![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Endnu en ny LDD model (togvogn) |
Besvar
|
| Forfatter | ||||
Anton.Wrisberg
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1671 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Endnu en ny LDD model (togvogn)Sendt: 01-September-2007 kl. 16:32 |
|||
|
Nu har jeg igen siddet og leget lidt med digitalt LEGO, denne gang blev det til en togvogn til et lyntog:
Vognen er 8 knopper bred, og 48 kopper lang, og består af i alt 540 klodser. Der er plads til 20 LEGOmænd, og taget er ikke sat fast, men er skilt fra den øvrige del af vognen med flade plader, så det kan tages af og på, hvis man da ellers køber den i "real life":
Prisen er: DKK: 536,39 USD: 64,52 EUR: 66,91 - og da euro'en er mere værd end usdollar'en, er det igen dybt uretfærdigt!
Jeg arbejder på et lokomotiv, men det tager tid, og har man prøvet at bygge togvogne og lokomotiver i LDD ved man at det er noget der tager lang tid hvis man vil have at de skal være detaljerede. Så på en måde kan jeg godt forstå DSB's langsomme udgivelse af IC4 togene.
P.S. Der er kommet magneter på, de var der bare ikke da billederne blev taget. |
||||
![]() |
||||
Christian.W.J
Bestyrelse
Næstformand Medlem siden: 02-Maj-2006 Sted: Denmark Region: Vendsyssel Status: Offline Point: 5061 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 01-September-2007 kl. 18:42 |
|||
|
48 knopper... er det ikke lidt langt for en togvogn?
Men den er fin Anton
Laver du også lyntogets lokomotiv snart? |
||||
![]() |
||||
René.Hoffmann
Dæk
Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 02-September-2007 kl. 00:27 |
|||
|
Jeg kan godt lide din togvogn, Anton... Det ligner en rigtig hurtigtogs-vogn!!
Men der skal være to hjulsæt i hver ende... |
||||
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
||||
![]() |
||||
Anton.Wrisberg
Panel
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1671 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 02-September-2007 kl. 03:21 |
|||
|
Prøv at se på de rigtige togvogne, er de måske ikke også lidt lange?
Så ja det gør jeg Christian.
Så skal man bare have alle mulige tecnich-dimsedutter ind nede under vognen, og s¨å bliver man tvunget til at bruge den togbund som Lego's designere bruger, og den er kun 6 knopper bred, og IKKE særlig lang. |
||||
![]() |
||||
C.Rasmussen
Panel
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Midtjylland Status: Offline Point: 1628 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 02-September-2007 kl. 03:39 |
|||
|
||||
|
At skabe er at leve...
Christian Lindblad Rasmussen |
||||
![]() |
||||
Christian.W.J
Bestyrelse
Næstformand Medlem siden: 02-Maj-2006 Sted: Denmark Region: Vendsyssel Status: Offline Point: 5061 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 02-September-2007 kl. 03:59 |
|||
Beklager det havde jeg ikke set |
||||
![]() |
||||
Anton.Wrisberg
Panel
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 02-September-2007 kl. 04:02 |
|||
Det gør ikke noget, jeg er heller ikke så god til det selv.. ..... Så det behøver du ikke unskylde for.
|
||||
![]() |
||||
Jim.Knudsen
Klods
Medlem siden: 31-Oktober-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 254 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 02-September-2007 kl. 05:20 |
|||
|
Det er muligt at lave undervognen i Technicdele, det er set flere gange på BS, jeg har dog ikke lige noget at linke til, da BS er nede.
Med hensyn til sving og kurver og lange vogne. (Nu skal det lige nævnes at jeg IKKE er den store bedrevidende om tekniken bag skinneføring) Forskellen på reallife skinner og vores LEGOskinner er ihvertfald måden at et tog går ind i en kurve, in reallife er kurven stor (som tidligere nævnt) og togets hjul er konstrueret så toget hælder (svært at forklare) og når vores kære LEGOtog går ind i en skarp kurve, så forbliver toget i samme lodrette position i hele kurven, her er det blot hjulsættet der drejer.
SÅ derfor ser det måske lidt dumt ud når man bygger en lang vogn til LEGObanen, den arter sig ikke på samme måde i svinget, og det kan give problemer i et layout med by, banegård og tunneller osv.
Men ret skal være ret, reallife togvogne er længere ja. |
||||
![]() |
||||
Anton.Wrisberg
Panel
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 02-September-2007 kl. 09:01 |
|||
|
Vær' så' go':
Er i så tilfredse?
(hvis i spørger mig er den pisse grim!) |
||||
![]() |
||||
Jim.Knudsen
Klods
Medlem siden: 31-Oktober-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 254 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 02-September-2007 kl. 12:45 |
|||
|
Som du selv skriver fra start, så skal der laves en del om på designet for at den forbliver lige så flot som den første model du viste. Der skal nok SNOTtes lidt der hvor hjulene sidder, så vognen ikke er så høj..... Ellers skal skel de invertet slopes under vognen skiftes ud med noget der ligner de udstyrsdele der normalt sidder på dette sted, det er sjældent helt lukket som på din model. |
||||
![]() |
||||
Anton.Wrisberg
Panel
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 02-September-2007 kl. 13:58 |
|||
Jeg har fundet en måde at lave vognen om på, dvs. at det faktisk bliver en ny vogn, som er 3 vogne á 8 X 20 knopper. |
||||
![]() |
||||
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |