![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Tivoli |
Besvar
|
Side 12> |
| Forfatter | ||
René.Hoffmann
Dæk
Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Emne: TivoliSendt: 15-Marts-2014 kl. 10:43 |
|
|
Jeg skulle lige se videoen igen efter Torbens kommentar - og så spottede jeg lige en anden sjov detalje... Fedt, at figurerne fra vore Byggeplade-logo også er kommet i Tivoli! Sjov idé... ![]() |
||
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
||
![]() |
||
H.C.Grove
Liftarm
Medlem siden: 17-Februar-2009 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 3387 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-Marts-2014 kl. 16:55 |
|
Det havde ikke så meget med den grå hest at gøre. Så vidt jeg kan se, så var den tile på en eller anden måde blevet revet løs og lå skævt, på en sådan måde at hver gang den grå hest var i bunden af bevægelsen op/ned, så trykkede den lidt på tilen. Men alle dyrene blev taget af karusellen, sammen med lidt andre småting så resten kunne deles i fire stykker for nedpakning, så til klodsfest skal den alligevel sættes sammen. .Henrik |
||
![]() |
||
Torben.Rønnebæk
Panel
Medlem siden: 27-Februar-2013 Region: Sydsjælland Status: Offline Point: 1691 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-Marts-2014 kl. 11:49 |
|
Hvis tilløbet var sluttet højere oppe/oppe over møllehjulet - og helt fremme ved midten/lige over midten af møllehjulets centrum, så havde vi nettop en overfaldsmølle :-). Hvis tilløbet er før centrum af møllehjulet og under toppet så har vi en underfaldsmølle og hjulet køre den modsatte vej rundt. Legohilsner
|
||
|
Torben Rønnebæk
Team KF16 |
||
![]() |
||
Casper.Hansen
Bestyrelse
Suppleant Medlem siden: 16-Januar-2012 Sted: Danmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 3032 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-Marts-2014 kl. 09:18 |
|
Egentlig drejer møllen den rigtige vej rundt, vandtilløbet skulle bare være højere oppe og slutte over møllen. Rigtigt flot, og fint med alt den motion. Jeg kan dog se at den grå hest i karrusellen løfter den mørkeblå tile der er lige under den. |
||
|
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer Helt ærligt, Hvor klodset må man være? ![]() |
||
![]() |
||
Adrian.Perslow
Liftarm
Medlem siden: 11-September-2010 Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 4294 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-Marts-2014 kl. 08:18 |
|
|
.
Redigeret af Adrian.Perslow - 02-November-2017 kl. 13:18 |
||
|
Adrian Perslow
|
||
![]() |
||
Torben.Rønnebæk
Panel
Medlem siden: 27-Februar-2013 Region: Sydsjælland Status: Offline Point: 1691 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-Marts-2014 kl. 08:11 |
|
|
Jeg sad lige og så den film der er i starten af tråden og hen mod slutningen ses en vandmølle dreje rundt.
Jeg beklager min detaljeorienterede bemærkning, men møllen drejer den forkerte vej rundt. Den drejer som en overfaldsmølle på trods af at modelle er underfaldsmølle :-). Legohilsner
|
||
|
Torben Rønnebæk
Team KF16 |
||
![]() |
||
Peter.Lind
Liftarm
Medlem siden: 28-November-2012 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4516 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-Marts-2014 kl. 19:26 |
|
|
Jeg fandt lige dette billede på en tilfældig flickr-profil (Vincent Kessels, han er tilfældig for mig, ved ikke om han er kendt af nogle af jer)
![]() Det ansigtsudtryk siger mere end alverdens anmeldelser og roser ... syns jeg.
|
||
|
Peter Lind
|
||
![]() |
||
Ulrik.Hansen
Dæk
Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7437 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 24-Februar-2014 kl. 10:44 |
|
|
Fedt! Jeg er næsten færdig med at få ryddet mit spisebord, så jeg kan få sat modellen op til lidt nærbilleder (og et par smårettelser også)
![]() |
||
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
||
![]() |
||
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 23-Februar-2014 kl. 17:55 |
|
|
Ja, det kan godt betale sig at behandle ham (Copmike) pænt...
|
||
![]() |
||
Lasse.Vestergård
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2010 Sted: Danmark Region: Midtsjælland Status: Online Point: 3533 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 23-Februar-2014 kl. 16:35 |
|
|
Nu er Tivoli kommet på forsiden af Eurobricks sammen med Ulriks super flotte mikro-model af København.
|
||
![]() |
||
Samuel.Barksdale
Tagsten
Medlem siden: 10-Februar-2013 Sted: DK Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 306 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 21-Februar-2014 kl. 17:30 |
|
|
I saw it at Lego World. What can I say? It was simply amazing.
Redigeret af Samuel.Barksdale - 21-Februar-2014 kl. 17:30 |
||
![]() |
||
Trine.Jensen
Tagsten
Medlem siden: 14-November-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 501 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-Februar-2014 kl. 15:46 |
|
|
Tusind tak for alle de positive ord. Det var rigtigt spændende og givtigt at være med i et fælles byggeprojekt. Det gav noget inspiration og input, som man ikke bare får, når man bygger alene.
Til Henrik, der spurgte til bådenes funktion: Der er en tandhjulstrukket kæde, der løber inde under søbredden, terasserne og broen. På kæden sidder nogle små vogne som har en pind ud til bådene. Motoren er skjult inde i iskiosken med viftetaget. Hvis du kommer til klodsfest, vil du kunne se det, for der er et hjørne, hvor man kan se ind til teknikken. Det var rigtig svært at få til at køre ordentligt, men det virkede da det meste af tiden. Hilsen Trine |
||
|
Trine Dalsgaard Jensen
|
||
![]() |
||
Esben.K
Liftarm
Medlem siden: 09-Februar-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2097 |
Indlæg funktioner
Tak(2)
Citér Svar
Sendt: 21-Februar-2014 kl. 13:50 |
|
|
Det er en af de klart flotteste og mest gennemførte modeller i foreningens historie og uden tvivl det meste vellykkede fællesprojekt nogensinde. Alle hjørner af layoutet holder et virkelig højt niveau med masser af detaljer og interessante byggeteknikker. Og prikken over i'et er lys i lamperne og bevægelse i forlystelserne, især de mere komplicerede både og veteranbiler.
Esben |
||
![]() |
||
Henrik.Kunz
Dæk
Medlem siden: 10-Februar-2013 Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 5537 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 20-Februar-2014 kl. 15:14 |
|
|
Det var helt klart nummer 1 på LW 2014 i mine øjne og jeg blev bare så glad for at se det, da det overgik mine store forventninger. Herligt lavet til jer alle 7 og så stort tak. For havde brug for noget til at peppe mig op, efter det meget skuffende bylayout dog med et par få undtagelser. Viser også at der godt kan laves latout uden moduler og vejbaner. Tak for de mange fine detaljer og jeres herlige humør til at fortælle om det på LW.
|
||
|
Henrik Kunz
|
||
![]() |
||
Henrik.Ludvigsen
Dæk
Medlem siden: 16-Januar-2012 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 7917 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-Februar-2014 kl. 11:49 |
|
Du kan jo prøve at se om den stadig er der Mvh, Henrik |
||
![]() |
||
Ulrik.Hansen
Dæk
Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7437 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-Februar-2014 kl. 06:08 |
|
|
Bare en tanke: En løsning til ikke at bygge et fuldt motiv/område, kunne være at lave layoutet i en hestesko af borde, så man kan gå ind i det fra siden.
|
||
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
||
![]() |
||
Lasse.Vestergård
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2010 Sted: Danmark Region: Midtsjælland Status: Online Point: 3533 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-Februar-2014 kl. 05:10 |
|
Vi har ikke talt klodserne. Men vi gætter på, at vi har brugt ca. 350.000.
Det ville kræve ombygning af stier m.m. hvis layout-opstillingen skulle ændres. Desuden har vi gjort os umage med at placere bygningerne, så de ligger nogenlunde rigtigt i forhold til hinanden. Så layoutet bliver ikke ændret. Men i modsætning til de gange, hvor mine modeller er blevet placeret midt i by-layoutet, havde publikum denne gang mulighed for at se alle detaljerne i layoutets kanter. Men vi sørgede selvfølgelig også for, at hegnet stod ekstra langt fra modellen, når du kom forbi, så du ikke havde mulighed for at snuppe den blå togskinne, som gemmer sig i layoutet ![]() |
||
![]() |
||
Benjamin.Jakobsen
Liftarm
Medlem siden: 04-Februar-2012 Sted: Danmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 2128 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 20-Februar-2014 kl. 04:29 |
|
|
Det var fremragende! Fedt at opleve den live. Jeg placerede børnene hos farfar med en is og gav mig god tid til at studere alle detaljerne - og der var mange!
Det er i øvrigt sjovt at læse kommentarerne på facebook. De har alle sammen en skjult AFOL der venter på at springe ud af skabet - og jeres flotte model har helt sikkert trukket nogle AFOLs ud af skabet. Godt gået til jer alle sammen.
|
||
![]() |
||
Jakob.Matthiesen
Panel
Medlem siden: 03-April-2011 Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 873 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 20-Februar-2014 kl. 04:27 |
|
|
Fantastisk byggeri!!
Har I nogen idé om hvor mange klodser/elementer der er brugt?
|
||
|
Jeg har kun EGO-klodser.
|
||
![]() |
||
Henrik.Christensen
Liftarm
Medlem siden: 02-Marts-2012 Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 4268 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-Februar-2014 kl. 01:53 |
|
Jeg har briller til både lang- og nærsynet, hvilket par vil du låne
|
||
|
|
||
![]() |
||
Besvar
|
Side 12> |
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |