Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Selvkørende Roeoptager, Ropa euroTiger V8-4 XL.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Selvkørende Roeoptager, Ropa euroTiger V8-4 XL.

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked Sortering i omvendt orden
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Casper.Hansen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Suppleant

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3032
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Selvkørende Roeoptager, Ropa euroTiger V8-4 XL.
    Sendt: 03-Januar-2015 kl. 19:47
Jeg drømmer også om en SBrick, så hvis den kan fungere sammen med din roeoptager, ja, så er der da virkelig ingen grænser for hvad den kan bruges til.

Held og lykke med maskinen, den er stadig imponerende.
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Ole.Olsen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 28-Juni-2012
Region: Midtjylland
Point: 1642
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole.Olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Januar-2015 kl. 19:21

Så var der lige lidt inspiration til næste projekt:

http://www.maskinbladet.dk/artikel/hoj-kapacitet-med-stor-pendlervogn

Kan godt se, at der i dag bruges kraftigere "grej" end i 1980erne, da jeg hjalp med at køre roer. Dengang var det stort når maskinstationen kom med deres røde TIM, der tog 2 rækker op ad gangen. Forinden havde jeg hjulpet min far med de første roer, pr. håndkraft!!!! Det gav altså laaaange arme.

Redigeret af Ole.Olsen - 03-Januar-2015 kl. 19:27
Ole Olsen
Til top
Allan.Clausen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 26-Maj-2009
Sted: Denmark
Region: Lolland-Falster
Point: 349
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Clausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-December-2014 kl. 00:10

Et billede af mit Sbrick Interface, specialdesignet af Sbrick Teamet hos Vengit i Ungarn.

Afventer de færdige Sbricks, så prototyperne kan returneres.

Allan Clausen
Til top
C.Maglekær Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 20-Juni-2007
Region: ikke oplyst
Point: 869
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Maglekær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Oktober-2014 kl. 00:27
Jeg var blevet informeret om dette indslag, jeg manglede bare se det. WinkTongue Så det var lige to fluer med et smæk ^.^
Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Clausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Oktober-2014 kl. 23:53
Citat: C.Maglekær C.Maglekær skrev:

Det er 17 minutter inde i programmet
Du har så fuldstændig ret hr. Maglekær.... havde ikke set det på nettet selv, så troede kun det var selve nyhederne der var med i klippet. Jeg takker for korrektionen Big smile
Allan Clausen
Til top
C.Maglekær Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 20-Juni-2007
Point: 869
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Maglekær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Oktober-2014 kl. 23:45
Det er 17 minutter inde i programmet
Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Clausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Oktober-2014 kl. 21:35

TV2 Øst kom forbi i dag da jeg udstillede på Danmarks Traktormuseum i Eskilstrup på Falster http://traktormuseum.dk/

Den gule Ropa dukker op til allersidst i udsendelsen.

Vi ses i Hørve i weekenden Smile
Allan Clausen
Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Clausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Oktober-2014 kl. 11:49

Som nogen sikkert så ved selvsyn til LEGO fan weekend, så havde jeg været så heldig at overtale folkene som forsøger sig med Sbrick, at sende mig 3 Sbricks. De blev installeret torsdag inden LFW, og var helt klar kl. 2 om natten.

Sbrick har lavet en profil specielt til min Ropa. Der er mulighed for 12 funktioner, men pga. lidt problemer med at få M-motorerne til at starte, især når der er 2 koblet på samme kanal, så har jeg måttet fordele en funktion ud på to kanaler. Det samme gælder for fremdriften, der skal forsyne 2 XL motorer og 1 L, den funktion er også fordelt ud på to kanaler.
Det  betød at jeg måtte undlade to funktioner, men der arbejdes på at få det til at virke med M-motorerne, og jeg skal have prøvet at kører hele fremdriften på kun en kanal.

Med Kenneth Nielsen som fotograf, og Matias Bendtsen som traktorfører, fik jeg lavet en lille video.

Der kommer nok en lidt mere detaljeret film på et senere tidspunkt, men ellers kom til Hørve udstillingen, så kan i se maskineriet ved selvsyn.

Kunne ikke få lagt videoen ind så den kan ses her, så følg linket i stedet.

Redigeret af Allan.Clausen - 05-Oktober-2014 kl. 11:54
Allan Clausen
Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Clausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-April-2014 kl. 07:02
Griner... Adrian, du har en pointe og det var vel egentlig også min første tanke. Det har taget ham mange timer at nå dertil hvor han er nu.... tog mig over 4 timer bare at få lavet forakslen, en dag jeg forsøgte mig.
Omvendt så er det gule monster jo gået hen og blevet mit hjertebarn, men det er jo også sådan med børn, at dem skal man give slip på, på et tidspunkt.  

Jeg tager dit forslag til efterretning.
Allan Clausen
Til top
Adrian.Perslow Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 11-September-2010
Region: Hovedstadsområdet
Point: 4294
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Adrian.Perslow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-April-2014 kl. 06:56
.

Redigeret af Adrian.Perslow - 02-November-2017 kl. 13:15
Adrian Perslow
Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Clausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-April-2014 kl. 06:32
God idé Knud.
Allan Clausen
Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Clausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-April-2014 kl. 06:27
Hej Samuel.
Tak for snakken til LW.

Ja du har fuldstændig ret, og jeg burde jo nok have set det komme.
Efter jeg blev færdig med den sidste forår, var tanken da også at lave en digital tegning af den, og forsøgte mig også, men tabte lidt pusten på det.
Har snakket lidt med Knud A, om hvordan jeg bedst får lavet en tegning selv af den. Så jeg må nok bare se at komme i gang, for når nu ham polakken er kørt fast og ikke kan gennemskue modellen, så bør jeg nok udnytte den fordel, og skynde mig selv at få lavet en Digital manual til den, med copyright.

Allan Clausen
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 02-November-2012
Point: 2691
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-April-2014 kl. 06:22
PDF'en kan nemt beskyttes med unikt password og så er det jo rimeligt nemt at finde frem til synderen Smile
Der er så stadig det med retssag osv. men mon ikke det hjælper at henvende sig direkte ?

Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
Samuel.Barksdale Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 10-Februar-2013
Sted: DK
Point: 306
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Samuel.Barksdale Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-April-2014 kl. 06:17
Hvis du give nogen lov til at lave kopi af din MOC, kan du ikke styre om han bryder aftalen og sælger tegninger til at selv tjener penge på det. Så skal du igennem en retssag i et andet land med advokater osv. Og det vil kommer at koste mange penge. Det kan desværre være svært at vide hvornår man kan stole på nogen i sådan situationer .
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 02-November-2012
Point: 2691
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-April-2014 kl. 15:40
Hold da op - det er noget af et arbejde han der har lavet Smile
Hvis det er LDD den er lavet i bliver det svært at få brugbare instruktioner ud af det, da den autogenererer. Og den gør det ikke altid lige logisk Confused

Ang. om du vil have kopier af den. Nu er det jo en ret stor model, så mon ikke det begrænser antallet lidt ?
Du kan jo vende den om og sige det er godt at der er nogen der synes din model er så fed at de gerne vil have en kopi stående. Jeg formoder prisen for at bygge den er ret betragtelig?

Du kan jo evt. når instruktionen er færdig ligge den op på den nye bricklink side her og så evt. tjene lidt på instruktionen og dit arbejde.

MVH
Knud
Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Clausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-April-2014 kl. 14:30
Kære Byggevenner.

Jeg er løbet ind i et (positivt) problem, som sikkert flere af jer har oplevet i tidens løb, når i har bygget fantastiske modeller.

Har modtaget en besked fra en Polak, som stort set har tegnet hele modellen på LDD eller et andet tegneprogram. Han kan dog ikke lure nogle indvendige deltaljer, så han har spurgt om ikke jeg kunne tage nogle billeder så han kunne få gjort tegningen færdig, så han kan bygge den.

Jeg er naturligvis meget beæret over at han syntes min MOC er så attråværdig at han har brugt så meget tid på at tegne den, og gerne vil bygge den. Omvendt har jeg spekuleret meget på om jeg overhovedet havde lyst til at offentliggøre tegninger af den, så der ville kunne stå replicaer rundt omkring i verden. Dette havde jeg jo overvejet om jeg evt. kunne tjene en lille skilling på.

Har spekuleret på om jeg kan lave en kontrakt med ham, sådan at jeg får hans filer og færdiggør tegningen, og for hans arbejde med at tegne den, giver ham lov til at bygge en kopi, men rettigheden på tegningen tilhører mig, og at han ikke må offentliggøre tegningen.

Jeg er klar over at jeg ikke har lavet copyright på mine billeder, jeg har lagt ud i tidens løb, så kan jeg overhovedet påkalde mig rettigheden over tegningerne?

Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig med disse spørgsmål.

Send mig gerne en PB.

Mvh Bondemand Clausen

Redigeret af Allan.Clausen - 07-April-2014 kl. 14:38
Allan Clausen
Til top
Hans-Ole.Hansen Se drop down
Flise
Flise

Medlem siden: 27-Oktober-2011
Sted: DK
Point: 30
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans-Ole.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Februar-2014 kl. 18:19
Flot, fra her hvor roerne gror.
Men at have se en i drift.'
Hans-Ole Hansen
Til top
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Clausen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Februar-2014 kl. 18:08
I februar udgaven af det største tyske landbrugsmagasin Profi.de, har jeg fået æren som "Lego Modell des Monats Februar"

Vi ses til Lego World :-)

Allan Clausen
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 05:22
Citat: René.Hoffmann René.Hoffmann skrev:

Fed beretning, Allan... Det er noget af det, jeg synes er det bedste i vores forening... At den kan være med til at anspore, at vores medlemmer kommer ud og får den slags oplevelser og anerkendelse... Og det er fuldt fortjent... Mage til gennemført model skal man lede længe efter! Clap
Det kan ikke siges bedre René!
Og så kan "Familien Danmark" i mellemtiden glæde sig til at man kan se den fantastiske roeoptager på LEGO World 2014 i Bella Center Wink I Fanzone naturligvis Tongue
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 18-Marts-2012
Region: Midtsjælland
Point: 6201
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 02:51
Sikke mange store og flotte oplevelser du har haft Allan. Det er helt sikkert fortjent med denne super model, stor respekt herfra. Man glæder sig allerede til at se hvad du har i ærmet til os næste gang:-) BRAVO:-)
Søren Johansen
Til top
 Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.090 sekunder.