Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - John Deere 2140
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

John Deere 2140

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: John Deere 2140
    Sendt: 10-Februar-2009 kl. 15:44

I den forgangne weekend fik Dieselund Maskinstation sig en "lillebror" til JD 3650'eren - og således blev det den første MOC, som de "nye" gule hjul fra #8264 indgik i.

Som mine øvrige "moderne" traktorer, så er redskabsophænget trykluftdrevet, og der er PTO agterude, som kan ind-og udkobles.

Der er styring via rotorblinket på taget, motoren måtte nøjes med 3 cylindre, og endvidere lykkedes det at klemme en tryklufttank ind under "bugen".

Jeg er ikke 100% tilfreds med udseendet, så måske bliver modellen ombygget engang med tiden.

Endvidere skal jeg i den kommende tid have lavet decals til den ved hjælp af AutoCAD og CorelDRAW.

Forbilledet for modellen kan ses her:

Igen-igen-igen-igen-igen-igen-igen-igen-igen-igen-igen-igen manglede jeg en 3x5 zig-zag liftarm - her til at stabilisere agterenden med.

Så jeg håber at LEGO vil lave noget lignende engang - eller en Bionicle-dimsedut, som kan saves til.

Endvidere manglede jeg diverse liftarms i grøn, så her måtte 9 stk. brugte og temmelig ridsede 1x15 liftarms omdannes til 4 stk. 1x11, 2 stk. 1x9, 2 stk. 1x7, 1 stk. 1x5 og 2 stk. 1x2. Af resterne blev der 2 stk. 1x13, 1 stk. 1x5 og 4 stk. 1x3 til kommende projekter.

Det er altid surt at skulle save i sine liftarms, men der fås jo desværre ikke mange grønne liftarms, for det er jo desværre (alt for) sjældent at LEGO laver Technic-modeller i grøn.

Derudover indgår diverse andre herlige dimsedutter i modellen, blandt andet:

Modellen kunne meget vel blive fast trækkraft for min kommende Kuhn FC 353 GC kombislåmaskine, som er 99.9% færdig. Der mangler kun 2 runde Light Bluish Gray tiles - de skulle gerne komme med posten indenfor de nærmeste par dage. Jeg poster naturligvis billeder af den til den tid.

(Edit: Kuhn FC 353 GC kombislåmaskinen kan ses her).

Alle grå dele er nygrå.

Totalvægten blev 672 gram.

Link til hele mappen her.

Link til hele køretøjsmappen her.

Til top
Christian.Selnø Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 24-April-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 303
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian.Selnø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-Februar-2009 kl. 06:21
Hej Carsten

Det er også en flot model.

Held lykke med dit påbegyndte traktor museum, til de kommende MOC udstillingerne.
Christian Selnø
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.086 sekunder.