Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Bornholm Smart Grid LEGO Projekt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bornholm Smart Grid LEGO Projekt

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked Sortering i omvendt orden
C.Behrens Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 29-April-2008
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5810
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Behrens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bornholm Smart Grid LEGO Projekt
    Sendt: 10-Oktober-2013 kl. 18:06
Lone Pihl fra Bornholm skriver til mig, at modellen af Smart Grid Bornholm jævnligt bliver brugt af de lokale medier når der er snak om Eco-grid.
Her bliver den brugt på dr.dk

http://www.dr.dk/Nyheder/Regionale/Bornholm/2013/10/08/123546.htm
Til top
C.Behrens Se drop down
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Behrens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-September-2012 kl. 18:12
Husker i det lille Bornholm Smart EcoGrid projekt som Brian Albrechtsen og jeg lavede sidste år for Kim Behnke - den tidligere folketings politiker?

Det går nu ind i face 2. 

EcoGrid-projektet, som går ud på at teste fremtidens intelligente elnet på Bornholm, er med på listen over de ti mest bæredygtige projekter i verden. Listen er ikke bare tilfældig, faktisk er EcoGrid udvalgt blandt 100 andre projekter i verden af the Sustania Award Committee, hvor tidligere guvernør Arnold Schwarzenegger og klimakommissær Connie Hedegaard sidder. I oktober vil der blive uddelt en pris til det bedste og mest bæredygtige projekt og her er EcoGrid blandt de ti nominerede.

Læs mere her:

Brian og jeg skal i næste måned få flyttet modellen fra Bornholm, og stille modellen op i Det Kongelige Teater i København. Vi får måske oven i købet chancen for at hilse på The Govenator og Connie Hedegaard i samme forbindelse.

Det bliver spændende om projektet går hen og vinder. I så fald tror jeg det kan gå hen og blive fremtidens grønne eksport succes alá Vestas.

Modellen står til daglig i villa smart i Rønne. Der har de fornylig haft fint besøg:

Hvis man skulle have lyst til at se showet i det kongelige med Arnold - og naturligvis se vores LEGO model, kan der købes billetter her:

Redigeret af C.Behrens - 24-September-2012 kl. 19:07
Til top
C.Behrens Se drop down
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Behrens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-September-2011 kl. 06:13
Jeg har lige updatet 1 post med en artikel der var i VAF.
Til top
Jakob.Hestbæk Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Suppleant

Medlem siden: 28-November-2010
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Point: 2845
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Hestbæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-September-2011 kl. 05:42
Mon der er en sammenhæng?
Nu skal postbilerne til at køre på strøm.
http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/id-43270753:nu-s%C3%A6ttes-der-str%C3%B8m-til-postbudene.html

Til top
Jesper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-Juni-2007
Region: ikke oplyst
Point: 2419
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-August-2011 kl. 14:42
Vi som ærer MOC reglerne bryder dem kun når andet ikke er muligt og så kun udenfor murene.
Til top
Tommy.Jensen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 06-Maj-2006
Point: 1106
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tommy.Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-August-2011 kl. 06:21
Citat: René.Hoffmann René.Hoffmann skrev:

....og lidt ud af purist-tangenten: Så synes jeg, at i sådan et eksempel som her, hvor noget skal udstilles og fungere i længere tid uden manuel indblanding - der er driftssikkerheden vigtigere, end om lyset og elektronikken lige er originalt Lego... Så no hard feelings fra min side... Big smile

Jeg er enig. Jeg syntes der gælder andre (uskrevne) regler for den slags projekter Smile
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-August-2011 kl. 11:24
Tak Christoffer, det er spændende læsning...Approve
Til top
C.Behrens Se drop down
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Behrens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-August-2011 kl. 10:55
Som lovet, har jeg opdateret første post med lidt info / foto om hvordan det med magneterne virker.

Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-August-2011 kl. 09:09
Hvor er det fedt lavet, Christoffer! Som sædvanligt springer du ikke over, hvor gærdet er lavest... Clap

....og lidt ud af purist-tangenten: Så synes jeg, at i sådan et eksempel som her, hvor noget skal udstilles og fungere i længere tid uden manuel indblanding - der er driftssikkerheden vigtigere, end om lyset og elektronikken lige er originalt Lego... Så no hard feelings fra min side... Big smile
René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
C.Behrens Se drop down
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Behrens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 11:20
Citat: Carsten.Svendsen Carsten.Svendsen skrev:

Utroligt hvad der kan være på så lidt plads :)

Bare ærgeligt at man ikke kan stå hele dagen og køre rundt med lastilen til LW. Dertil er magneter dog bedre

Rigtigt, men så kan man jo bare udlåne den til publikum, og lade børnene køre lidt på layoutet og derved få dem aktiveret lidt.  Jeg tror snilt at sådan en lille ting kan vække mere begejstring end en kæmpe stor flot bygning. Det er nemlig ikke størrelsen det kommer an på...
Til top
Carsten.Svendsen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 19-November-2010
Point: 748
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Svendsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 11:09
Utroligt hvad der kan være på så lidt plads :)

Bare ærgeligt at man ikke kan stå hele dagen og køre rundt med lastilen til LW. Dertil er magneter dog bedre
Til top
C.Behrens Se drop down
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Behrens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 10:52
Citat: Jesper.Thuesen Jesper.Thuesen skrev:

Ja ja - det er vel ikke meget værre, end hvad TLG selv gør, når de laver udstillinger.
Tak for din støtte Wink jeg ser det lige sådan. Er det nødvendigt, så bliver man bare nød til det.
Kom lige til at falde over en video på Brothers Brick. Man kan selvfølgelig også lave sine biler på layoutet sådan her, i stedet for med magneter 139 

Det skal da vist afprøves til LW!
Til top
Jakob.Hestbæk Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Suppleant

Medlem siden: 28-November-2010
Point: 2845
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Hestbæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 10:43
Jeg støtter formanden. Hvis det er det der skal til, så er det det, der må gøres.
Legoland er jo selv nogen slemme syndere, med det meste som giver attraktionerne liv og lys.
Så hvorfor skal vi være frelste når LEGO ikke selv er det??

Denne slags udstillingsanlæg er noget andet, end de moc'er vi laver til egne udstillinger og konkurrencer, hvor jeg ikke vil synes om den slags tricks.
Til top
Jesper.Thuesen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 29-Maj-2006
Point: 5515
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Thuesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 10:35
Ja ja - det er vel ikke meget værre, end hvad TLG selv gør, når de laver udstillings-monterer.

Men jeg forstår dig Christoffer - havde selv skidt i lang tid, dengang tilbage i 2006, da jeg selv savede en klods over.LOL

Redigeret af Jesper.Thuesen - 05-August-2011 kl. 10:37
Jesper Konrad Thuesen
Forum-Moderator

"People don't stop playing because they are getting old, they get old because they stop playing!"
Oliver Wendell Holmes (1809 - 1894)

Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Point: 8669
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 08:54

FY FØJ FORMAND! - OG EN HEL MASSE NEGATIVT MERE SOM JEG VIL SPARE DIG/JER FOR...

Redigeret af Peter.Vingborg - 05-August-2011 kl. 08:55
Til top
Martin.Bruun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 24-Januar-2004
Point: 5296
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Bruun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 08:10
Nøj !! ... heldigt at der er to-årige valgperioder til Bestyrelsen !! 140

Du må satse på at den resterende periode er nok til at få syndsforladelse - alternativt at medlemmerne har dårlig hukommelse. Wink
Martin Bruun

"A man builds with his brain and not with his hands"

- Brickelangelo
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 07:56
Fy da din slemme dreng... Cry
Hvad bliver det næste? Lys i Marmorkirken?LOL
Til top
C.Behrens Se drop down
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Behrens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-August-2011 kl. 07:51
Citat: Trine.Jensen Trine.Jensen skrev:

Er lyset i huset lavet med PF lys, eller er det en anden slags dioder?

Åh nej Trine, det var lige præcis det spørgsmål jeg frygtede at blive afsløret på... Lamp

250
Kære Sankt Peter.  Jeg har syndet.. ! Smile
Jeg syntes at LEGO Power funktions lyset gav for blå et skær og var for svag en belysning. Stern Smile
Jeg kom til at benytte noget juletræs kæde haløjsa istedet, da det bedre kunne ses i dagslys. Disapprove
Jeg kom desværre også til at bore i nogle klodser for at forsøge at skjule mine synder uægte kabler. Confused
Jeg kom vist også til at benytte noget elektronik som ikke stammede fra firmaet LEGO. Shocked
For at møllerne bedre skulle kunne holde, kom vi også til at lime dem sammen. 44
Magneterne var vist heller ikke fra ... Pinch STOP NU CHRISTOFFER, jeg kan ikke tåle at høre mere ,- !
Jeg ved at jeg har syndet kære Sankt Peter. Embarrassed
Kan jeg få synds forladelse?  94
Av....

85

Jeg gør det aldrig mere!

111

Jamen jeg lover det, av avvv

100  VEHE AT DU PRØVER ! !

Aldrig mere, jeg lover det ! Det var en frygtelig erfaring bare at prøve det. Jeg er virkelig ked af at jeg kom til det. 113

230  GÅ MED FRED !

221jeg gør det aldrig mere...

Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 18:50
[QUOTE=Trine.Jensen]Det er superflot. Jeg er helt enig i, at det vil være alletiders at få med til LW. [QUOTE]
Rolig nu, Trine, der kommer højst 3 bornholmere til LW Wink
Til top
Trine.Jensen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 14-November-2008
Point: 501
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trine.Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-August-2011 kl. 15:40
Det er superflot. Jeg er helt enig i, at det vil være alletiders at få med til LW.

Er lyset i huset lavet med PF lys, eller er det en anden slags dioder?
Trine Dalsgaard Jensen
Til top
 Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.084 sekunder.