![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Kartoffelrækkerne |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |||
René.Hoffmann ![]() Dæk ![]() ![]() Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7681 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 31-Marts-2012 kl. 12:14 |
||
Jeg er helt enig - den er i en klasse for sig!
Og en ting, som jeg godt kan lide ved dine byggerier, Esben - det er, at du som udgangspunkt arbejder udfra din eksisterende klodsbeholdning... At du ikke bare køber det, du mangler - for at komme "nemt" udover konstruktions-problemer... (Har din AT-ST-præmie iøvrigt fundet vej til nogle af dine MOC's endnu?) ![]() Jeg lægger også mærke til flere detaljer, når man ser den igen... Ladcyklen er kanon!! ![]() |
|||
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|||
![]() |
|||
Martin.Bruun ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 5294 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Jeg var også ved at gå bagover dengang Esben præsentere kartoffelrækkerne første gang og jeg så den også til LEGO-World, men nu hvor tråden bliver "aktiv" igen, så får jeg alligevel øje på nye detaljer jeg ikke har lagt mærke til før!
Det er bare et superfedt byggeri Esben! .. Det er svært at sammenligne MOC's og den her er måske ikke så teknisk avanceret som flere af dine andre MOC's men bedømt på "liv" og detaljegrad, så synes jeg det er din bedste MOC til dato.
![]() |
|||
Martin Bruun
"A man builds with his brain and not with his hands" - Brickelangelo |
|||
![]() |
|||
Peter.Vingborg ![]() Dæk ![]() ![]() Byggebladets redaktør Medlem siden: 29-Februar-2004 Sted: LEGO Fan Land Region: Vestjylland Status: Offline Point: 8409 |
||
![]() Godt byggeri i øvrigt ![]() Redigeret af Peter.Vingborg - 31-Marts-2012 kl. 05:16 |
|||
![]() |
|||
Lars.H.Sørensen ![]() Panel ![]() ![]() Medlem siden: 02-Marts-2012 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 1071 |
||
Super duper flot gengivelse af Kartoffelrækkerne! Jeg er imponeret over alle de fine detaljer.
|
|||
Leg godt :)
|
|||
![]() |
|||
Esben.K ![]() Liftarm ![]() Medlem siden: 09-Februar-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2008 |
||
Fedt! Jeg søgte efter Lego og Kartoffelrækkerne inden jeg gik i gang for at se om der var andre der havde bygget noget men stødte ikke på dit hus. Der er mange ligheder og byggeteknikker tilfælles på vores udgaver. Jeg ved at størstedelen af husene har de original farver og karakteristiske røde bånd som dit, men min miniudgave måtte blive noget mere spraglet for at jeg havde klodser nok :-) Esben
|
|||
![]() |
|||
Ulrik.Hansen ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7328 |
||
Superflot. Jeg kender en der lige har lejet stueetagen i et af disse huse og miljøgengivelsen er bare top notch
![]() Har nogen bygget Humleby endnu??
![]() |
|||
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
|||
![]() |
|||
C.Mathiesen ![]() Flise ![]() ![]() Medlem siden: 17-August-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 37 |
||
Hold kæft det er flot !!!!!!! og omfattende ! - jeg har selv strukket mig til at lave vores eget hus og det synes jeg var rigeligt :-)
http://www.flickr.com/photos/cmathiesen/6451514833/in/photostream/ c
|
|||
![]() |
|||
Esben.K ![]() Liftarm ![]() Medlem siden: 09-Februar-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2008 |
||
Hej igen, Tak for kommentarerne ![]()
Det er faktisk omvendte mørkeblå tagsten
![]()
Nej, hvert hus har de spøjse dimensioner 24 i længden gange 22 i bredden. Længden er givet af facadens struktur med tre sæt vinduer, mens bredden er valgt så der kan være tre rækker huse og to veje på fire baseplates. Husene har ingen bund eller interiør, kun et technic skelet holder væggene sammen.
De er såmænd samlet sammen gennem 29 år og der er da også både falmede klodser og klodser med bidemærker... Men så ser huset bare lidt slidt ud ![]() Esben |
|||
![]() |
|||
Adrian.Perslow ![]() Liftarm ![]() Medlem siden: 11-September-2010 Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 4319 |
||
Hvem filen laver lige 15 huse - bare lige sådan - på én gang - det er jo det glade vanvid!!!!
Men hvor er det dog imponerende - intet mindre
![]() |
|||
Adrian Perslow
|
|||
![]() |
|||
Kim.Sørensen ![]() Tagsten ![]() ![]() Medlem siden: 05-Januar-2009 Sted: Middelfart - DK Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 621 |
||
Jamen det ser sku godt ud
![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
|||
Gert.Hansen ![]() Panel ![]() ![]() Medlem siden: 05-Februar-2005 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1843 |
||
Jeg troede det var en engelsk forstandskvarter :-)
|
|||
![]() |
|||
Jakob.Hestbæk ![]() Bestyrelse ![]() ![]() Medlem siden: 28-November-2010 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2809 |
||
Med den her
![]() Hver anden række er hævet med en plate. Lige som det var i Cafe Corner. |
|||
![]() |
|||
René.Hoffmann ![]() Dæk ![]() ![]() Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7681 |
||
Huset med det blå tag i den midterste række - hvordan har du lavet taget? Det ser kreativt ud?
|
|||
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|||
![]() |
|||
Svend.Erik.Saksun ![]() Dæk ![]() Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
||
Meget smukkere bliver det ikke...
![]() |
|||
![]() |
|||
Allan.Clausen ![]() Tagsten ![]() ![]() Medlem siden: 26-Maj-2009 Sted: Denmark Region: Lolland-Falster Status: Offline Point: 349 |
||
Hej Esben.
Jeg har svært ved at få armene ned, og efterhånden bliver det lidt anstrengt i længden når de har været oppe siden i lørdags hvor jeg så det i virkeligheden. ![]() Du har en ufattelig detaljegrad, og fanger livet i kartoffelrækkerne på en skøn måde. Det som der er ret befriende når man nærkigger dine billeder, er at selv gulnede, falmede, og klodser med lidt gammelt klister fra decors bliver brugt, og ikke skæmmer udtrykket, men giver hele billedet en mere autentisk touch, istedet for nye varme blankpolerede klodser, inde fra støberiet. Super gået! ![]() Og forresten så syntes jeg ret godt om dit lille parcelhus med de nye murstensklodser...! Hilsen Bondemand Clausen
|
|||
Allan Clausen
|
|||
![]() |
|||
Thomas.Dreyer ![]() Plade ![]() Medlem siden: 05-August-2011 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 63 |
||
Rigtigt lækkert bymiljø. Så den også på LW, men fint med billeder her i tråden, så man kan studere de detaljer, man missede irl.
|
|||
![]() |
|||
Lars.Fink.Hansen ![]() Bestyrelse ![]() ![]() Kasserer Medlem siden: 03-Oktober-2010 Sted: Danmark Region: Sønderjylland Status: Offline Point: 3448 |
||
Super flot - virkelig detaljeret og mange sjove scener
Så den godt på LEGOWORLD og var imponeret over at se den IRL - virkelig godt ramt Er de bygget på 32x32 baseplates??? MEN er super skuffet over du ikke har bygget alle 11 gader med de 480 huse
![]() ![]() ![]() |
|||
Lars Fink Hansen
|
|||
![]() |
|||
Louise.Ibsgaard ![]() Tagsten ![]() ![]() Medlem siden: 16-Juli-2008 Sted: Denmark Region: Sydvestjylland Status: Offline Point: 742 |
||
Wauw!!
![]() |
|||
Louise Ibsgaard
|
|||
![]() |
|||
K.Gabriel ![]() Panel ![]() Medlem siden: 24-Juli-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 948 |
||
Intet mindre end et mesterværk. Gademiljøet er helt i top. Gode og varierede farver.
|
|||
K.Gabriel
|
|||
![]() |
|||
Tomas.Lørup ![]() Bestyrelse ![]() ![]() Medlem siden: 17-December-2010 Sted: Danmark Region: Nordvestjylland Status: Offline Point: 1575 |
||
Finder hele tiden detaljer jeg ikke havde set :)
|
|||
Intet er umuligt for den, der bærer viljen i hjertet.
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |