Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Københavns centrum / City of Copenhagen - udvidet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Københavns centrum / City of Copenhagen - udvidet

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked Sortering i omvendt orden
 Rangering: Emne rangering: 2 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3541
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Københavns centrum / City of Copenhagen - udvidet
    Sendt: 20-August-2017 kl. 20:01
FEDT!!! Smile
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 7437
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-August-2017 kl. 13:41
Her er langt om længe et billede fra sidste år af den kopi, som jeg lavede til KIRBI – det er fra deres mødelokale i Pistolstræde i København – helt klart højdepunktet for mig som AFOL Approve jeg skulle lige være sikker på at de ikke havde noget imod at jeg viste det frem.

Som nævnt tidigere i denne tråde, er modellen bygget ad to omgange – først som en kopi af mit eksisterende design fra 2014, og senere med tilføjelsen af Kongens Nytorv og Nyhavn. Det hele er limet med GBL (de individuelle elementer) samt FixALL (fæstnet til bunden). Sidstnævnte er en silikone-fugemasse, som kan pilles op igen, hvorimod GBL (gamma-butyrolactone) ætser plastikken sammen. Alt dette for at modellen kan hænge på højkant/sidelæns. Min egen model hænger fint sammen i dens karakter af at ligge ned (SNOT Slope Mosaik, fastholdt i ramme).

Modellen blev transporteret fra Billund til København af LEGO medarbejder Jørn Sletting, som jeg står sammen med på billedet. Hvad jeg ikke havde regnet med, var at der ventede et sjak til at slæbe for os.

Nogle af jer har allerede set billedet på Facebook i går, men Facebook er jo ikke alt, selvom det fylder en del Smile

Redigeret af Ulrik.Hansen - 20-August-2017 kl. 15:31
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-November-2016 kl. 14:34
Udsnittet af Kbh-modellen er ca. fire gange større end Christiania-modellen, der var min forløber i mikro. Trods Kbh-modellens større udsnit, er det ikke ret stort sammenlignet med mange andre kendte storbyer. Disse har måske sågar deres monumenter spredt ud over et endnu større område, hvilket gør det umuligt at inkludere alt hvad byen er kendt for. Man kan blive ved med lige at skulle have lidt mere med. Venedig ville også kræve et større område for at man kunne se det hele.

I første omgang skal den udvidede Kbh-model udstilles.
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-November-2016 kl. 10:21
Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

...så jeg venter på det helt rigtige motiv, hvor jeg også kan inkludere  nye byggeløsninger...

Hvad med Venedig?

Det kunne være en fed by at se på den måde... Der ville sikkert også være god brug for kreative løsninger, og den ville være afvekslende i forhold til København?

Ellers Paris, som er lidt kuperet og med mange genkendelige bygningsmæssige ikoner...

Berlin kunne også være en mulighed - men den minder jo lidt i byggestil om København...
René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-November-2016 kl. 19:36
Citat: Jørgen.Pedersen Jørgen.Pedersen skrev:

Hej Ulrik .
Siden jeg så det første layout på LW i 2014 har jeg været forgabt i dit arbejde  og bykort over København.
For mig, og selvfølgelig dig, vil det optimale være at dit København bliver "fotograferet fra luften" og fremover brugt til alle de "bykort" LEGO leveret med i sæt af stationer m.v. 
Det er så godt , smukt og realistisk    Smile  
Hej Jørgen. Tusind tak for dit kompliment. Jeg brugte jo ret lang tid på det (eeensomt), og når det så havde været vist frem til LW/KF/SFW, var ønsket en længerevarende offentlig udstilling, måske på Rådhuset, men det er umiddelbart droppet. Nu har jeg det lidt sådan, at jeg som fan burde se at få lavet en ny by, men det tager jo lang tid og mange bette klodser, så jeg venter på det helt rigtige motiv, hvor jeg også kan inkludere  nye byggeløsninger. Jeg vil gerne vække begejstring, eller mere præcist inspiration, sådan som jeg hele tiden selv får det fra miljøet her og andre steder på nettet.
Til top
Jørgen.Pedersen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 28-Marts-2006
Point: 3910
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-November-2016 kl. 18:03
Hej Ulrik .
Siden jeg så det første layout på LW i 2014 har jeg været forgabt i dit arbejde  og bykort over København.
For mig, og selvfølgelig dig, vil det optimale være at dit København bliver "fotograferet fra luften" og fremover brugt til alle de "bykort" LEGO leveret med i sæt af stationer m.v. 
Det er så godt , smukt og realistisk    Smile  
Jørgen Pedersen

§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-November-2016 kl. 02:55
Citat: Jakob.Peterhänsel Jakob.Peterhänsel skrev:

Tak Glenn. Jeg vil også meget gerne have den udstillet, ikke mindst nu hvor der er kommet nyt område til.

Jeg har faktisk overvejet at bygge Den Gamle By i mikro – fundet billeder og målt lidt op. Selve grunden, som Den Gamle By ligger på, er bare ikke særlig firkantet, så jeg grubler over en elegant måde at afslutte området/modellen. Det må vise sig om det bliver til noget.

Forslag: Lav en firkant hvor den Gamle By kan være inden for, og udfyld resten med det der kan være fra de omkring liggende bygninger, men hold resten i ren grå/gråtoner.
Jeg tænker effekten af at der er 'masket af'.. 
Den tanke har jeg selv haft, omend oprindeligt med min Christiania-model, som ellers bare har grå tomhed i det tilstødende ikke-christiania-område, som er indenfor rammen.

Redigeret af Ulrik.Hansen - 10-November-2016 kl. 19:42
Til top
Jakob.Peterhänsel Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Bestyrelsesmedlem

Medlem siden: 02-Marts-2015
Sted: Østerbro, København
Point: 2163
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Peterhänsel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-November-2016 kl. 17:50

Tak Glenn. Jeg vil også meget gerne have den udstillet, ikke mindst nu hvor der er kommet nyt område til.

Jeg har faktisk overvejet at bygge Den Gamle By i mikro – fundet billeder og målt lidt op. Selve grunden, som Den Gamle By ligger på, er bare ikke særlig firkantet, så jeg grubler over en elegant måde at afslutte området/modellen. Det må vise sig om det bliver til noget.

Forslag: Lav en firkant hvor den Gamle By kan være inden for, og udfyld resten med det der kan være fra de omkring liggende bygninger, men hold resten i ren grå/gråtoner.
Jeg tænker effekten af at der er 'masket af'.. 

Redigeret af Jakob.Peterhänsel - 09-November-2016 kl. 17:51
Venligst,

Jakob Peterhänsel
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-November-2016 kl. 15:02

Redigeret af Ulrik.Hansen - 09-November-2016 kl. 15:12
Til top
Glenn.Knøsgaard Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 30-December-2008
Sted: Skovby
Region: Himmerland
Point: 2879
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glenn.Knøsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-November-2016 kl. 14:48
Aarhus er ikke et overordnet tema, men der vil være nogle bygninger fra Aarhus som en del af udstillingen, ligesom der var i Herning og Thisted.

Vi vil rigtigt gerne have din MOC med, den illustrerer jo også at Byggepladen er en alsidig landsdækkende forening med vidt forskellige delinteresser indenfor LEGO hobbyen.
Glenn Knøsgaard
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-November-2016 kl. 14:38
Ja ok, hvis det ikke er et overordnet tema, går det jo nok Smile
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 10-Februar-2013
Region: Vestsjælland
Point: 5537
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-November-2016 kl. 08:44
Det er så godt et byggeri at den selvfølgelig skal med. Tekniken du bruger er jo aktuelt for alle. Med andre ord, den skal med.Smile
Henrik Kunz
Til top
Glenn.Knøsgaard Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 30-December-2008
Sted: Skovby
Region: Himmerland
Point: 2879
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Glenn.Knøsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-November-2016 kl. 19:34
Citat: Helgi.Toftegaard Helgi.Toftegaard skrev:

... what to do...
Den skal med. 
Vi andre medlemmer vil selvfølgelig se den!
:-)

Den skal da selvfølgelig med til KF2017. Der er kun én kategori der har med Aarhus at gøre, resten er "alt muligt andet". Der sikkert mange jyder der også gerne vil se den.

Redigeret af Glenn.Knøsgaard - 07-November-2016 kl. 19:35
Glenn Knøsgaard
Til top
Helgi.Toftegaard Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Ambassadør

Medlem siden: 20-Februar-2013
Sted: DK
Point: 2172
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Helgi.Toftegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-November-2016 kl. 17:50

... what to do...
Den skal med. 
Vi andre medlemmer vil selvfølgelig se den!
:-)
Helgi
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-November-2016 kl. 17:27
Jeg har meldt min københavn-model til LEGO World 2017. Da den er blevet udviddet, burde den kunne accepteres som nyt byggeri.

Jeg havde også tænkt mig at tage kbh-modellen med til KF 2017 i Aarhus, men med skriverierne i KF-17-tråden om at bygge/bidrage med noget Aarhus-relateret, er jeg i tvivl om det er kikset med en model af København. På den anden side ved jeg at der sidder nogle stykker derude iblandt medlemmerne, som gerne vil se modellen i virkeligheden. Hmm... what to do...
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-September-2016 kl. 10:23
Tak igen igen!!

Tandklodsen som båd/skib, er jeg helt sikker på at jeg oprindeligt har set en anden bruge. Technic, Liftarm 1 x 3 (eller længere) Thin til de lidt større skibe, er derimod mit eget påfund.

Rasmus: Sådan et job ville være vildt at opleve – ekstremt rafineret, må man gå ud fra Smile Indtil videre arbejder jeg freelance fra hovedstaden med 1:1500-skalaen. Det er de større flader der optager mig mest – det var den oprindelige årsag til at jeg ville bygge småt, så der kunne komme mere område med. Et helt lille landskab Smile

Kenneth: Jeg regner med snart at anskaffe et par dedikerede fotolamper og et lidt bedre kamera, så præsentationerne kan blive flotte. Værktøj er jo fradragsberettiget Big smile
Til top
Kenneth.N Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 22-Juli-2009
Region: Lolland-Falster
Point: 2224
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenneth.N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-September-2016 kl. 20:36
Ser sgu godt ud.. Får mere og mere lyst til at få bygget noget ordentligt foto halløj op Smile
Kenneth Nielsen
Til top
Rasmus.Fachmann Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 12-Februar-2012
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Point: 543
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Fachmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-September-2016 kl. 13:48
Det er simpelthen klasse. Hvornår var du skulle starte som designer for LEGO Architecture?
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Point: 3541
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-September-2016 kl. 12:52
Må jo bare tilslutte mig René, på begge punkter. Det er stadig et klasse MOC byggeri!
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-September-2016 kl. 01:02

Godt eksperiment! Det ser fedt ud! Thumbs Up

Fed idé med "tand-klodserne" som både... Clap
René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
 Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.113 sekunder.