Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - 4955 motoriseret med 4958
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

4955 motoriseret med 4958

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3755
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: 4955 motoriseret med 4958
    Sendt: 09-September-2007 kl. 09:24
Som lovet kommer her en måde at motorisere 4955 Creator Big Rig ved at bruge klodser fra 4958 Creator Monster Dino.

Opgaven bestod i at få lastbilen motoriseret vha. klodserne fra det andet sæt, samt at ændre så lidt som muligt på lastbilens udseende.

El-motorerne gemmer sig nedenunder, så næsten alting er som før

Batteriboksen sidder fast med nogle Technic-bjælker på rammen mens RC-modtageren hænger helt ude bagved så lavt som muligt.

Som I kan se hænger forhjulene i luften. Klodserne fra Dino-sættet egner sig ikke særlig godt til en rigtig styremekanisme og de brede hjul sammen med de små skærmkasser gør det også meget svært at få forhjulene til at styre uden at der skal ændres meget på udseendet. Jeg har derfor valgt en noget alternativ løsning, nemlig med et skrabehjul som styretøj:

Den lille motor sidder på nogle plader lige ovenpå rammen under førehuset (der er masser af plads). Plastic-hjulet glider så let sidelæns at det virker fint nok. Den store motor kan kun sættes i hvis man fjerner de to (eller den ene af de to) 1x6 Technic-bjælker. Jeg har valgt at sætte motor til de midterste hjulpar, me det er også nemt at motorisere det bagerste hjulpar eller sætte nogle tandhjul ind og give den firehjulstræk.

Lastbilen glider lidt rundt på glat underlag, men kører nogenlunde på gulvtæppe. Pas på med at køre på groft underlag, da dreje-hjulet nemt bliver ridset.

(Klik på billederne for at se dem i fuld størrelse eller se Brickshelf mappen)
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
Til top
Erik.Bentsen Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 14-August-2007
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 124
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik.Bentsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-September-2007 kl. 17:46

Hej Lasse det er super er i gang med at bygge,den kommer til at vække vild jubel i morgen tidlige inden Emil skal i børnehave gad nok vide om han ikke skulle have en pjek dag

Hilsen Erik fra Rønde

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.063 sekunder.