Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Kaliffens palads
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kaliffens palads

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jakob.Pedersen Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 12-Januar-2010
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 140
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kaliffens palads
    Sendt: 24-August-2010 kl. 15:39
Som efterfølger til abdullahs tempel har jeg bygget dette palads som er ejet af kaliffen. Kaliffen sidder altid og daser i sin lænestol hvor han nyder udsynet til sit smukke harem som også varter ham op.

Til top
Frederik.Normann Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 14-Maj-2009
Region: Østjylland
Point: 424
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frederik.Normann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 16:46
Det er fandme flot.. bliver helt midsundelig over alle det støbte guld klodser :P.. god brug af klodser til tornet og især rigtig gode og flotte farver
Venligst
Frederik Ankjær Normann

ankjrdesign.com

Deltager i LEGO Master 2021!
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 17:09
Haremet er høj klasse!
Til top
Martin.Bruun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 24-Januar-2004
Region: Hovedstadsområdet
Point: 5296
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Bruun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 17:11
Jeg vil være kalif i stedet for kaliffen! Big smile
Martin Bruun

"A man builds with his brain and not with his hands"

- Brickelangelo
Til top
Chris.Paton Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 02-Juni-2004
Sted: Greenland
Point: 1321
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chris.Paton Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 17:14
Imponerende! Bliv ved, vi skal se mere! Clap
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Region: Hovedstadsområdet
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 17:26
Citat: Martin.Bruun Martin.Bruun skrev:

Jeg vil være kalif i stedet for kaliffen! Big smile

Hahaha.... Ja, Iznogood var også det første, jeg tænkte... LOL

Det er fedt, Jakob!!

Søjlerne er simple - men en rigtig karakteristisk stil ved den slags byggerier... Jeg er vild med flisegulvet omkring swimmingpoolen, haremet, hende der giver kaliffen bær - og tjeneren, der laver blid brise med et palmeblad... Mange gode detaljer! Clap
René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Jesper.Thuesen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 29-Maj-2006
Point: 5515
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Thuesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-August-2010 kl. 17:42
Hold da helt fast hvor er det godt. Clap

Jeg er også vild med haremmet især - og gode vinkler på billederne -jeg kunne godt tænke mig at se deres forside. Har de Leias harems-kostume eller en velbygget herreoverkrop?

Resten er bestemt også godt - både søjlerne og de to tårne - virkelig autentiske.

Jeg synes dog at du burde føre ternene i gulvet helt ud - det ser forkert ud med dine lange tiles midt i det hele (ihvertfald set fra oven).
Jesper Konrad Thuesen
Forum-Moderator

"People don't stop playing because they are getting old, they get old because they stop playing!"
Oliver Wendell Holmes (1809 - 1894)

Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 26-Januar-2004
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-August-2010 kl. 07:37
Det ser rigtig-rigtig godt ud, Jakob  Thumbs Up
Man fornemmer nærmest det brændende ørkensand og den tørre ørkenluft.
De bær, som kaliffen fristes med, har dog en lidt underlig farve - bare de ikke er forgiftede, så kalifatet snart skal til at se sig om efter en anden kalif.
Set fra en ingeniørs synspunkt burde der nok være en søjle i stueetagen, til at bære vægten af minareten - søjlen på 1. sal står jo på et "svævende" hjørne, som ikke er understøttet i stueetagen (kan ses på det nederste billede).
Ellers et rigtig flot og originalt byggeri Thumbs Up
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.383 sekunder.