![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Tidsskrifsholder 1:1 |
Besvar
|
Side 12> |
| Forfatter | |
Christian.Selnø
Tagsten
Medlem siden: 24-April-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 303 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Tidsskrifsholder 1:1Sendt: 21-Februar-2011 kl. 12:07 |
|
Hej Lasse & Anne Mette
Den er super cool jeres tidsskrift holder, jeg så den til LEGO WORLD. ![]() |
|
|
Christian Selnø
|
|
![]() |
|
Jesper.Hansen
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 2419 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 08-Februar-2011 kl. 14:27 |
|
Det skal i hvert fald ikke være "Sterling" klodsen der klodser det hele. Den skal i min verden alligevel udskiftes med et Byggeblads "B".
|
|
![]() |
|
Ulrik.Hansen
Dæk
Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7437 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 08-Februar-2011 kl. 13:53 |
Fint nok med ML Cad, som alle I windooze-brugere kan hygge jer med Jeg ledte efter en Mac-pendant og endte med at installere Bricksmith (http://bricksmith.sourceforge.net/), som bruger ML Cad's objektbibiliotek (eller hvad man nu kalder det). Så på et tidspunkt skulle det kunne erstatte LDD, men ikke just i morgen. |
|
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
|
![]() |
|
Peter.Vingborg
Dæk
Byggebladets redaktør Medlem siden: 29-Februar-2004 Sted: LEGO Fan Land Region: Vestjylland Status: Offline Point: 8661 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 08-Februar-2011 kl. 13:36 |
Redigeret af Peter.Vingborg - 08-Februar-2011 kl. 13:41 |
|
|
Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager: LEGO dage, Frilandsmuseet Hjerl Hede 2014-? MODUVERSE DANMARK, SFW 2022 og 2023 Byg & Leg, Svendborg Teater 2022-? Klodsfest 2024, Hvalsø Klodsfest 2025, Thisted |
|
![]() |
|
Ulrik.Hansen
Dæk
Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7437 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 08-Februar-2011 kl. 03:08 |
|
Jeg kan rigtig godt li' løsning nr. 2
|
|
|
|
|
![]() |
|
Sandra.Almeida
Liftarm
Medlem siden: 28-September-2009 Sted: Denmark Region: Vestjylland Status: Offline Point: 2317 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 07-Februar-2011 kl. 18:26 |
|
Lasse, den ser super ud!
Desværre er LDD lidt "dumt" når der gælder alternativ måde at sætte klodser på. Redigeret af Sandra.Almeida - 07-Februar-2011 kl. 18:28 |
|
|
AKA: Cassiebsg
- "There are those who believe that life here began out there..." - "The Future? He can barely function in the present!" |
|
![]() |
|
Lasse.Vestergård
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2010 Sted: Danmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 3533 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 07-Februar-2011 kl. 17:21 |
|
Nu har jeg endelig fundet en måde at linke til min LDD-fil:
Brickshelfmappen indeholder to LDD-filer:
Fil 1 er den version, hvor jeg ikke kan få den nederste bue til at sidde det rigtige sted. I den virkelige model er det to technic-akser der holder den fast. Men det kan jeg ikke gøre i LDD, så derfor har jeg ladet buen og de to technic-akser stå ved siden af tidsskriftsholderen.
Fil 2 er, hvor jeg har prøvet en anden løsning til at få buen til at sidde fast i LDD.
Begge versioner mangler dog Sterling S'et.
Redigeret af Lasse.Vestergård - 07-Februar-2011 kl. 17:26 |
|
![]() |
|
Ulrik.Hansen
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 07-Februar-2011 kl. 09:42 |
Super! Det er jo jeres design og det er en god måde at komme lidt videre med LDD. Der er desværre nogle glitches i programmet med ting, som man ikke kan, men som man normalt kan i virkeligheden (jeg har en mindre liste med ting til TLG). Bl.a. gider den ikke forbinde elementer til en 1 x 1 technic brick med mindre der er en 1 x 1 plate imellem (ret træls), men i værste fald kan I måske lave den uden og så må man sjusse dig frem til resten. Hvis der er nogle byggeplademedlemmer, som vil dele noget erfaring omkring LDD, må I gerne byde ind nu.
Redigeret af Ulrik.Hansen - 07-Februar-2011 kl. 09:43 |
|
|
|
|
![]() |
|
Sandra.Almeida
Liftarm
Medlem siden: 28-September-2009 Sted: Denmark Region: Vestjylland Status: Offline Point: 2317 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 07-Februar-2011 kl. 09:40 |
|
Til at vende den om, skal han bruge de op og ned pile knapper på tastaturet.
|
|
|
- "There are those who believe that life here began out there..." - "The Future? He can barely function in the present!" |
|
![]() |
|
Anne.Mette.V
Liftarm
Medlem siden: 20-September-2007 Sted: Denmark Region: Midtsjælland Status: Online Point: 4210 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 07-Februar-2011 kl. 09:00 |
Vi har ikke brugt LDD før, men Lasse har vist fået den tegnet i LDD nu. Det kniber dog med at få den til at vende den ene bue på hovedet. Men det er måske øvelse? Og så skulle han lige finde ud af hvordan man linker til den...
|
|
![]() |
|
Ulrik.Hansen
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 07-Februar-2011 kl. 08:10 |
|
Hvor hurtigt det er at bygge i LDD, er vist et spørgsmål om brugeren
Jeg tager altid udgangspunkt i LDD, fordi jeg er en fattigrøv, har et begrænset lager af elementer og hader at gå i stå når en potentielt fantastisk idé opstår; dem får jeg med jævne mellemrum
![]() Men det kræver som nævnt, at man arbejder i Universe mode, hvilket jeg så altid gør. Til gengæld tjekker jeg selv hele tiden med BL, at elementet findes i den ønskede farve, så skuffelsen ikke bliver for stor bagefter. Jeg har prøvet at flytte en model via klippebordet fra Universe mode til Designed By Me mode og der kan det dog godt være lidt tricky at få luget alle de ikke-tilgængelige elementer fra, men så kan man til gengæld få prisen at vide. Jeg vil gerne lave den kassette i LDD, hvis ikke andre insisterer. D.v.s. jeg er faktisk begyndt og med Lasses anvisning, bliver det noget nemmere |
|
|
|
|
![]() |
|
Jesper.Hansen
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 2419 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Februar-2011 kl. 13:02 |
|
Det er rigtigt Sandra, men i Universe Theme kan man nok ikke få den som Design by Me.
Til gengæld kan det give en fin byggevejledning. |
|
![]() |
|
Sandra.Almeida
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Februar-2011 kl. 12:34 |
|
Lasse, dette element findes faktisk i LDD... men du skal dog "åben" din LDD i Universe theme.
Her kan du finde information om hvordan man kan gøre det.
http://www.eurobricks.com/forum/index.php?showtopic=40794 |
|
|
|
![]() |
|
Lasse.Vestergård
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2010 Sted: Danmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 3533 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Februar-2011 kl. 12:01 |
Den kan desværre ikke bygges i LDD, da dette element desværre ikke findes i LDD:
Desuden bruger vi næsten aldrig LDD. Det tager for lang til at sætte klodserne sammen i LDD, og rigtig mange klodser findes slet ikke i LDD. Derfor kan vi bedre lide at bygge med rigtige klodser.
Men du kan godt få en beskrivelse af den:
Den er 8x30 knop i bunden og 32 klods + 1 tile høj.
Det hvide felt er 11 klods og to plates høj og er 4 klods og en plate under den øverste tile.
Hullet sidder 8 klods under det hvidefelt.
|
|
![]() |
|
Jesper.Hansen
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-Februar-2011 kl. 16:39 |
|
Hver sin smag! Hvad blev det til med den LDD fil?
|
|
![]() |
|
Svend.Erik.Saksun
Dæk
Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10156 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-Februar-2011 kl. 14:32 |
|
Det er suverænt, Lasse og Anne Mette!
Ja, tidskriftholdere skal være blå!
|
|
![]() |
|
Lasse.Vestergård
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 05-Februar-2011 kl. 13:45 |
|
Nu har vi bygget den i tan. Jeg kan dog bedre lide den blå.
De første 12 byggeblade kan sagtens være i den. Der kan også være lidt flere.
![]() |
|
![]() |
|
Jesper.Hansen
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 04-Februar-2011 kl. 04:44 |
|
Hvem der så bare havde en LDD fil.
Så kunne bladet måske lave en sponsoraftale med Design By Me.
|
|
![]() |
|
C.Maglekær
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 869 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 03-Februar-2011 kl. 20:21 |
Sort, Blå, Dark Green, Ligth Bluish Gray, Ligth Gray, Tan, Hvid, Gul. |
|
![]() |
|
H.C.Grove
Liftarm
Medlem siden: 17-Februar-2009 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 3387 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 03-Februar-2011 kl. 19:21 |
|
Med forbehold for at peeron har endnu ikke fået 2011 på farveskemaerne:
Sand (aka. tan): Buen har sidst været i et sæt i 2010, og slopen i 2009. Medium stone (aka. light bluish gray): Begge har været i sæt i 2009. Hvid: Buen i 2008, slopen i 2010. Der er vist ikke andre farver der er realistiske, den eneste anden farven slopen er lavet i de sidste 7 år er mørkegrøn, og der findes buen ikke (jeg tror ellers tidsskriftsholderen kunne se godt ud i mørkegrøn). I 2003 kunne slopen fås i sort og gul, for begge farver gælder det at buen sidst var i et sæt i 2007. .Henrik |
|
![]() |
|
Besvar
|
Side 12> |
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |