Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Volvo FH12 Globetrotter XL, Sweet Candy
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Volvo FH12 Globetrotter XL, Sweet Candy

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
A.Gaasedal Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 20-April-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 518
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Gaasedal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Volvo FH12 Globetrotter XL, Sweet Candy
    Sendt: 02-Februar-2005 kl. 14:59

Hejsa Allesammen,

Må jeg benytte lejligheden til at invitere forbi min hjemmeside http://www.gaasedal.dk - LEGO Trucks & Cranes, som jeg netop har udvidet med en Skala 1:13 Volvo FH12 6x2/4 500 Globetrotter XL, Sweet Candy fra den danske vognmand Henrik Guldager i Ålborg.

Jeg har taget en masse billeder, og lavet en lang beskrivelse, af modellen og den originale lastbil.

Kommentarer er meget velkomne,

Med venlig hilsen

Anders Gaasedal Website
"10-4 Good Buddy"
Til top
Jan.Barding Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 20-Juli-2004
Point: 112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jan.Barding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Februar-2005 kl. 15:08

Voooew vildt flot - hvor har du fået fat i alle de 'guldbarer' (crome/guld fliser) som du har brugt på hele bagenden?

Jeg synes ikke, jeg har set dem før?

Til top
A.Gaasedal Se drop down
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Gaasedal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Februar-2005 kl. 15:16

Hej Jan,

Tak for kommentaren, guldbarerne har jeg handlet på bricklink, der er mængde rabat når man bestiller dem i halve tusinde

Anders Gaasedal Website
"10-4 Good Buddy"
Til top
Lars.Lange Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 24-Januar-2004
Region: Hovedstadsområdet
Point: 1127
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Lange Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Februar-2005 kl. 17:16

Ti da bøtte, hvor er den flot. Du har ramt meget godt i forhold til originalen. Jeg er imponeret, men nu har jeg altid haft en svaghed for "model team" serien.
Den glæder jeg mig til at se live på klodsfesten  

/Lars Lange

"Growing old is mandatory; growing up is optional!"

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"

Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Point: 8669
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Februar-2005 kl. 17:52

Tømt for ord!

DU SKAL DA MED TIL KLODSFESTEN - eller i hvert fald mindst dine modeller!?!

Det må være en selvfølge!

Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager:
LEGO dage, Frilandsmuseet Hjerl Hede 2014-?
MODUVERSE DANMARK, SFW 2022 og 2023
Byg & Leg, Svendborg Teater 2022-?
Klodsfest 2024, Hvalsø
Klodsfest 2025, Thisted
Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 26-Januar-2004
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Februar-2005 kl. 18:25

Smukt!  Endnu en flot trucker-model!

Spørgsmål: Nænner du at skille dine modeller ad igen ?.

Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Region: Hovedstadsområdet
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Februar-2005 kl. 18:31

Wow, for en kreation!! Voldsomt kreafilt!!  

Jeg ved godt, jeg gentager de andre... Men du kommer da til Klodsfesten, ik'? Ik'? Ik'? Ik'?

René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Knud.Thomsen Se drop down
Dæk
Dæk

Region: Sydvestjylland
Point: 6030
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Februar-2005 kl. 20:23
Jeg kan tilslutte mig ovenstående!
Knud Richard Thomsen
Til top
Jimmi.Andersen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 25-Oktober-2004
Point: 1017
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmi.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Februar-2005 kl. 20:47

Også MIG FLOT FLOT Anders endnu en PERLE Thumbs Up

Til top
Anders.Ginnerup Se drop down
Tagsten
Tagsten

Point: 381
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Ginnerup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Februar-2005 kl. 21:47

Sk*de flot! Eneste negative er at det røde på klistermærkerne ikke helt passer til klodserne. Klistermærkerne er ellers utroligt flotte med alle de detaljer der er kommet med. Guldet gør det til en helt unik moc, specielt når man tænker at det er bygget med kun en slags klods.
Til top
A.Gaasedal Se drop down
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Gaasedal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Februar-2005 kl. 10:14

Ja, det er lidt ærgerligt med farverne på klistermærkerne, men det har desværre noget med lyset at gøre. Hvis lyset falder uheldigt så bliver farven underlig, da jeg printede dem passede de fint, og ligeledes hvis belysningen er fin.

Anders Gaasedal Website
"10-4 Good Buddy"
Til top
A.Gaasedal Se drop down
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Gaasedal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Februar-2005 kl. 15:55

Undskyld jeg glemte at svare på dit spørgsmål Carsten:

Citat

"Spørgsmål: Nænner du at skille dine modeller ad igen ?."

Før i tiden måtte jeg altid skille mine modeller for at have klodserne til rådighed til nye konstruktioner. Men da jeg nu er blevet fortrolig med bricklink, kan modellerne godt få lov at blive stående et stykke tid. Men en dag bliver de jo kedelige, og så skiller jeg dem ad igen.

Mvh.

Anders Gaasedal Website
"10-4 Good Buddy"
Til top
Lasse.Langhorn Se drop down
Gæst
Gæst

Medlem siden: 12-Februar-2005
Point: 4
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Langhorn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Marts-2005 kl. 19:50
Wow er ogs[ min første indskydelse! Den er rigtig flot!

Er det kun lastbiler og kraner du har modeller af?

Med venlig hilsen

Lasse Langhorn
Til top
A.Gaasedal Se drop down
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Gaasedal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Marts-2005 kl. 21:12

Hej Lasse,

Ja indtil videre er det kun lastbiler og kraner jeg har på min hjemmeside, men selvfølgelig har jeg også bygget mange andre ting igennem min LEGOtid. Men for tiden er det dem der interesserer mest, og de får derfor mest opmærksomhed.

Tak for den fine ros,

Mvh.

Anders Gaasedal Website
"10-4 Good Buddy"
Til top
Jimmi.Andersen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 25-Oktober-2004
Point: 1017
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmi.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-April-2005 kl. 17:45

Har du set din Konkurrent her Anders *sms*

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=122086

Jimmi

Til top
A.Gaasedal Se drop down
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Gaasedal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-April-2005 kl. 22:19
Jep, ham kender jeg godt. Måske jeg får besøg af ham her i sommer, det kunne være hyggeligt. Virkelig topklasse lastbil-bygger.
Anders Gaasedal Website
"10-4 Good Buddy"
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Marts-2006 kl. 06:32
Jeg faldt tilfældigvis lige over denne lille notits om Sweet Candy i Lastbilmagasinet.
Til top
A.Gaasedal Se drop down
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Gaasedal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Marts-2006 kl. 09:19

Citat: Carsten.Thomsen Carsten.Thomsen skrev:

Jeg faldt tilfældigvis lige over denne lille notits om Sweet Candy i Lastbilmagasinet.

Jeps det var Sweet Candy 12, han vandt med.

Den jeg har bygget er nummer 13, men da det som sagt ikke er så heldigt et tal, er det ikke skrevet nogle steder

Anders Gaasedal Website
"10-4 Good Buddy"
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Marts-2006 kl. 15:31

Citat: A.Gaasedal A.Gaasedal skrev:

Den jeg har bygget er nummer 13, men da det som sagt ikke er så heldigt et tal, er det ikke skrevet nogle steder 

13 kan da være et meget heldigt tal. Jeg har f.eks. lige scoret mig et 13-talhe-he. I al beskedenhed.

Hvor langt er han nået i rækken ?.

Og hvor bliver de foregående lastbiler i rækken af ?. Sælger han dem ?  .

Til top
A.Gaasedal Se drop down
Tagsten
Tagsten

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Gaasedal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Marts-2006 kl. 16:15

Han har bygget 14'eren, men den fik ikke noget nummer, om kom i stedet til at hedde "Dream Catcher" http://www.trailer.se/truckingfestival/img/2.jpg

Men der kommer også mange fine modeller 'ind imellem'.

Jeg tror de gamle ligeså stille bliver udfaset/solgt.

Anders Gaasedal Website
"10-4 Good Buddy"
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.090 sekunder.