![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Københavns centrum / City of Copenhagen - udvidet |
Besvar
|
Side 123 4> |
| Forfatter | ||||
Ulrik.Hansen
Dæk
Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7437 |
Indlæg funktioner
Tak(2)
Citér Svar
Emne: Københavns centrum / City of Copenhagen - udvidetSendt: 17-Februar-2014 kl. 14:55 |
|||
|
Edit August 2016: Jeg har udvidet min model, så hop om på side 2 og se et billede af resultatet, eller hop på Flickr og se en masse nærbilleder med nogle steder tvivlsom belysning
![]() - - - Februar 2014 Så nåede vi alligevel helt om på den anden side af LEGO World Denmark 2014, og så må det være på sin plads at benytte denne tråd til et billede af My (latest) Own Creation Københavns centrum i mikro. Det var skønt at komme i mål, og jeg savner allerede stemningen/folk og go' karma ![]() Hermed en bøn: Jeg kunne virkelig godt bruge lidt footage af byggeriet ... sådan omgivet af hallen/LEGO World, fra nogle af de lækre kameraer, som folk kom forbi med, da min egen foto-dokumentation desværre er temmelig sløj (læs: iphone tager ikke særligt skarpe billeder ). På forhånd tak og tak for det hele ![]() ![]() Redigeret af Ulrik.Hansen - 17-September-2016 kl. 19:50 |
||||
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
||||
![]() |
||||
Morten.Øberg
Panel
Medlem siden: 20-November-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 904 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-Februar-2014 kl. 15:28 |
|||
|
Det er en super fed MOC, især fordi den er så anderledes. Fik du fat på nogle lasere? Glæder mig allerede til et gensyn til klodsfest |
||||
|
Morten Øberg
|
||||
![]() |
||||
Ulrik.Hansen
Dæk
Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7437 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-Februar-2014 kl. 16:52 |
|||
|
Tak for'd Morten
laserpen-pegeidéen lod jeg ligge, blot ved tanken om evt. øjenskader |
||||
|
|
||||
![]() |
||||
Lasse.Vestergård
Liftarm
Medlem siden: 20-Juni-2010 Sted: Danmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 3533 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-Februar-2014 kl. 17:15 |
|||
|
Din model af København var et af højdepunkterne til LEGO World. Det er imponerende med alle de mange SNOT-veje og sjovt at se kendte bygninger som Rundetårn, Vor Frue Kirke og Christiansborg bygget i nano-skala. Og det var især skægt at se din nano-version af Tivoli. Jeg har kun et kritikpunkt. Tivolis hovedindgang burde have været sandfarvet og ikke mørkegrå.
![]() |
||||
![]() |
||||
Morten.Dalermoen
Panel
Medlem siden: 30-Juli-2010 Sted: Norge Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1658 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-Februar-2014 kl. 17:22 |
|||
|
Fantastisk moc
![]() ![]() Det er så full av detaljer, teknikker og et stort stykke arbeid for å få alle detaljer i riktige proposisjoner og på riktig sted. Den MÅ oppleves IRL, bilde giver den ikke full credit
|
||||
|
Morten Dalermoen
|
||||
![]() |
||||
Lennart.Cort
Tagsten
Medlem siden: 17-Februar-2013 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 372 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-Februar-2014 kl. 18:31 |
|||
|
Jeg synes der ser rigtig flot og spændende ud det dér. Google earth har vel været ret så brugbart her? Håber du får taget nogle flere billeder.
|
||||
|
https://www.flickr.com/photos/49277037@N06/
|
||||
![]() |
||||
Rune.Kokholm
Tagsten
Medlem siden: 21-August-2013 Sted: DK Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 522 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-Februar-2014 kl. 19:36 |
|||
- det var spændende at se og høre om
![]() |
||||
|
Rune Kokholm |
||||
![]() |
||||
Lauge.L.C
Tagsten
Medlem siden: 23-Juli-2013 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 347 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 18-Februar-2014 kl. 02:14 |
|||
|
Godt bygget
![]() Virkelig fed detalje med skumsprøjt efter bådene. Jeg har ikke set så meget af København, så jeg er stolt over at kunne genkende både Christiansborg OG Hovedbanegården. Jeg tror jeg har en ide om Nationalmuseets beliggenhed, men jeg er voldsomt i tvivl Redigeret af Lauge.L.C - 27-Februar-2014 kl. 16:42 |
||||
![]() |
||||
Ulrik.Hansen
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 18-Februar-2014 kl. 02:57 |
|||
|
Tusind tak for modtagelsen både her og på LW — det var s... rart endelig at få ud efter så lang tids udvikling
Der skal nok komme lidt nærbilleder, bl.a. er jeg på eurobricks blevet bedt om et
nærbillede af Tivoli. Jeg skriver desuden en artikel med lidt
baggrundshistorie til det næste Byggebladet.Mange på LW spurgte om der var brugt Google Earth, men det kræver luftfotos, så svaret er Krak Skråfoto og ikke mindst Apple Maps (Flyover/3D view), som er helt uhyggeligt fantastisk til formålet ![]() En sidste ting: Mit svævvinklede mikro-vejsystem, er jeg endt med at kalde for Oblique Angle Micro Road System — OAMR System. Oblique Angle er en vinkel, der ikke er ret/90 grader Mere om det i artiklen.Redigeret af Ulrik.Hansen - 18-Februar-2014 kl. 03:01 |
||||
|
|
||||
![]() |
||||
Casper.Hansen
Bestyrelse
Suppleant Medlem siden: 16-Januar-2012 Sted: Danmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 3032 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 18-Februar-2014 kl. 04:22 |
|||
|
Hov, der arbejder jeg, super godt lavet.
Man kan nok ikke se mig i vinduet, men jeg står helt sikkert og vinker ![]() Fantastisk lavet og rigtigt flot. Du får lige fem klappende hoveder: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Og et ekstra for super ide: ![]() |
||||
|
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer Helt ærligt, Hvor klodset må man være? ![]() |
||||
![]() |
||||
Ulrik.Hansen
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 18-Februar-2014 kl. 06:31 |
|||
![]() |
||||
|
|
||||
![]() |
||||
Ulrik.Hansen
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 18-Februar-2014 kl. 06:34 |
|||
![]() |
||||
|
|
||||
![]() |
||||
R.Christiansen
Tagsten
Medlem siden: 01-September-2009 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 579 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 18-Februar-2014 kl. 07:55 |
|||
![]() Det er virkelig en flot MOC med stor genkendelsesgrad. Godt gået, Ulrik! |
||||
![]() |
||||
Adrian.Perslow
Liftarm
Medlem siden: 11-September-2010 Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 4294 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 18-Februar-2014 kl. 07:55 |
|||
|
.
Redigeret af Adrian.Perslow - 02-November-2017 kl. 13:18 |
||||
|
Adrian Perslow
|
||||
![]() |
||||
Ulrik.Hansen
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 18-Februar-2014 kl. 13:25 |
|||
![]()
Det må være fordi jeg ikke ser fjernsyn, at jeg ikke ved hvor let det er at holde en iPhone helt stille under fotografering. Eller måske fordi jeg har en iPhone 4 og ikke en iPhone 5c som i anmeldelsen
men derfor kunne jeg stadigvæk godt bruge lidt supplerende billeder fra BC.Redigeret af Ulrik.Hansen - 18-Februar-2014 kl. 13:29 |
||||
|
|
||||
![]() |
||||
Tine.Gudiksen
Klods
Medlem siden: 16-Januar-2012 Sted: Danmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 304 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 18-Februar-2014 kl. 16:23 |
|||
|
Ja Ulrik det var virkelig mega fint og rigtig godt gået, høj standard. Vires datter på 4 år må være blevet inspireret hun har ikke lavet andet end at bygge små ting i mikro scala siden LW....
|
||||
![]() |
||||
Ulrik.Hansen
Dæk
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 26-Februar-2014 kl. 14:14 |
|||
|
Så er jeg langsomt begyndt at tilføje flere billeder af mit byggeri på flickr. Ikke alle Byggepladen-medlemmer var til LEGO World, så her er deres chance for at se lidt mere end det tvivlsomme foto jeg indtil videre har vist frem
![]() Jeg kan desværre ikke finde ud af at link'e et foto fra Flickr ind her på forum ![]() Redigeret af Ulrik.Hansen - 26-Februar-2014 kl. 14:21 |
||||
|
|
||||
![]() |
||||
Henrik.Kunz
Dæk
Medlem siden: 10-Februar-2013 Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 5537 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-Februar-2014 kl. 05:47 |
|||
|
Endnu en af dig moc der gjore besøget på Lego World til en god oplevelse. Jeg må indrømme at jeg er imponeret af din model af Københave. Du har virkelig tænkt ud af boksen. Må indrømme at der er utroligt så godt du har fået det til at ligne.... Jeg kan kun klappe og sige godt gået Ulrik
|
||||
|
Henrik Kunz
|
||||
![]() |
||||
Henrik.Christensen
Liftarm
Medlem siden: 02-Marts-2012 Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 4268 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-Februar-2014 kl. 06:43 |
|||
|
Med hensyn til billeder, så kommer Peter Lind hjem til mig på søndag, for at overføre billeder fra min pc til hans ejen. Kontakt Peter for at få kopier. Du har min tilladelse til at bruge dem.
|
||||
|
|
||||
![]() |
||||
Sacha.Erhardtsen
Panel
Medlem siden: 18-Januar-2013 Region: Fyn Status: Offline Point: 1851 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-Februar-2014 kl. 07:18 |
|||
|
Det ser super godt ud og selv for en fynbo som mig, virker det utrolig genkendeligt.
|
||||
|
Sacha Erhardtsen
(Ja, jeg taler meget) |
||||
![]() |
||||
Besvar
|
Side 123 4> |
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |