Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Spørg foreningens medlemmer
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Lav egne klistermærker?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lav egne klistermærker?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked Sortering i omvendt orden
Steen.Villumsen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 07-August-2006
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1266
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen.Villumsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Lav egne klistermærker?
    Sendt: 29-November-2013 kl. 11:33
VistaPrint tilbyder både at printe klistermærkerne OG de har en online-editor, måske en nem måde at komme igang på?

Til top
Jens.Sørensen Se drop down
Knop
Knop

Medlem siden: 21-August-2010
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Point: 3
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jens.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-November-2013 kl. 06:58
Hej
Grafikken kan laves i mange forskellige programmer og gemmes i JPG, BMP, PNG eller GIF - som herefter kan printes ved hjælp af software fra Avery.
Avery har også forskellige produkter der egner sig godt til klistermærker.
Programmet kan downloades på dette link http://www.avery.dk/avery/da_dk/Skabeloner-%26-Software/Software/?Ns=Rank
Jens Chr. Freiberg Sørensen
Til top
Nicolai Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-November-2013 kl. 18:20
Tak for svarene. Det lyder som om, jeg har et lille projekt foran mig, når det til at lave klistermærkerne.

Når projektet engang er færdigt skal I nok få det at se herinde :)
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 02-November-2012
Sted: Danmark
Region: Midtjylland
Point: 2691
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-November-2013 kl. 10:57
Der findes et program til at lave den slags der hedder sticker generator.
jeg har dog aldrig selv prøvet at bruge det.
Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Point: 7437
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-November-2013 kl. 10:40
Som jeg ser det, er der to ting i det. Først skal grafiken skabes, eller det oprindelige klistermærke skal findes på nettet/scannes ind. Derefter skal man enten printe det selv (klistermærkeark kan købes forskellige steder), eller have fat i et pro-sted som printer dem for dig. Der er flere steder i processen hvor kvaliteten er i farezonen, hvis man ikke ved hvad man gør.

Jeg har desværre ikke en liste af steder til køb af ark eller forslag til klistermærke-websteder, og grafisk bruger jeg selv kun Photoshop (dyrt), fordi det program også indgår i mit arbejde.

Måske andre her på Byggepladen har nogle erfaringer at byde ind med på et af områderne.
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Nicolai Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-November-2013 kl. 15:23
Hej alle sammen,

Er der nogen er Jer, der kender et godt program eller en hjemmeside, hvor man kan lave klistermærker til sine egne Lego-modeller?

Håber I kan hjælpe mig.

Mvh.
Nicolai
Til top
 Besvar Besvar

Hurtigt svar
Navn:

Besked:
   NoFollow er tilføjet til alle links fra dette forum (rel="nofollow")
 Benyt Forum-koder
Sikkerhedskode:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code  Refresh Gendan billede