![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
2 friends-inspirerede/tematiserede GBC-moduler |
Besvar
|
| Forfatter | |||
Henrik.Ludvigsen
Dæk
Medlem siden: 16-Januar-2012 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 7917 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: 2 friends-inspirerede/tematiserede GBC-modulerSendt: 13-November-2012 kl. 12:04 |
||
Der er ihvertfald en lastbil, som afgår fra Broby søndag eftermiddag til sjælland. Der skulle nok være plads, hvis ikke HC kan have dem med hjem i Stens bil om søndagen. Mvh, Henrik
|
|||
![]() |
|||
Jan.Smed
Dæk
Medlem siden: 03-Juni-2011 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 7134 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 13-November-2012 kl. 12:00 |
||
Hvis du har dem klar til LW, så skal jeg gerne tage dem med retur til Jylland, og opbevare dem indtil Klodsfesten. Så skal du kun fragte dig selv med toget. Så kan der vel findes en der kan tage dem med retur fra Broby i maj. Mvh Jan
|
|||
![]() |
|||
H.C.Grove
Liftarm
Medlem siden: 17-Februar-2009 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 3388 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-November-2012 kl. 18:08 |
||
Tak.
Imponerende. .Henrik |
|||
![]() |
|||
Peter.Vingborg
Dæk
Byggebladets redaktør Medlem siden: 29-Februar-2004 Sted: LEGO Fan Land Region: Vestjylland Status: Offline Point: 8669 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-November-2012 kl. 18:02 |
||
Jo jo Nygaard, du gjorde en beundringsværdig indsats
Redigeret af Peter.Vingborg - 12-November-2012 kl. 18:04 |
|||
![]() |
|||
Martin.Nygaard
Liftarm
Medlem siden: 10-December-2009 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 2578 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-November-2012 kl. 17:48 |
||
|
Nej, dog ikke, men hvis du har flere trolly'er, kan de godt spændes efter hinanden - ved dog ikke om et "Lang Last" skilt samt rotorbjælke er påkrævet.
- Men hvor der er vilje, er der vej. |
|||
|
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..
|
|||
![]() |
|||
Jakob.Hestbæk
Bestyrelse
Suppleant Medlem siden: 28-November-2010 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2845 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-November-2012 kl. 17:21 |
||
Du har vel ikke tilfældigvis et billede af det. |
|||
![]() |
|||
Martin.Nygaard
Liftarm
Medlem siden: 10-December-2009 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 2578 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-November-2012 kl. 17:17 |
||
|
Yderst fine GBC mobuler! og gode vinderchancer i konkurrencen
Pjat - ingen problem med toget - til Skærbæk 2011 formåede jeg at slæbe 3 store trolly'er, to rygsække, en stor sportstaske OG(!!) 8 kvadratmeter gulvtæppe (samlet vægt, 64kg), med tog gennem 3 skift - lykkedes meget fint
|
|||
|
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..
|
|||
![]() |
|||
H.C.Grove
Liftarm
Medlem siden: 17-Februar-2009 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 3388 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-November-2012 kl. 16:02 |
||
Problemet er at jeg ikke har bil (ikke engang kørekort), så enten skal jeg slæbe dem med i toget, eller finde en der gider tage dem med for mig. .Henrik |
|||
![]() |
|||
H.Bidstrup
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Vestjylland Status: Offline Point: 1396 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 12-November-2012 kl. 15:40 |
||
Jeg var da til klodsefest på Sjælland i år og der var der en Storebæltsbro. Så hvis den ikke er fjernet kan jeg da ikke se, at der skulle være noget der kunne forhindre dig at komme til Jylland
|
|||
|
Henning Bidstrup
Vindmøller - skal de ikke lave strøm ell. ?????? - jeg tror jeg har et problem |
|||
![]() |
|||
H.C.Grove
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 11-November-2012 kl. 16:20 |
||
|
Fordi jeg først indså det så sent at jeg ikke havde tid til at gøre det bedre og nå konkurrence-fristen. Hvis de nogensinde kommer med til en udstilling (de er ikke tilmeldt LEGO world, og klodsfesten næste år er i Jylland, så det er ikke oplagt) så vil det være i forbedret udgave. Men jeg har stresset lidt for at få dem færdige, og der skulle jo et billede i konkurrence-tråden, så det blev denne løsning.
.Henrik |
|||
![]() |
|||
Lasse.Vestergård
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2010 Sted: Danmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 3533 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 11-November-2012 kl. 14:20 |
||
|
Hækken er godt bygget.
På videoerne kan man se, at dine GBC moduler virker. Men man kan ikke se, hvordan de virker. Det ville havde været rart.
Hvorfor har du så ikke lavet et vindue på førstesalen???
Når du selv nævner, hvad der kunne være bedre, hvorfor har du så ikke forsøgt at forbedre dine GBC moduler???
|
|||
![]() |
|||
H.C.Grove
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 11-November-2012 kl. 06:36 |
||
|
Jeg har længe haft lyst til at prøve at bygge nogle GBC-moduler, den trang blev ikke mindre af at passe opstillinger på LEGO world 2012 alle 4 eftermiddage. Og så har Brian Abildgaard flere gange spurgt hvad jeg skulle med alle de lyserøde klodser (det er vist kun kun to PaB-bægre) jeg har købt til AFOL-shopping. Dette var ikke den oprindelige idé (som ikke er opgivet, men er gået lidt i stå i designfasen, fordi der er detaljer jeg ikke kan få til at se fornuftige ud), men nu har jeg da brugt så mange at han forhåbentlig holder mund. Da Claus så udskrev en konkurrence, var der endu en grund til at tage sig sammen, så nu er der rent faktisk kommet noget ud af alle mine planer. Det første Friends-sæt jeg købte (lige så meget for at have et) var Olivias værksted, og det første modul er tematiseret efter det: (nej, billedkvalitetet er ikke imponerende) (dem der husker sættet vil bemærke at jeg ikke har fået den lille robot med på billedet, den ligger ellers fremme, og så har jeg ikke fået trykket tavlen ordentlig fast på baseplaten - og de dark pink 1x1-klodser til venstre, viser lidt om hvor meget styr jeg har på farverne i den del af spektret, jeg havde fundet 1x2 og 1x4-klodser i pink, og skulle så bruge nogle 1x1, og tog så nogle lyserøde klodser op af kassen med 1x1'er) Der er en rigtig dårlig video (jeg var nødt til at sidde mellem modulet og et par af lyskilderne) der viser det i funktion på http://lego.3001.dk/2xFriends-GBC/PICT0231.MOV (eftersom man alligevel ikke kan se andet end at jeg dropper en bold ned i det, og at den kommer ud, og jeg kunne se kvaliteten blev elendig, gad jeg ikke lave et klip med flere bolde). Som man kan se er Olivia klar med oliekanden, mens Mia som egentlig var inviteret over for at se Olivias konstruktion, er mere interesseret i at lege med hunden (som er ældre = ikke fra et friends-sæt). Udregninger på tavlen passer ikke særlig godt med dette modul, for da Olivia først kom i gang, fik hun designet endnu et, det er så installeret i Emmas garage+hus (jeg har længe tænkt på at gemme et GBC-modul i et hus, og da jeg så til Skærbæk fik polybag'en med Emma+bil, var det ret oplagt at lave det nu): (ja, det ser ud som om Emma er ved at køre hækken ned, jeg ved ikke om det er i frustration over hvad Olivia har gjort ved hendes hus.) Jeg har et fladt tag til at lægge på garagen, så det ender med bare at ligne et kedeligt hus, med en latterligt høj garage. Her har jeg desuden søgt en smule inspiration i et sæt jeg ikke har, nemlig Olivias villa, med de lyserøde og lime-farvede striber, men det virker slet ikke så godt direkte op til de sandfarvede vægge som i den hvide stribe på forlægget. Og jeg har indset at der nok burde have været et vindue på førstesalen. Der er ingen overraskelse i at garagen gør det ud for indboksen, på den anden side kommer boldene ud af et tagvindue. Endnu engang har jeg lavet en video (ligeså elendig som den anden) der viser modulet i funktion: http://lego.3001.dk/2xFriends-GBC/PICT0235.MOV. --- Og dem der er mere til Technic end til Friends, har måske bemærket det "bæger" boldene falder ned i, det er to sorte (5x11 paneler, og 11 lag af 4 gule 9L-liftarms, sat sammen med sorte pins, det giver de rigtige dimensioner. Det blev tofarvet fordi jeg ikke har gule paneler eller nok sorte 9K-liftarms. En god ting ved dette bæger frem for alle de klodsbyggede bægre vi plejer at bruge, er der er et par huller i liftarms'ne der er tomme hele vejen ned, så en lang aksel til at rage bolde ud af sjove steder, kan stå ganske fornuftigt. .Henrik Edit: Nu er billederne links til den fulde opløsning (ikke at der er den store pointe, de er ikke skarpe nok til at man kan se meget mere). Edit 2: En bemærkning om en fordel ved GBC-bægeret. Edit 3: En lille kommentar til Brian. Edit 4: En kommentar om pink og dark pink Redigeret af H.C.Grove - 11-November-2012 kl. 06:58 |
|||
![]() |
|||
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |