![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
PF 6-akslet godstoglokomotiv |
Besvar
|
Side 12> |
| Forfatter | ||
Lars.Mogensen
Panel
Medlem siden: 05-Januar-2010 Sted: Denmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 1518 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: PF 6-akslet godstoglokomotivSendt: 20-November-2011 kl. 17:22 |
|
Har faktisk ikke set andre "byggeplader" der bygger i 7. Det er mit indtryk at langt de fleste bygger i LEGO standarden på 6. Har set en enkelt der bygger i 8. Jeg kan anbefale dig at læse RailBricks #1. I en artikel heri vendes og drejes stort set alle argumenter for alle bredder.
Selvfølgelig ![]() Redigeret af Lars.Mogensen - 20-November-2011 kl. 17:24 |
||
![]() |
||
Christian.Herrig
Flise
Medlem siden: 16-August-2010 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 46 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-November-2011 kl. 09:16 |
|
|
Nøj hvor er den flot!
Og tak fordi du skillede den ad så os "nybegyndere" kan se hvordan en så flot godsvogn er lavet! |
||
![]() |
||
Thomas.Seifert
Klods
Medlem siden: 27-September-2011 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 113 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 19-November-2011 kl. 06:14 |
|
|
Oh jeg mente selvfølgelig 7
|
||
![]() |
||
Henrik.Hansen
Liftarm
Medlem siden: 01-April-2005 Sted: Denmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 2020 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 08-November-2011 kl. 15:19 |
|
|
De fleste af os som laver toge her på byggepladen, vi laver dem i 6-8 knoppers bredde
|
||
|
Henrik Hansen
" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! " Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
||
![]() |
||
Thomas.Seifert
Klods
Medlem siden: 27-September-2011 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 113 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 07-November-2011 kl. 19:33 |
|
|
Super flot tog - er det standard med 5 knops bredde for tog herinde? Må hvis lige se nærmere på den teknik, dimensionerne syntes at passe lidt bedre på den måde... Jeg håber, at jeg har bidraget med idéen til panelerne i din åbne godsvogn ;o)
|
||
![]() |
||
Steen.Villumsen
Panel
Medlem siden: 07-August-2006 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1266 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-Oktober-2011 kl. 11:38 |
|
|
SUPER lækkert tog Lars, urimelig svært at beslutte om loko'et er lækrest, for vognende er også bare SÅ fede - way to go!
|
||
![]() |
||
Jørgen.Pedersen
Liftarm
Medlem siden: 28-Marts-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 3910 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 22-Oktober-2011 kl. 01:28 |
|
|
||
|
Jørgen Pedersen
§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver. |
||
![]() |
||
Lars.Mogensen
Panel
Medlem siden: 05-Januar-2010 Sted: Denmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 1518 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-Oktober-2011 kl. 17:25 |
|
|
Har smidt lidt flere billeder her:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=486945 Som kan ses når de bliver godkendt. |
||
![]() |
||
Esben.K
Liftarm
Medlem siden: 09-Februar-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2097 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-Oktober-2011 kl. 11:56 |
|
|
Den treakslede bogie er verdensklasse! Simpelthen.
Og med samme høje standard for både lokomotiv og vogne som du altid holder, så bliver det et af de bedste godstog jeg har set længe.
Esben
|
||
![]() |
||
Jørgen.Pedersen
Liftarm
Medlem siden: 28-Marts-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 3910 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-Oktober-2011 kl. 14:39 |
|
|
Har fundet billedet her
Redigeret af Jørgen.Pedersen - 17-Oktober-2011 kl. 23:12 |
||
|
Jørgen Pedersen
§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver. |
||
![]() |
||
Ulrik.Hansen
Dæk
Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7435 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 21:58 |
|
|
Lækkert. Det ligner sgu ... øh ... rigtigt modeltog
|
||
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
||
![]() |
||
Morten.Dalermoen
Panel
Medlem siden: 30-Juli-2010 Sted: Norge Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1658 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 11:54 |
|
Litt off topic, med veldig god idè!! Konkurranser på de forskjellige tema, så kan det feks løpe fra det ene tema til det neste fra konkurranse til konkurranse...
|
||
|
Morten Dalermoen
|
||
![]() |
||
Lars.Mogensen
Panel
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 10:18 |
|
Hey! - en bestillingsopgave , sejt! Tænkte på hvorfor opfordrer vi ikke
konkurrencemesteren til at lave en byggekonkurrence over netop din viste
vogn ? Erindrer ikke at der har været nogen konkurrence med tog. Har du
eventuelt et vogntypenummer fra www.jernbanen.dk? |
||
![]() |
||
Lars.Mogensen
Panel
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 10:16 |
|
Yes! - endnu en tog-tosse . Du skal bare se at komme derudaf - glæder mig til at se dine tog .
Ja det er tiles på små plates; men når man bygger større end LEGO togstandarden kan det betale sig at tænke i letvægt og derved et lille klodsforbrug; så pladerne med tiles på sidder ikke fast, men blot i spænd imellem stolperne med brug af brackets: |
||
![]() |
||
Lars.Mogensen
Panel
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-Oktober-2011 kl. 10:13 |
|
Takker ! Ellers enig; forsøgte det faktisk tidligt i processen; og netop som du skriver, så rammer man den bevægelige aksel med mindre man placerer det så langt ud fra hjulene at det stikker ud under motorvognen og ser kikset ud (har brugt timer på den bogie ). |
||
![]() |
||
Jørgen.Pedersen
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15-Oktober-2011 kl. 04:37 |
|
|
Toget ligner til forveksling min Mærklin model og vognene er netopå den type jeg er ude efter . De løfter lige standarden fra normal LEGO til det virkelighedstro. De kommer vel også med på byggemøde så de kan ses med fingrene
![]() |
||
|
Jørgen Pedersen
||
![]() |
||
Lone.Pihl
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Bornholm Status: Offline Point: 1007 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 15-Oktober-2011 kl. 04:30 |
|
|
|
||
|
Jo flere klodser jeg har, jo flere mangler jeg....
|
||
![]() |
||
Henrik.Hansen
Liftarm
Medlem siden: 01-April-2005 Sted: Denmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 2020 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 14:41 |
|
|
Det ser virkelig godt ud Lars
![]() Virkelig flotte farver på togvognene og lokomotivet, ja hvad kan jeg sige..... det er virkelig gennemført, det rykker byggekvaliteten virkelig opad i den flotte ende......flot arbejde Lars ![]() |
||
|
Henrik Hansen
" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! " Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
||
![]() |
||
Peter.Vingborg
Dæk
Byggebladets redaktør Medlem siden: 29-Februar-2004 Sted: LEGO Fan Land Region: Vestjylland Status: Offline Point: 8629 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 09:56 |
|
|
|
||
![]() |
||
Gert.Hansen
Panel
Medlem siden: 05-Februar-2005 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1843 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 14-Oktober-2011 kl. 08:58 |
|
|
Lækkert tog og lækre vogne!
|
||
![]() |
||
Besvar
|
Side 12> |
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |