![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Union Pacific Gas Turbine " Veranda" |
Besvar
|
| Forfatter | |||
Henrik.Hansen
Liftarm
Medlem siden: 01-April-2005 Sted: Denmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 2020 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Union Pacific Gas Turbine " Veranda"Sendt: 20-Juli-2007 kl. 11:13 |
||
|
Så er et ud af mange legoprotjekter, endelig blevet færdig; nemlig min version af et Union Pacific Gas Turbine " Veranda "
Originalen :
Min Model :
Om min model kan jeg sige at den er lavet 7 knopper bred og nej, det har ikke været nemt Jeg kan lige så godt indrømme det, jeg har snydt, fusket og bedraget med hensyn til bogierne undskyld Jeg kan ikke sige hvordan det kører, for det er ikke blevet prøvekørt endnu.
Om originalen kan jeg sige at navnet "Veranda" kommer af den løbegang, som der er fra den ene ende af lokomotivet til den anden (udvendigt ) *Da de kom i drift i 1948 ydede de 4800 hk. hvoraf de 4500 hk gik til direkte trækkraft, hvilket var dobbelt op af hvad datidens diesel kunne klare... Selve lokomotivet vejet ca. 230.000 kg og var over 24 meter langt. Fuelvognen indeholdte ca. 87.000 lt. brændstof.
*oplysningerne er i iflg. http://en.wikipedia.org/wiki/Union_Pacific_GTELs |
|||
|
Henrik Hansen
" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! " Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|||
![]() |
|||
Anders.Reinhard
Panel
Medlem siden: 27-Oktober-2005 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1283 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-Juli-2007 kl. 11:18 |
||
|
Den er nysselig min ven!!! Den er 100 gange federe end originalen, men jeg har nu heller aldrig brudt mig særlig meget om sort/hvide billeder... |
|||
![]() |
|||
Henrik.Hansen
Liftarm
Medlem siden: 01-April-2005 Sted: Denmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 2020 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-Juli-2007 kl. 11:29 |
||
Det er ligemeget om det er farvebilleder eller sort/hvid, du er stadig på bil... Men tak, min ven
|
|||
|
Henrik Hansen
" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! " Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|||
![]() |
|||
Heine.H.Olsen
Panel
Medlem siden: 10-Oktober-2005 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1851 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-Juli-2007 kl. 11:42 |
||
|
Den er virkelig fantastisk flot, imponerende maskine og model
|
|||
![]() |
|||
Allan.Johansen
Liftarm
Medlem siden: 14-Juli-2005 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 2344 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-Juli-2007 kl. 15:50 |
||
|
Imponerende...
Men fire motorer? Hvor mange vogne regner du med at skulle trække? |
|||
![]() |
|||
Henrik.Hansen
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-Juli-2007 kl. 17:19 |
||
Det ved jeg ikke, men jeg fik bare det der med " jo større, jo bedre "
|
|||
|
Henrik Hansen
|||
![]() |
|||
Allan.Johansen
Liftarm
Medlem siden: 14-Juli-2005 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 2344 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-Juli-2007 kl. 17:44 |
||
|
Ah ja, større er altid bedre...
|
|||
![]() |
|||
Carsten.Thomsen
Liftarm
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-Juli-2007 kl. 18:16 |
||
|
Fintflot, Henrik Er nogle af bogierne sideforskydelige, så lokomotivet kan komme igennem kurverne ?. Måske især S-sving (ved to sammenkoblede sporskifter, f.eks.) ?. Fred være med at tiles'ene er limet på bogierne. Når LEGO ikke laver de dimsedutter, man skal bruge, så må man jo lave dem selv. Så frem med fil/sav/hobbykniv/Karlsens Klister
(Bredden på togene i LEGOLAND er også et ulige tal - 17 knopper, så vidt jeg husker). |
|||
![]() |
|||
Henrik.Hansen
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-Juli-2007 kl. 18:28 |
||
Ja, det er bogierne på fuelvognen |
|||
|
Henrik Hansen
|||
![]() |
|||
Chris.Paton
Panel
Medlem siden: 02-Juni-2004 Sted: Greenland Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1321 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-Juli-2007 kl. 18:37 |
||
|
Very nice! Det er altid spændende at bygge Amerikansk og Canadiske tog - de er så stor!
Godt gået! |
|||
![]() |
|||
Per.Langkilde
Dæk
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 5932 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-Juli-2007 kl. 18:44 |
||
|
Den er rigtig fin Henrik. Men jeg tror ikke på at den klarer kurver |
|||
![]() |
|||
Lars.Lange
Panel
Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 1127 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 20-Juli-2007 kl. 20:54 |
||
|
Det ser godt ud Henrik
![]() De billeder har vi ventet på længe Men det er godt nok en ordentlig fætter, du må hellere få samlet en bane - og få testet kræet. Det ville være skidt, hvis det kun kan bruges som vitrine-model. |
|||
|
/Lars Lange
"Growing old is mandatory; growing up is optional!" Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|||
![]() |
|||
S.Hemmingsen
Panel
Medlem siden: 28-Marts-2006 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 917 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-Juli-2007 kl. 03:28 |
||
|
Den er virkelig flot, Henrik
Nu mangler du bare at få bygget en masse tunge togvogne, så vi kan se hele herligheden futte rundt 11/8 |
|||
![]() |
|||
Lasse.Deleuran
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Sydvestjylland Status: Offline Point: 3755 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-Juli-2007 kl. 07:35 |
||
|
Den er godt nok flot! Og så 7 knopper bred! Det er ikke altid nemt at skulle afvige fra standarderne, men jeg må sige det virker rigtigt godt sådan som den 6 knopper brede forrude er sat ind.
Det eneste jeg, som purist, ærger mig over er at der måtte limes. Kan forlygten for resten lyse? |
|||
|
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
|
|||
![]() |
|||
Henrik.Hansen
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-Juli-2007 kl. 07:52 |
||
|
Nej der er ikke monteret lys i, men der er gjort klar til det |
|||
|
Henrik Hansen
|||
![]() |
|||
Steen.Villumsen
Panel
Medlem siden: 07-August-2006 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1266 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-Juli-2007 kl. 08:35 |
||
|
Imponerende model Henrik!
![]() ![]() ![]() Dén glæder jeg mig til at se i levende live - og ikke mindst i bevægelse ![]() |
|||
![]() |
|||
Henrik.Hansen
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-Juli-2007 kl. 10:05 |
||
|
Så er det sket, jeg har i dette øjeblik gennemført min jomfru kørsel med miin "lille" gule på et oval anlæg og ja, jeg græder....af glæde Hun har ikke afsporet sig selv, eller på nogen måde kørt sig selv i stykker, heller ikke ved topfart Dog skal det siges at banen kun var 7 lige lang før at den gik ind i svinget, men det ga' mig en ide' om at selv med høj fart kan den blive på sporet. banen var heller ikke udstyret med skiftespor, men nu ved jeg da i det mindste, at ikke kun bliver en vitrinemodel
Testen varede i 10 min. |
|||
|
Henrik Hansen
|||
![]() |
|||
René.Hoffmann
Dæk
Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 29-Juli-2007 kl. 17:15 |
||
4 togmotorer? Skal du trække en campingvogn? Sikken et bæst...
Skide være med det, Henrik... Hvis du ikke havde sagt det, tvivler jeg på, at særlig mange havde opdaget det...
Hold da kæft, et monster... Men ok, der skal noget suppe til at føde sådan et lok'...
(Borat-mode on) Very naaajs... I liiiike... Come to Kasakhstan and make me LEGO-train... Yes? Naaajs...
|
|||
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|||
![]() |
|||
René.Hoffmann
Dæk
Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 29-Juli-2007 kl. 20:09 |
||
|
Henrik, skal du ikke have bygget en blokvogn til din nye kæreste (loko'et):
|
|||
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|||
![]() |
|||
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |