![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Valmuemark |
Besvar
|
| Forfatter | |
Ulrik.Hansen
Dæk
Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7437 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: ValmuemarkSendt: 30-August-2013 kl. 07:51 |
|
Fedt — så mangler du bare lige et par amerikanske soldater til at patruljere/bevogte
|
|
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
|
![]() |
|
René.Hoffmann
Dæk
Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-August-2013 kl. 17:19 |
Fed idé! ![]() |
|
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|
![]() |
|
Adrian.Perslow
Liftarm
Medlem siden: 11-September-2010 Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 4294 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 26-August-2013 kl. 17:04 |
|
Jeg har samme tanker som Casper - The Reaper der går sin tunge gang hen over "opiumsmarken". Jeg ville flytte The Reaper ind på marken og lave et spor i valmuerne hvor han har gået - gerne noget med noget vissent flora.
Din egen ide om "Dark Tower" er også fin - lav noget uhyggeligt
|
|
|
Adrian Perslow
|
|
![]() |
|
Peter.Lind
Liftarm
Medlem siden: 28-November-2012 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4516 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 26-August-2013 kl. 15:05 |
|
"Døden der høster opium", nice! Det er en lidt dybere tolkning end jeg umiddelbart havde, så behold endelig den.
Jeg kom også i tanke om at det kunne være noget mindesmærke om Første Verdenskrig - Flanders Fields-agtigt.
Og fra anden side er jeg blevet gjort opmærksom på at det kunne være roser i stedet for valmuer, og der så bare manglede et stort mørkt tårn i midten - ala Stephen King's "Dark Tower". Ret fedt at noget forholdsvist enkelt pludselig kan betyde så meget! |
|
|
Peter Lind
|
|
![]() |
|
Anders.Juel.Enemærke
Klods
Medlem siden: 22-Januar-2013 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 247 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 26-August-2013 kl. 14:55 |
|
Super enkelt, men SUPER godt.
Jeg er helt vild med din MOC. Jeg kom også på andre tanker da jeg så billederne, men der er jo altid plads til fantasien. ![]() |
|
|
Anders Juel Enemærke
|
|
![]() |
|
Casper.Hansen
Bestyrelse
Suppleant Medlem siden: 16-Januar-2012 Sted: Danmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 3037 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 26-August-2013 kl. 11:02 |
|
Før jeg læste din tekst tænkte jeg, valmuer = opium og døden "høster".
Men okay, din udlægning er meget sjovere, og et spændende koncept.
|
|
|
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer Helt ærligt, Hvor klodset må man være? ![]() |
|
![]() |
|
Henrik.Cwarzko
Tagsten
Medlem siden: 10-Januar-2011 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 339 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 26-August-2013 kl. 09:43 |
|
Jeg ved heller hvad det er for en idé du fik, men jeg synes godt om det: Enkelt, lidt sommer-glad og ikke mindst en tanke hos mig om, at man sagtens kan lave lidt (læs: meget) sjov med en masse blomster?!
LIKE!
|
|
|
Henrik Cwarzko
|
|
![]() |
|
Peter.Lind
Liftarm
Medlem siden: 28-November-2012 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4516 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 26-August-2013 kl. 09:23 |
|
Jeg ved ikke helt hvad mine tanker var med denne her MOC. Egentlig er det mest et eksperiment - jeg ville prøve at bygge en mark fyldt med røde blomster - og se hvor mange der skulle til at dække en plade. ![]() Jeg syntes at jeg skovlede røde blomster ned i mit Pick'a'brick krus inde i LEGO Store, men alligevel løb jeg tør efter at have sat blade på 238 af de tre-stilkede planter. Imens jeg byggede, sad jeg og lyttede til lydbogen "Reaper Man" af Terry Pratchet - den handler om at Døden bliver afskediget fra sit job, og derfor skal finde på noget nyt at lave. Jeg besluttede at sætte ham til at høste valmuer. ![]() Og så skulle det nye fugleskræmsel fra serie 11 da også lige have lov at være med - for hvad er en mark uden fugleskræmsel? Til sidst et overblik over hele pladen - 714 røde blomster fylder egentlig ikke så voldsomt meget. ![]() Som sagt - en skør lille ide - men kom da endelig med kommentarer og forslag, især hvis I har ideer til hvordan konceptet kan udvides!
|
|
|
Peter Lind
|
|
![]() |
|
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |