![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Rubber Truck til Mr. Brick og hans venner |
Besvar
|
| Forfatter | ||
Carsten.Thomsen
Liftarm
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Rubber Truck til Mr. Brick og hans vennerSendt: 16-Maj-2006 kl. 13:52 |
|
|
Inspireret af Anders' flotte sorte 1:13 Mack RS786LST fra R. D. Trucking Inc., har jeg her efter bedste evne forsøgt at sammenstykke et lignende køretøj i minifig-skala. Der er brugt lidt SNOT-teknik og en del af de nyeste dele. Der mangler forlygte-decals på forskærmene, men jeg ved ikke hvordan man skal lave nogle sådanne i MLCAD.
Endnu mangler Fruehauf-tankvognen, men den er undervejs - og her benyttes ligeledes SNOT-teknik, for at opnå de runde former.
Den tilhørende .dat-fil fremsendes gerne til interesserede.
Desværre fungerer MLCAD tilsyneladende ikke så godt sammen med Win2000 (= skodstyresystem) som med min gamle Win ME (også skod, men her fungererede alle programmer sørme!).
Derfor er de fleste LDraw-dele "gået i stykker", og MLCAD spørger konstant om: Part 123456789 not found! Continue loading. Ja Nej. Og så skal man holde J-tasten nede i et minuts tid, før man kan komme videre med arbejdet. Og mit forhold til computere er i forvejen meget belastet... |
||
![]() |
||
Peter.Vingborg
Dæk
Byggebladets redaktør Medlem siden: 29-Februar-2004 Sted: LEGO Fan Land Region: Vestjylland Status: Offline Point: 8669 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-Maj-2006 kl. 14:02 |
|
Du hr. Thomsen, kunne du ikke lige lave et deep-link? |
||
|
Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager: LEGO dage, Frilandsmuseet Hjerl Hede 2014-? MODUVERSE DANMARK, SFW 2022 og 2023 Byg & Leg, Svendborg Teater 2022-? Klodsfest 2024, Hvalsø Klodsfest 2025, Thisted |
||
![]() |
||
Jim.Knudsen
Klods
Medlem siden: 31-Oktober-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 254 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-Maj-2006 kl. 14:57 |
|
|
Ja..... Her sidder man og ærgrer sig over at man ikke kan se noget som helst. Det er rigtig øv.
|
||
![]() |
||
Henrik.Hansen
Liftarm
Medlem siden: 01-April-2005 Sted: Denmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 2020 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-Maj-2006 kl. 15:24 |
|
|
Jeps, kæmpe nedtur
![]()
|
||
|
Henrik Hansen
" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! " Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
||
![]() |
||
Carsten.Thomsen
Liftarm
Medlem siden: 26-Januar-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 4842 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-Maj-2006 kl. 04:02 |
|
|
Tålmodighed, boys Billederne er tilgængelige nu. Mine øvrige minifig-MLCAD-kreationer kan ses her. |
||
![]() |
||
Tommy.Jensen
Panel
Medlem siden: 06-Maj-2006 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1106 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-Maj-2006 kl. 05:38 |
|
|
Jeg kan ret godt lide din beach buggy! Den er rap. Ja, de er alle sammen flotte, og truck'en har langt flere detaljer, men buggy'en er min favorit
|
||
![]() |
||
A.Gaasedal
Tagsten
Medlem siden: 20-April-2004 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 518 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-Maj-2006 kl. 18:54 |
|
|
"Ahh... that's a big 10-4, good buddy"
Meget fin bil Carsten, jeg er ret imponeret over detaljerne du har fået med i denne størrelse
Hvis jeg lige må komme med et par lette ting at ændre for at ligne originalen mere:
Sæde og seng er sorte på originalen. Bagerste stænklapper er hvide.
Glæder mig til at se modellen med trailer på.
"Keep on trucking"
|
||
![]() |
||
Carsten.Thomsen
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Januar-2008 kl. 16:51 |
|
|
Hvad er dog dét, der her kommer rullende gennem Brickville's gader ?. (Skarpt forfulgt af Big Papa Bear |
||
![]() |
||
Noah.Reghev
Flise
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 12 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Januar-2008 kl. 18:01 |
|
|
||
![]() |
||
Noah.Reghev
Flise
Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 12 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Januar-2008 kl. 18:35 |
|
![]() |
||
Carsten.Thomsen
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Januar-2008 kl. 19:00 |
|
|
Der er flere links her, Noah: http://www.jbot.ca/cars/trucks/rdtrucking.shtml http://www.stlouisdumptrucks.com/ConvoyIntroPageDec2005.html http://www.google.dk/search?hl=da&q=rubber+duck+convoy&a mp;a mp;meta= Og den nok mest spændende: |
||
![]() |
||
Carsten.Thomsen
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Januar-2008 kl. 19:11 |
|
|
Hm. Her bliver den kaldt for en Tankmobile trailer. |
||
![]() |
||
Noah.Reghev
Flise
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-Januar-2008 kl. 19:50 |
|
|
Jeg var Kaptajn på Mack R600 6X4 ( i Israel ) efter 4 år på Scania 110 6X2 ( i Israel ) og oplivelsen med Macken var Meget Grusom!!! Tak for K.P.A. Noah. |
||
![]() |
||
Carsten.Thomsen
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 07-Januar-2008 kl. 04:45 |
|
|
Som nævnt i denne tråd kan der være noget af en kontrast mellem amerikanske og europæiske lastbiler hvad angår komfort, trækkraft m.v. Her kan ses en lille Mack-oversigt. |
||
![]() |
||
Noah.Reghev
Flise
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 07-Januar-2008 kl. 07:39 |
|
|
Indtil 1990 var alle N.A lastbiler med motorer fra Mack,Cat,GM og Camins og Scania alene fra Europe Suværin i HK og iser MOMMENT!!! Tak for Deere 8650. |
||
![]() |
||
Carsten.Thomsen
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 03-September-2008 kl. 04:08 |
|
Der var også en Rubber Duck truck med på denne udstilling:
|
||
![]() |
||
Carsten.Thomsen
Liftarm
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-Oktober-2008 kl. 20:05 |
|
Og de ligner begge i mistænkelig grad misterzumbi's meget flotte Rubberduck-truck.
|
||
![]() |
||
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |