Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Københavns centrum / City of Copenhagen - udvidet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Københavns centrum / City of Copenhagen - udvidet

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 2 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7437
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Københavns centrum / City of Copenhagen - udvidet
    Sendt: 17-Februar-2014 kl. 14:55
Edit August 2016: Jeg har udvidet min model, så hop om på side 2 og se et billede af resultatet, eller hop på Flickr og se en masse nærbilleder med nogle steder tvivlsom belysning Embarrassed

- - -

Februar 2014
Så nåede vi alligevel helt om på den anden side af LEGO World Denmark 2014, og så må det være på sin plads at benytte denne tråd til et billede af My (latest) Own Creation Københavns centrum i mikro. Det var skønt at komme i mål, og jeg savner allerede stemningen/folk og go' karma Smile

Hermed en bøn: Jeg kunne virkelig godt bruge lidt footage af byggeriet ... sådan omgivet af hallen/LEGO World, fra nogle af de lækre kameraer, som folk kom forbi med, da min egen foto-dokumentation desværre er temmelig sløj (læs: iphone tager ikke særligt skarpe billeder Angry ). På forhånd tak og tak for det hele Smile

legocityofcopenhagen

Redigeret af Ulrik.Hansen - 17-September-2016 kl. 19:50
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Morten.Øberg Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 20-November-2007
Region: ikke oplyst
Point: 904
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Øberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 15:28

Det er en super fed MOC, især fordi den er så anderledes. Clap (og det var en nyhed)

Fik du fat på nogle lasere? Wink

Glæder mig allerede til et gensyn til klodsfest

Morten Øberg
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 16:52
Tak for'd Morten Smile laserpen-pegeidéen lod jeg ligge, blot ved tanken om evt. øjenskader Cry
Til top
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Point: 3533
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 17:15
Din model af København var et af højdepunkterne til LEGO World. Det er imponerende med alle de mange SNOT-veje og sjovt at se kendte bygninger som Rundetårn, Vor Frue Kirke og Christiansborg bygget i nano-skala. Og det var især skægt at se din nano-version af Tivoli. Jeg har kun et kritikpunkt. Tivolis hovedindgang burde have været sandfarvet og ikke mørkegrå. Wink

Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Morten.Dalermoen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 30-Juli-2010
Sted: Norge
Point: 1658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Dalermoen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 17:22
Fantastisk mocClapClapClap Det er så full av detaljer, teknikker og et stort stykke arbeid for å få alle detaljer i riktige proposisjoner og på riktig sted. Den MÅ oppleves IRL, bilde giver den ikke full creditWink
Morten Dalermoen
Til top
Lennart.Cort Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 17-Februar-2013
Point: 372
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennart.Cort Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 18:31
Jeg synes der ser rigtig flot og spændende ud det dér. Google earth har vel været ret så brugbart her? Håber du får taget nogle flere billeder.
https://www.flickr.com/photos/49277037@N06/
Til top
Rune.Kokholm Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 21-August-2013
Sted: DK
Point: 522
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rune.Kokholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Februar-2014 kl. 19:36
Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

Københavns centrum i mikro. 

- det var spændende at se og høre om Smile

Rune Kokholm
Til top
Lauge.L.C Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 23-Juli-2013
Point: 347
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lauge.L.C Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 02:14
Godt bygget
Virkelig fed detalje med skumsprøjt efter bådene.
Jeg har ikke set så meget af København, så jeg er stolt over at kunne genkende både Christiansborg OG Hovedbanegården. Jeg tror jeg har en ide om Nationalmuseets beliggenhed, men jeg er voldsomt i tvivl

Redigeret af Lauge.L.C - 27-Februar-2014 kl. 16:42
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 02:57
Tusind tak for modtagelsen både her og på LW — det var s... rart endelig at få ud efter så lang tids udvikling Embarrassed Der skal nok komme lidt nærbilleder, bl.a. er jeg på eurobricks blevet bedt om et nærbillede af Tivoli. Jeg skriver desuden en artikel med lidt baggrundshistorie til det næste Byggebladet.

Mange på LW spurgte om der var brugt Google Earth, men det kræver luftfotos, så svaret er Krak Skråfoto og ikke mindst Apple Maps (Flyover/3D view), som er helt uhyggeligt fantastisk til formålet Big smile

En sidste ting: Mit svævvinklede mikro-vejsystem, er jeg endt med at kalde for Oblique Angle Micro Road System — OAMR System. Oblique Angle er en vinkel, der ikke er ret/90 grader Smile Mere om det i artiklen.

Redigeret af Ulrik.Hansen - 18-Februar-2014 kl. 03:01
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Suppleant

Medlem siden: 16-Januar-2012
Region: Nordsjælland
Point: 3032
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 04:22
Hov, der arbejder jeg, super godt lavet.

Man kan nok ikke se mig i vinduet, men jeg står helt sikkert og vinkerLOL

Fantastisk lavet og rigtigt flot.  Du får lige fem klappende hoveder: ClapClapClapClapClap

Og et ekstra for super ide: Clap

Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 06:31
Citat: Casper.Hansen Casper.Hansen skrev:

Hov, der arbejder jeg...
I bygningen med det orange tag? LOL
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 06:34
Citat: Lasse.Vestergård Lasse.Vestergård skrev:

Tivolis hovedindgang burde have været sandfarvet og ikke mørkegrå. Wink

Jeg fik endelig rettet farven søndag, efter at Hr Hestbæk havde givet mig en påtale Wink
Til top
R.Christiansen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 01-September-2009
Point: 579
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér R.Christiansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 07:55

Den kan jeg også være med på. Bygningen jeg arbejder i er udført lige så grå og kedelig som den er i virkeligheden LOL

Det er virkelig en flot MOC med stor genkendelsesgrad. Godt gået, Ulrik!
Til top
Adrian.Perslow Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 11-September-2010
Point: 4294
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Adrian.Perslow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 07:55
.

Redigeret af Adrian.Perslow - 02-November-2017 kl. 13:18
Adrian Perslow
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 13:25
Citat: R.Christiansen R.Christiansen skrev:

Den kan jeg også være med på. Bygningen jeg arbejder i er udført lige så grå og kedelig som den er i virkeligheden LOL

Det er virkelig en flot MOC med stor genkendelsesgrad. Godt gået, Ulrik!
Det er bare virkeligheden — rå og uforsødet LOL

Citat: Adrian.Perslow Adrian.Perslow skrev:

Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

da min egen foto-dokumentation desværre er temmelig sløj (læs: iphone tager ikke særligt skarpe billeder Angry
Arhhhhh, det er nu ikke helt korrekt. Jeg husker at jeg så denne udsendelse og der var de stor begejstring over iPhone's kamera - så måske "fejlen" ligger andetsteds LOL

Det må være fordi jeg ikke ser fjernsyn, at jeg ikke ved hvor let det er at holde en iPhone helt stille under fotografering. Eller måske fordi jeg har en iPhone 4 og ikke en iPhone 5c som i anmeldelsen LOL men derfor kunne jeg stadigvæk godt bruge lidt supplerende billeder fra BC.

Redigeret af Ulrik.Hansen - 18-Februar-2014 kl. 13:29
Til top
Tine.Gudiksen Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 16-Januar-2012
Point: 304
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tine.Gudiksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Februar-2014 kl. 16:23
Ja Ulrik det var virkelig mega fint og rigtig godt gået, høj standard. Vires datter på 4 år må være blevet inspireret hun har ikke lavet andet end at bygge små ting i mikro scala siden LW....
Til top
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Februar-2014 kl. 14:14
Så er jeg langsomt begyndt at tilføje flere billeder af mit byggeri på flickr. Ikke alle Byggepladen-medlemmer var til LEGO World, så her er deres chance for at se lidt mere end det tvivlsomme foto jeg indtil videre har vist frem LOL

Jeg kan desværre ikke finde ud af at link'e et foto fra Flickr ind her på forum Cry

Redigeret af Ulrik.Hansen - 26-Februar-2014 kl. 14:21
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 10-Februar-2013
Region: Vestsjælland
Point: 5537
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Februar-2014 kl. 05:47
Endnu en af dig moc der gjore besøget på Lego World til en god oplevelse. Jeg må indrømme at jeg er imponeret af din model af Københave. Du har virkelig tænkt ud af boksen. Må indrømme at der er utroligt så godt du har fået det til at ligne.... Jeg kan kun klappe og sige godt gået UlrikClap
Henrik Kunz
Til top
Henrik.Christensen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 02-Marts-2012
Region: Midtsjælland
Point: 4268
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Februar-2014 kl. 06:43
Clap Clap Clap Clap Clap Clap Clap Clap Clap Clap Clap Clap Clap
Clap Jeg vil også være med på klappeholdet. Clap
Clap Clap Clap Clap Clap Clap Clap Clap Clap Clap Clap Clap Clap

Med hensyn til billeder, så kommer Peter Lind hjem til mig på søndag, for at overføre billeder fra min pc til hans ejen.

Kontakt Peter for at få kopier.
Du har min tilladelse til at bruge dem.

Til top
Sacha.Erhardtsen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 18-Januar-2013
Region: Fyn
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sacha.Erhardtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Februar-2014 kl. 07:18
Det ser super godt ud og selv for en fynbo som mig, virker det utrolig genkendeligt.
Sacha Erhardtsen

(Ja, jeg taler meget)
Til top
 Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.074 sekunder.