|
|
Jesper Burgdorff Madsen
|
|
![]() |
|
Knud.A.Albrechtsen
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 07-April-2015 kl. 18:43 |
|
Hej Alle
Så er jeg lige blevet færdig med mit seneste projekt. Et Allegheny damplokomotiv, som jeg skal have med til Klodsfest og Skærbæk. Til Skærbæk kommer der dog også et landskab med til ![]() Den er udstyret med 2 XL motorer i kulvognen, og hvis det skulle blive nødvendigt kan der eftermonteres en togmotor på toget også. Dog mangler der lige lidt skorsten på den endnu, men det når jeg nok. Nu har jeg ikke jordens bedste evner indenfor fotografi, så bær over med kvaliteten af billederne ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
Knud Ahrnell Albrechtsen
|
![]() |
|
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |