![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Gadeliv |
Besvar
|
| Forfatter | ||
Christian.Pedersen
Plade
Medlem siden: 27-September-2011 Sted: Danmark Region: Fyn Status: Offline Point: 94 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: GadelivSendt: 29-November-2011 kl. 04:18 |
|
|
Lego havde i sin tid en barnevogn med i serien Paradisa i sættene 6403 og 6410.
I den serie er der også en del inspiration til byliv.
|
||
|
Christian Pedersen
|
||
![]() |
||
ClausPedersen
Liftarm
Medlem siden: 09-Marts-2009 Sted: Denmark Region: Vestjylland Status: Offline Point: 2095 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-November-2011 kl. 15:06 |
|
|
Claus Pedersen
"Klodset" - jeg fatter ikke en brik? |
||
![]() |
||
Kenneth.N
Liftarm
Medlem siden: 22-Juli-2009 Sted: Denmark Region: Lolland-Falster Status: Offline Point: 2224 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-November-2011 kl. 12:27 |
|
Jo du har ret, der er en 2x4 plade, og jo, den bliver 2 plader højere end din version... Jeg havde talt forkert...
Tilbage til tegnebordet
|
||
|
Kenneth Nielsen
|
||
![]() |
||
Esben.K
Liftarm
Medlem siden: 09-Februar-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2097 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-November-2011 kl. 12:17 |
|
Hej Kenneth,
Tak for forslaget, som jeg også selv har rodet med. Med de klodser du bruger, vil barnevognen så ikke knække over midt i den åbne del? Eller er der en 2x4 plade skudt ind, så kassen når op på fem pladers tykkelse, altså to plader højere end min udgave? Det er lidt svært at se.
Jeg synes vognen blev for høj. Desuden er det jo hundekoldt og blæser helt vildt, så min udgave er lukket til, barnet skulle jo nødig fryse...
Tak for kommentarerne i øvrigt, det glæder mig at nogen kan finde anvendelse af idéerne i egne byggerier.
Esben Redigeret af Esben.K - 28-November-2011 kl. 12:17 |
||
![]() |
||
Kenneth.N
Liftarm
Medlem siden: 22-Juli-2009 Sted: Denmark Region: Lolland-Falster Status: Offline Point: 2224 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-November-2011 kl. 12:06 |
|
|
Måske man kunne lave barnevognen lidt i denne retning?
![]() Dog bliver den så en hel plate højere...
Edit: Ps, rigtig gode kreationer Redigeret af Kenneth.N - 28-November-2011 kl. 12:07 |
||
|
Kenneth Nielsen
|
||
![]() |
||
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-November-2011 kl. 09:31 |
|
|
Super vellykkede kreationer - men barnevognen vil jeg nok prøve at forbedre, evt. med nogle panels.....
|
||
![]() |
||
H.Bidstrup
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Vestjylland Status: Offline Point: 1396 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-November-2011 kl. 09:20 |
|
Hvor har Jesper ret - så jeg
|
||
|
Henning Bidstrup
Vindmøller - skal de ikke lave strøm ell. ?????? - jeg tror jeg har et problem |
||
![]() |
||
Jesper.Hansen
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 2419 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-November-2011 kl. 03:15 |
|
|
Vidunderligt kreativt
|
||
![]() |
||
Jørgen.Pedersen
Liftarm
Medlem siden: 28-Marts-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 3910 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-November-2011 kl. 13:19 |
|
|
Mange skønne ting . Dejligt. Specielt er jeg vild med dine parkborde.
|
||
|
Jørgen Pedersen
§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver. |
||
![]() |
||
Christian.Herrig
Flise
Medlem siden: 16-August-2010 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 46 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-November-2011 kl. 12:19 |
|
|
top lækkert!
|
||
![]() |
||
Jeppe.Schmidt
Panel
Medlem siden: 27-Februar-2011 Region: Sydsjælland Status: Offline Point: 755 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-November-2011 kl. 09:50 |
|
Skal du da lave en piratpark
![]() |
||
|
Jeppe Schmidt
|
||
![]() |
||
Jakob.Hestbæk
Bestyrelse
Suppleant Medlem siden: 28-November-2010 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2845 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-November-2011 kl. 09:35 |
|
|
Mange gode idéer. Det første parkbord, tror jeg, at jeg vil bygge til mit pirat-moc
|
||
![]() |
||
Rasmus.Damgaard
Panel
Medlem siden: 31-Marts-2009 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1635 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-November-2011 kl. 09:33 |
|
|
Imponerende værker du har fået bygget dig der, Esben!
Geniale cykelstativer, som giver god inspiration. ![]() Flot!
|
||
![]() |
||
Jeppe.Schmidt
Panel
Medlem siden: 27-Februar-2011 Region: Sydsjælland Status: Offline Point: 755 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-November-2011 kl. 09:26 |
|
|
Sådan. super flotte kreationer må jeg sige. Især det første cykelstativ og det første parkbord er enormt godt designet!
Din bil er også fin, og får mig til at tænke på den danske Ellert der jo også havde en hel glaskabine. Det er i den grad et fornuftigt formål du har bugt din weekend på
![]() |
||
|
Jeppe Schmidt
|
||
![]() |
||
Erik.D.Petersen
Panel
Medlem siden: 27-Oktober-2011 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1136 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-November-2011 kl. 08:30 |
|
|
Hold da op hvor har du bare fundet frem til mange gode og originale løsninger. Det ser rigtig godt ud!
|
||
![]() |
||
Kim.Thomsen
Panel
Medlem siden: 23-November-2004 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 954 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-November-2011 kl. 08:29 |
|
|
Alt for fedt Esben.
Super designs du der har fået lavet. Det er svært at gøre tingene "luftige" nok i LEGO og det mestrer du at gøre. Cykelstativer og parkborde er helt i top
![]() |
||
![]() |
||
Esben.K
Liftarm
Medlem siden: 09-Februar-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2097 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Sendt: 27-November-2011 kl. 08:24 |
|
|
Hej,
Til mit nuværende projekt skal der bruges liv i gaden, så jeg har brugt weekenden på at bygge lidt småtterier. Nihola ladcykel: Christianiacykel: Barnevogn: Cykelstativ: Endnu et cykelstativ: Parkbord: Endnu et parkbord: Gadebordtennis: Og så skal der bygges nogle nye biler. Jeg roede gennem kassen med sjove vinduer og ruder for at finde inspiration og resultatet blev en minibil bygget op omkring et starwars-cockpit. Jeg er ret godt tilfreds med resultatet (bilens overordnede form, forlængelsen af cockpittets linjer i bagenden). Bemærk at baghjulene er hævet en plade i forhold til fronten, så bilens linjer ikke er helt vandrette, men hælder en anelse mod fronten. Dette ses også på virkelige minibiler. God weekend, Esben |
||
![]() |
||
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |