![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
VoersBy er blevet udvidet |
Besvar
|
| Forfatter | |
Lars.Fink.Hansen
Bestyrelse
Kasserer Medlem siden: 03-Oktober-2010 Sted: Danmark Region: Sønderjylland Status: Offline Point: 3672 |
Indlæg funktioner
Tak(1)
Citér Svar
Emne: VoersBy er blevet udvidetSendt: 26-Januar-2014 kl. 11:24 |
|
Hej I min LEGOhule har jeg bygget en lille by. Byen hedder VoresBy da min søn mente det var et rigtig godt navn, da det jo nu var "os" der byggede den. Nogle af bygningerne er vist før herinde og nogle af modular husene er med i byen - hvorfor opfinde den dybe to gange.... Fotograferingen er ikke i top men det er heller ikke den jeg ønsker feedback på Det første billede er af den gamle bydel af VoresBy og viser en forretningsgade (denne er lige færdiggjort). I denne bydel er der flyttet en prominent herre ind og han er også at finde på billedet nemlig Kedde fra Tinglé
Af butikker findes der her på gaden i den ene ende af bygningen Bager Baguettes og modetøjsbutikken Klods og Klodsline
I den anden ende er butiksdøden gjort sit indtog i forretningsgaden og derfor ligger der et revisorkontor og en bodega. Overetagen består af 3 gamle herskabslejligheder der er renoveret over tid.
Bag forretningsgaden ligger det gamle posthus - en god gammel bygning fra 80érne (tror jeg)
En af grundene til at det går rigtig godt i VoresBy er guldminen på toppen af bjerget hvor guldet graves ud- her er hovedskakten og en ny udgravning på vej
Fra hovedskakten transporteres guld og sten med godstog over byen
Fra minebjerget køres guldet med tog til aflæsningsrammen for at blive kørt med lastbil gennem byen for at blive skibet ud til den store verden
For noget tid siden blev min MOD af den gamle Snackbar postet og her er den opdaterede bagside og med de forbedringer jeg blevet gjort opmærksom på ved overgangen af jernbanen - jernbaneoverskæringen viser også den "grænsen" mellem den gamle bydel og det nye downtown
Ved jernbaneoverskæringen ligger Pizzaria og cykelhandleren der har kronede dage selvom den nye dille "skateboard" har fat i ungdommen
Ved personaleindgangen/opgangen til guldminen er der bygget et nyt busstoppested
Ved foden af Guldbjerget ligger den gamle Cinema der tiltrækker alle stjerner - samtidig har borgmesteren planlagt at bygge en pariserrestaurant ved siden af (når det engang bliver hjembragt fra LEGOWORLD) så de store stjerner kan lokkes til byen med film og mad...
Her et lille blik fra downtown ned mod Cinema
Fra den MODede banegård (der glæder sig til den nye kommer så vi kan udvide denne) er der et fint view over på rådhuset når man stiger af toget og skal udforske VoresBy
Her kan det bedre ses at banegården er en blanding af eksisterende banegårdsmodeller fra LEGO - så kom bar do med den nye - så vi rigtig kan få MOD'et...
Sjovt så mange mærkelige mennesker man møder på en banegård - for resten så er hele jernbanenettet i VoresBy lige blevet skiftet fra RC skinner til 9V skinner - og uden hjælp fra Statens togfond - "det går godt i VoresBy" lyder det fra Rådhuset mens en flok pensionister sendes til Mallorca på kommunens regning......
Et blik fra den ene ende af hovedgaden og ned i bunden......
Det gamle hotel har udvidet deres forretning med en lille Cafe - der tiltrækker de unge smukke og rige..
Byens lille torv afholder mange af byens aktiviteter - her er garden ved at øve til juletræet tændes og julemanden kommer - der er pølsevogn og mennesker der bare nyder og sidde og slappe af..
Her er billedet der markerer min debut på Byggepladen - min første MOC der kom på hjemmesiden - og som stadig skuer ned højt hævet over byen - Borgmesterens lille sommerhus på toppen af bjerget med adgang over hængebroen ved vandfaldet...
Her er et lille blik ned over den nye bydel - en bydel hvor planloven ikke har virket og hvor den ene lille bygning efter den anden er skudt i vejret - det er her den gamle borg står. Borgmesteren har slået fast at denne bydel snart skal blomstre og der vil komme en masse nedrivninger og moderniseringer...
BayLego er et populært udflugtssted om sommeren for byens indbyggere som nyder stranden og solen i fulde drag - stranden er dog skæmmet lidt af den voksende industrihavn i baggrunden, hvor guldet fra minen bliver skibet ud fra... Dette område vil også blive kraftigt påvirket af borgmesterens planer for ovennævnte område...
Det var så en lille gennemgang af VoresBy - håber ikke den var for kedelig og lang - som i kan se er den slet ikke færdig men det er et fortløbende projekt der forhåbentlig aldrig bliver færdig Men skyd løs på hvad i ser og ligger du inde med en god ide så kom endelig med den.. |
|
|
Lars Fink Hansen
|
|
![]() |
|
Casper.Hansen
Bestyrelse
Suppleant Medlem siden: 16-Januar-2012 Sted: Danmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 3037 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 26-Januar-2014 kl. 13:00 |
|
Jeg samler lige underkæben op, det er jo nærmest et lille Legoland.
|
|
|
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer Helt ærligt, Hvor klodset må man være? ![]() |
|
![]() |
|
Nicolai.Kej.Zinck
Panel
Medlem siden: 25-November-2013 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 1863 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 26-Januar-2014 kl. 13:07 |
|
Det ser skide godt ud! Det giver virkelig lyst til selv at sætte hele den store samling op... Fedt fedt fedt.
Ser frem til at se et oversigtbillede, så man kan se hele jeres layout :) |
|
|
- Medhjælper på BYGGEBLADET (blad@byggepladen.dk)
|
|
![]() |
|
Lauge.L.C
Tagsten
Medlem siden: 23-Juli-2013 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 347 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 26-Januar-2014 kl. 13:19 |
|
Jeg kan godt lide de røde rækkehuse i starten.
Kunne man måske lave nogle flere forskellige farver i Guldbjerget? Broen ser rigtig godt ud. Er der nogen speciel grund til julepynten i byen? Det ser rigtig godt ud |
|
![]() |
|
Jesper.Lindbæk
Panel
Medlem siden: 17-Januar-2011 Sted: Danmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 939 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 26-Januar-2014 kl. 14:37 |
|
Jeg synes det er rigtig lækkert. Der er god sammenhæng. Du er enten heldig eller har gennemtænkt det
![]() Jeg er misundelig over at du har så meget plads. Det er det eneste der hæmmer mig... Hvis det går godt i byen kan den jo investere i smykker. De kan måske trylle et par mursten væk. |
|
|
Jesper Westlund Lindbæk
Oderint dum metuant I don't suffer insanity, I enjoy every minute of it! |
|
![]() |
|
Knud.A.Albrechtsen
Liftarm
Medlem siden: 02-November-2012 Sted: Danmark Region: Midtjylland Status: Offline Point: 2691 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 26-Januar-2014 kl. 14:49 |
|
Hold da op det er flot lavet - gid jeg havde så meget plads til Lego som dig
![]() |
|
|
Knud Ahrnell Albrechtsen
http://www.snakebyte.dk/lego |
|
![]() |
|
Hans.Pedersen
Klods
Medlem siden: 25-Oktober-2013 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 131 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 26-Januar-2014 kl. 14:54 |
|
Jeg bukker også i støvet! Det ser fabelagtigt ud! Jeg ville også gerne se nogle større afstandsbilleder som kan give en fornemmelse af hele rummet, og hvor stort det er? og gerne nogle mål på det. Har selv et rum på ca. 3,5 x 2,5 meter som jeg har haft overvejet at lave til en flot LEGO-by. Men overvejelserne har ellers hidtil gået på en modeljernbane (altså klassisk Mærklin mm). Men et eller andet sted tænker jeg det er nemmere at tilpasse bygninger med klodser, end plastichuse... Men er bare i tvivl om det er stort nok til at lave noget flot (og selvfølgelig med noget indbygget jernbane i også. Så det er stor inspiration du der har lavet! Også derfor jeg er nysgerrig efter hvad det fylder og måler og hvor lang jernbane er der osv? :) MVH |
|
|
Hans Pedersen
|
|
![]() |
|
Jørgen.Pedersen
Liftarm
Medlem siden: 28-Marts-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 3910 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 26-Januar-2014 kl. 17:00 |
|
rigtig fed by med mange inspirationer og flotte detaljer . Redigeret af Jørgen.Pedersen - 26-Januar-2014 kl. 17:01 |
|
|
Jørgen Pedersen
§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver. |
|
![]() |
|
René.Hoffmann
Dæk
Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7680 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 26-Januar-2014 kl. 17:38 |
Ej - men den slags er jo skilsmisse-grund... ![]() Fed by! Jeg kan godt lide hele ideen med guldets vej fra minen, med tog, via læsserampe og lastbil og ud til havnen... Det giver en god historie... ![]() Jeg kan også godt lide togbroen med de nye mursten, springvandet (fin idé med fejekosten), og hængebroen... Hvordan holder du det fri for støv? Er det ikke en rigtig støvsamler? Og hvad med sønnen? Er han ikke ked af, at han ikke kan nå ind, så han kan lege med hele byen? ![]() |
|
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|
![]() |
|
Henrik.Cwarzko
Tagsten
Medlem siden: 10-Januar-2011 Sted: Danmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 339 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-Januar-2014 kl. 08:06 |
Sjovt du nævner det - hver gang vi har besøg af familie og venner med børn, kommer spørgsmålet "skal vi ikke ned og lege med dit LEGO?" hvorefter min hustru skynder sig at sige at det ikke er den slags LEGO jeg har stående...
|
|
|
Henrik Cwarzko
|
|
![]() |
|
Henrik.Kunz
Dæk
Medlem siden: 10-Februar-2013 Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 5538 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-Januar-2014 kl. 10:04 |
|
Hej Lars.
Det ser rigtig godt ud og skulle du en dag have mulighed for at tage et oversigts billede af hele bygen så vil jeg meget gerne se det. Men godt gået
|
|
|
Henrik Kunz
|
|
![]() |
|
Morten.Skov
Panel
Medlem siden: 04-September-2007 Sted: Denmark Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 1990 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-Januar-2014 kl. 11:48 |
|
Hvad er der at sige ud over, at det er bare i orden, kan rigtig godt lide din bropiller de er bare rigtig flot lavet !!!!!!
|
|
|
Morten Anker
Jeg er Klodset, men ikke mere end alle de andre i Byggepladen.:-) |
|
![]() |
|
Lars.Fink.Hansen
Bestyrelse
Kasserer Medlem siden: 03-Oktober-2010 Sted: Danmark Region: Sønderjylland Status: Offline Point: 3672 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 27-Januar-2014 kl. 15:26 |
|
Takker for ordene og her kommer så et oversigts billede (undskyld rodet) som i kan se er rummet ikke særlig stort og ideen med at tage en mursten eller to ud tiltaler mig mere og mere (skilsmisse eller ej Støv - er der sjovt nok ikke meget af men det meste tages med en gammel sminkekost eller hvad sådan en nu hedder - her hedder den LEGO kost Junior ved godt at dette her er fars LEGO og han kommer tit på "besøg" hvor han enten hjælper eller bygger et sæt selv eller kører med tog ellers har han sit eget LEGO på værelset... Nå ik så meget snak - det var billeder vi kom fra
Det er den ene side - det hele er bygget op i en hestesko og pladerne er 120 cm dybe - det er for at få noget at arbejde med i bredden at jeg har valgt dem så dybe - alt mit LEGO står under bordet i klodskasser
Jernbanen løber langs væggen hele vejen rundt og gennem tunneler i de to "bjerge" i hjørnerne og så ud langs kanten - håber det gav et større overblik over VoresBy |
|
|
Lars Fink Hansen
|
|
![]() |
|
Laura.Sveistrup
Knop
Medlem siden: 17-Januar-2014 Sted: København Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 2 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-Januar-2014 kl. 09:11 |
|
Hvor er den fantastisk! Jeg ville ønske jeg havde pladsen til at have min by opført!
![]() Jeg må sige at jeg er også helt vild med dine bropiller!
|
|
![]() |
|
Casper.Hansen
Bestyrelse
Suppleant Medlem siden: 16-Januar-2012 Sted: Danmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 3037 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 28-Januar-2014 kl. 10:43 |
|
Der er ikke meget plads til udvidelser, men det ser godt ud.
|
|
|
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer Helt ærligt, Hvor klodset må man være? ![]() |
|
![]() |
|
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |