![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
12V Lego tog 7740 |
Besvar
|
| Forfatter | |
asger schnuchel
Gæst
|
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: 12V Lego tog 7740Sendt: 18-Juli-2012 kl. 06:16 |
|
jeg tror også at det en dum ide jeg gjorde det en gang på ledning den smeltede
|
|
![]() |
|
Ole.F.Berry
Klods
Medlem siden: 26-November-2011 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 235 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Marts-2012 kl. 15:14 |
|
Jeg beklager meget at hyppe min egen hest, men jeg er trods alt DKs største leverandør af krympeflex til private. Tjek elav.dk
Dog vil jeg anbefale at købe de fra ebay linket ovenfor. Det er (for) nemt at skade hjulene vil du varmer krympefleksen op |
|
![]() |
|
Harald
Gæst
|
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Marts-2012 kl. 09:57 |
|
Kan varmt anbefale disse:
http://myworld.ebay.co.uk/apvos/?_trksid=p4340.l2559 Vh Harald (Beklager at genoplive en gammel tråd)
|
|
![]() |
|
Jørgen.Pedersen
Liftarm
Medlem siden: 28-Marts-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 3910 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-December-2011 kl. 10:50 |
|
Må nok give Henrik ret omkring den glatte overflade på krympeflex. Men vil da så også sige at det er altså også noget andre end el-installatører bruger. Det anvendes meget i autobranchen og der hvor jeg selv har haft en fortids, nemlig inden for elektronikbranchen og blandt hobbyfolk med bl.a. fjernstyrende biler. Kan købes i de fleste velassoterede hobby- og elektronikforretninger i mange forskellige størrelser. Skal det være i ruller har firmaet KJV det også i deres web-shop.
|
|
|
Jørgen Pedersen
§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver. |
|
![]() |
|
Ivan.Graff
Panel
Medlem siden: 03-Marts-2009 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1048 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-December-2011 kl. 09:25 |
Yeap jeg har da vist ved en "fejl40" trykket forkert det hedder jo ikke krumpeflex men krympeflex ![]() men det virker, man skal bare være go' til at klippe/skære |
|
![]() |
|
Henrik.Garder
Tagsten
Medlem siden: 24-Oktober-2008 Sted: Denmark Region: Himmerland Status: Offline Point: 568 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-December-2011 kl. 06:36 |
|
Nu skal man jo nogle gange passe på med at blande sig , men mon ikke der menes krympeflex !
Krympeflex er noget plastic der krymper når det får varme fra en varmepistol eller lignende.
Det er noget os el-installatører bruger når vi skal samle ledninger/kabler med, og hvis det er det du vil forsøge dig med tror jeg du skal til din lokale installatør og tigge om et stykke.
Men med kendskab til dette, tror jeg ikke det er den rette vej, jeg hælder mere til den med cykkelslangen og så skære den i tynde skiver, krympeflex får ikke den "gummi"agtige overflade.
Kan fortælle at de sorte elastikker der sidder bag på stikkontakter og andet afbryder materiel faktisk er en form for cykkelslange der bliver skåret i tynde skiver og så sat bag på for at samle de to "klør"
men det var en anden historie............
|
|
|
Henrik Garder
U=I*R |
|
![]() |
|
Christian
Gæst
|
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-December-2011 kl. 05:36 |
|
hej
Tak for hjælpen med svarene - men hvad er "krumpeflex" - vil isenkræmmeren se mærkeligt på mig hvis jeg spørger ?? eller ... :)
Hilsen Chr
|
|
![]() |
|
Ivan.Graff
Panel
Medlem siden: 03-Marts-2009 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1048 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-December-2011 kl. 07:55 |
|
Hej Jesper Nej det er ikke noget jeg står og mangler, bruger dem kun til de "gamle røde hjul" da de ikke køre så godt på Rc plast skinner men tak for hjælpen og siger lige tak for handlen med toget :-}
|
|
![]() |
|
Jesper.Pedersen
Tagsten
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 303 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-December-2011 kl. 04:49 |
|
hej ivan, jeg kan godt hjælpe dig med at bestille på bricklink, hvis du er intesseret. Det er mig du har købt mærsk toget af. |
|
![]() |
|
Ivan.Graff
Panel
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15-December-2011 kl. 07:56 |
|
Jeg har lavet et forsøg med "krumpeflex" og det virker overraskende godt, det skal bare klippes i den rigtige brede og så monteres på hjulene. Det fåes i mange farver men har selv brugt sort.
|
|
![]() |
|
Asger.Lindeblad
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 1774 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15-December-2011 kl. 06:52 |
|
Redigeret af Asger.Lindeblad - 09-December-2024 kl. 23:33 |
|
![]() |
|
Matias.Bendtsen
Tagsten
Medlem siden: 02-September-2011 Sted: danmark Region: Vendsyssel Status: Offline Point: 655 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15-December-2011 kl. 06:43 |
|
hvis det er dem på hjulene kan man bruge aflange balloner, der er klippet i skiver.
der er også en anden tråd et eller andet sted, muligvis i det lukkede forum.
|
|
|
Matias bendtsen
UDEN H simply building... if you stop getting better, you stop being good. |
|
![]() |
|
Christian Gæst
Gæst
|
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15-December-2011 kl. 06:25 |
|
Hej
Er der nogen forslag til hvor jeg kan få nye elastikker til 12V motoren på mit legotog - model 7740.
Det har ikke været brugt i nogen år, og skal nu afprøves igen. Men de originale elastikker trænger til udskiftning. ??
Skal man fortsætte med 12V formatet eller overveje at skifte til det nye - hvor man ikke kan få bla. elektriske skiftespor mm som tilbehør ??
På forhånd tak for hjælpen.
vh
Christian
|
|
![]() |
|
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan oprette nye emner i dette forum Du kan besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |