![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Zoologisk Have |
Besvar
|
| Forfatter | |
A.Flyndersøe
Panel
Medlem siden: 22-September-2009 Sted: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 1994 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Zoologisk HaveSendt: 12-September-2014 kl. 08:22 |
|
super fedt byggeri, jeg tænker straks madagascar film serien da jeg ser dyrene
|
|
|
Anders Thykjær Flyndersøe
|
|
![]() |
|
Casper.Hansen
Bestyrelse
Suppleant Medlem siden: 16-Januar-2012 Sted: Danmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 3032 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-September-2014 kl. 07:53 |
Hvad, må man ikke have sine egne legoklodser med i Legoland????
|
|
|
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer Helt ærligt, Hvor klodset må man være? ![]() |
|
![]() |
|
Peter.Lind
Liftarm
Medlem siden: 28-November-2012 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4516 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-September-2014 kl. 07:47 |
Det er indeed NO GØ at tage hunden med i zoo - ligesom man ikke må have sin egen sprut med på barer, sin egen mad med på restauranter, og sine egne LEGO klodser med i LEGOLAND, så må man heller ikke have sine egne dyr med i zoo. http://www.zoo.dk/BesogZoo/Praktisk%20information/HyppigeSpoergsmaal.aspx - undtaget fører- og servicehunde!
|
|
|
Peter Lind
|
|
![]() |
|
Jørgen.Pedersen
Liftarm
Medlem siden: 28-Marts-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 3910 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-September-2014 kl. 03:12 |
|
Flot og inspirerende
Kan godt se folkene er på vej ud at indgangen. Måske er de blevet afvist ?. Og jeg har spørgsmålet. Må hunde komme i himlen ? Må de komme i ZOO ?. Kunne bare godt forestille mig at det var NO GO, uden at have undersøgt det.
|
|
|
Jørgen Pedersen
§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver. |
|
![]() |
|
Rune.Kokholm
Tagsten
Medlem siden: 21-August-2013 Sted: DK Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 522 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-September-2014 kl. 02:28 |
|
Dyrene er meget inspirerende - giraffen er min favorit. Menneskene er gode og man lyst til at bygge nogen selv; de har mange gode detaljer og er veludførte.
|
|
|
Rune Kokholm |
|
![]() |
|
Lasse.Deleuran
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Sydvestjylland Status: Offline Point: 3755 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 11-September-2014 kl. 09:14 |
|
Ja løverne (tigre har jo ikke striber) var noget af en udfordring da de ikke måtte være større end det I ser her, og de samtidig er utroligt slanke.
Jeg forstår ikke helt hvad der er galt med zebraen: ![]() Jeg har forsøgt at tilføje en vertikal linie lige bag forbenene, men det kom til at stå som værende en meget voldsomt og fyldende stribe sammenlignet med resten. Jeg kunne selvfølgelig have bygget sidelæns, men det er vel det I hentyder til? |
|
![]() |
|
Casper.Hansen
Bestyrelse
Suppleant Medlem siden: 16-Januar-2012 Sted: Danmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 3032 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 11-September-2014 kl. 07:56 |
|
En rigtig flot zoo du har lavet.
Jeg kendte ikke lige til lille Legoland skalaen men den er så stor at der er plads til detaljer og så lille at den ikke bruger alle ens klodser. Jeg syntes menneskene er godt lavet og mange af dyrene er også godt lavet. Jeg har dog lidt svært ved tigeren og løven, de gav ikke selv med det samme. Til gengæld var zebraen nem at genkende (selvom striberne vender lidt forkert) og giraffen, flodhesten og pingvinerne samt elgen. Super godt lavet, det er en fornøjelse at se på.
|
|
|
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer Helt ærligt, Hvor klodset må man være? ![]() |
|
![]() |
|
Ulrik.Hansen
Dæk
Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7437 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 11-September-2014 kl. 07:19 |
|
Flot byggeri!! Omtalte lille legoland/model team-skala er meget charmerende — man lægger mest mærke til det ved figurerne.
|
|
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
|
![]() |
|
Lasse.Deleuran
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Sydvestjylland Status: Offline Point: 3755 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 11-September-2014 kl. 06:12 |
|
Tak allesammen. Modellen står så vidt jeg husker stadig udstillet på hotellet hvis man har lyst til at se den "live".
> Søren J Jeg har bygget større modeller siden 2007. Gennem Byggepladen, Eurobricks og diverse events er der efterhånden en del som kender til mine byggerier. - De største opgaver fik jeg bygget i teams med andre medlemmer efter at springe med på udbud (Alsion, Børnenes Drømmeby, Brickism, Salling, samt et landbrugsredskab som desværre blev overtaget) - Nogle er fra før der kom rigtigt styr på at lave udbud gennem foreningens bestyrrelse eller kontaktperson (Koldinghus, Sønderborg slot, Dybbøl Mølle). - Nogle gennem kontakter jeg har fået ved events - Andre direkte fra Byggepladen (såsom hovederne i vores logo) - På det seneste har der været henvendelser fra nogle personer i høje poster som har kendt til mine modeller. - Ikke mindst har jeg en god kontakt som jeg kender personligt. > Jakob Så skal du da ud på safari og se rigtige zebraer :D |
|
![]() |
|
Jakob.Hestbæk
Bestyrelse
Suppleant Medlem siden: 28-November-2010 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2845 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 11-September-2014 kl. 04:46 |
|
Det ser super godt ud. Jeg kan især godt lide giraffen. Men zebraen derimod, skulle striberne ikke være lodrette?
|
|
![]() |
|
Søren-Johansen
Dæk
Medlem siden: 18-Marts-2012 Sted: Danmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 6201 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 11-September-2014 kl. 04:38 |
|
Ja Lasse med alle de opgaver kommer der et par spørgsmål. Hvem kontakter dig om disse opgaver ? Nogle lader til at være LEGO relaterede. Til sidst er det jo fænomenalt det du kan bygge og udføre en opgave til det bedste resultat.
|
|
|
Søren Johansen
|
|
![]() |
|
Simon.Priisholm
Panel
Medlem siden: 25-Februar-2014 Sted: Vedbæk Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 1745 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 11-September-2014 kl. 04:29 |
|
De er fede god gået Simon |
|
![]() |
|
Jesper.Burgdorff
Liftarm
Medlem siden: 02-Marts-2012 Sted: Denmark Region: Nordvestjylland Status: Offline Point: 2500 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 11-September-2014 kl. 04:04 |
|
Har LEGO ikke tilbudt dig et job endnu??? Det er vildt godt lavet
|
|
|
Jesper Burgdorff Madsen
|
|
![]() |
|
Alexander.S.Würtz
Klods
Medlem siden: 02-November-2012 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 205 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 11-September-2014 kl. 03:04 |
|
Flot, endelig en Zoo i klodser det har der altid manglet, forslå den evnt. på lego.ideas.com
|
|
![]() |
|
Lasse.Deleuran
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(2)
Citér Svar
Sendt: 10-September-2014 kl. 19:26 |
|
Sidste år ved denne tid brugte jeg alt min byggetid på at lave en zoologisk have til udstilling i Hotel Legoland. Man har kunnet se modellen i en af montrene under receptionen hele året, men jeg synes også lige jeg burde præsentere modellen her.
Opgaven var enkel. Byg en zoologisk have. Jeg valgte at bygge en i den lille Legoland skala, eller "Model Team" skalaen. ![]() Her er hele modellen. ![]() Til venstre har vi pingvinerne. Denne model er bygget før rygterne omkring Simpsons og Lego florerede. ![]() Nogle af pingvinerne hygger sig rigtigt. ![]() På den næste ø står en elg blandt træerne. ![]() Derefter kommer øen med en giraf og zebra. Giraffen er heldigvis så høj at den kan spise fra træerne hos elgen. ![]() Og et bedre billede af zebraen. ![]() Men vent. Mangler der ikke noget? Flodhesten blev bygget få dage før jeg afleverede modellen, og efter jeg havde taget billederne ovenfor. ![]() Sikke en glad flodhest :) Det er heldigvis et totalt ufarligt dyr som trives med de andre dyr og som ikke kunne finde på at spise gæsterne... ![]() På den sidste ø har vi løvernes konge. ![]() Der er en del mennesker rundt omkring. ![]() ![]() Hr. Gump har sneget sig ind med en æske chokolade. ![]() ![]() Familien fra Springfield ![]() Vennerne fra South Park ![]() Holger ![]() Og en lille reference til en af de ældste virale videoer. ![]() Er I stadig med? Jamen så er det tid til den sjove del. Dyrene. Hvert dyr er ikke bare en model ude i Hotel Legoland. Jeg har også lavet byggevejledninger til dem her: http://c-mt.dk/instructions/models_creature.htm ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
![]() |
|
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |