Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Fiskerens Hytte
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fiskerens Hytte

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Eigil.Mølvig.Sloth Se drop down
Plade
Plade

Medlem siden: 05-August-2024
Sted: Amager
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 72
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (5) Tak(5)   Citér Eigil.Mølvig.Sloth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fiskerens Hytte
    Sendt: 17-Juni-2025 kl. 23:03
"Fiskeren,
Ingen ved rigtigt hvornår han kom herud. Ingen ved rigtigt hvor han kom fra. Lige pludselig var han der bare. Senere kom hytten - lidt efter lidt.
Han passer sig selv, og lever af de fisk han fanger."

Jeg brugte en del tid på at bygge kernen af landskabet op, for at den kunne få den rette støtte og stabilitet. Jeg brugt SNOT klodser, der så blev beklædt med plates lagt lodret, som låser det hele sammen.

Bemærk at toppen er roteret en anelse ift bunden - et dogme jeg pålagde mig selv for at give noget mere spænding i bygget frem for hvis alt bare var bygget helt ret.

Som det ses ved siden af manden er de understøttende bjælker klipset fast til landskabet. Jeg fandt en passende afstand og vinkel der gjorde det muligt, og så de rent faktisk støtter

Fiskestangen er lidt overdimensioneret ift resten, men det var lige som jeg kunne få de dele til at passe sammen og samtidig bevare lidt detaljer så man tydeligt kan se det er en MOC fiskestand.

Overordnet er hytten bygget med lidt inspiration fra 7346 Strandhuset, dog har jeg brugt andre tekniker fx. til taget, de understøttende bjælker, dør/vindue, belysning mm. Men det var et meget sjovt udgangspunkt og derfra jeg fik ideen.

Eigil Mølvig Sloth
Til top
Stig.Delman Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 19-Oktober-2015
Sted: Jordløse
Region: Fyn
Point: 1373
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Stig.Delman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Juni-2025 kl. 07:25
Det ser super godt ud.👍

Stig

Tovholder på Klodsfest.dk
Lageransvarlig. Merchandise
Klodsfestudvalget 2019,2026   
Til top
Lars.Fink.Hansen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Kasserer

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Sønderjylland
Point: 3672
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lars.Fink.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Juni-2025 kl. 09:47
Det er et superflot byg50
Lars Fink Hansen
Til top
Anders.R.Kristensen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 25-Januar-2021
Point: 688
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Anders.R.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Juni-2025 kl. 10:46
Rigtigt flot!
Anders Ringgaard Kristensen
Til top
H.Mikkelsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Nordvestjylland
Point: 2341
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér H.Mikkelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Juni-2025 kl. 12:36
Flot byggeri
Mange hilsner Henning M.

We need more Space
Til top
Karina.W.Hansen Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 02-December-2022
Region: Trekantsområdet
Point: 202
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Karina.W.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Juni-2025 kl. 14:48
Mega fint og stemningsfuldt byg 🎣
Karina W. Hansen
-> Instagram profil
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Point: 2170
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Juni-2025 kl. 14:53
Kan god lide din ide med at bygge "skrå" afstivning, som faktisk også virker!
Lars Kristensen
Til top
Helgi.Toftegaard Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Ambassadør

Medlem siden: 20-Februar-2013
Sted: DK
Point: 2171
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Helgi.Toftegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Juni-2025 kl. 17:32
Meget interessant og flot byggeri!
Helgi
Til top
Plade
Plade

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eigil.Mølvig.Sloth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Juni-2025 kl. 21:49
Tak for de mange rosende ord Embarrassed

Jeg er også altid åben for konstruktiv kritik

Redigeret af Eigil.Mølvig.Sloth - 29-Juni-2025 kl. 21:55
Eigil Mølvig Sloth
Til top
Plade
Plade

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Eigil.Mølvig.Sloth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Juni-2025 kl. 21:54
Citat: Lars.Kristensen Lars.Kristensen skrev:

Kan god lide din ide med at bygge "skrå" afstivning, som faktisk også virker!

Tak! :)

Den skrå afstivning var mest for at give et realistisk indtryk af hvordan man ville bygge sådan en hytte - lidt i stil med det man ser i områder med svingende vandmasser fx. Laos.

Rent byggeteknisk krævede det et par forsøg at få trekanten mellem gulvet, de lodrette og skrå bjælker til at gå op.

Redigeret af Eigil.Mølvig.Sloth - 29-Juni-2025 kl. 21:55
Eigil Mølvig Sloth
Til top
Benjamin.Andersen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 24-Februar-2019
Region: Sydsjælland
Point: 2649
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Benjamin.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Juni-2025 kl. 22:13
Rigtig fint byg 🙂
Benjamin Andersen
Til top
Trine.Jensen.Hansen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 26-April-2023
Region: Trekantsområdet
Point: 330
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trine.Jensen.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Juli-2025 kl. 16:19
Den er rigtig flot. 
Tager du den med til Skærbæk, under udstilling de flyvende Øer, den kan så absolut godt være med, selv om bunden ikke er en 32*32 plade.😃
Trine JH 😉
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.082 sekunder.