Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Julekalender / Julepynt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Julekalender / Julepynt

Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 28-November-2012
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4516
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Julekalender / Julepynt
    Sendt: 01-December-2013 kl. 08:25
Hej allesammen

Jeg har de sidste tre år lavet en lille julekalender. Som regel drejer den sig om to nisser der oplever en masse med LEGO-klodser.

Den ligger på www.facebook.com/legojulekalender - men det betyder jo ikke at de af Byggepladens medlemmer der ikke bruger Facebook skal snydes. Så jeg vil også poste den herinde. Det er ganske vist ikke alle byggerierne der er mine egne - men bare rolig, jeg skal nok angive rette ophavsmænd - men som en ekstra lille udfordring for Byggepladens medlemmer, så kan I jo prøve selv at gætte det Smile

Første december:

og før I skynder jer at kommentere: det er meningen at fliserne skal ligge "løst" - det skulle gerne ligne nogle gamle skæve gulvbrædder!

Men gæt endelig løs - og lad jer da i øvrigt inspirere til lignende byggerier her i julemåneden!

Redigeret af Peter.Lind - 01-December-2013 kl. 18:14
Peter Lind
Til top
Sacha.Erhardtsen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 18-Januar-2013
Region: Fyn
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sacha.Erhardtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 08:33
Det kunne ligne et elementerne til et kalenderlys Tongue
Sacha Erhardtsen

(Ja, jeg taler meget)
Til top
Lars.H.Sørensen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 02-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Point: 1091
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.H.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 10:55
årh den er fin!!
Leg godt :)
Til top
Lars.Fink.Hansen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Kasserer

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Region: Sønderjylland
Status: Online
Point: 3672
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Fink.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 13:20
Super flot lavet - min søn glæder sig til i morgen...
Lars Fink Hansen
Til top
Daniel.Andersen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 18-August-2009
Sted: Denmark
Point: 3358
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Daniel.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 16:21
Kan du lave et link der virker. Vil der gerne se om der er nogen der har postet billeder med elementerne på sidste billede
At bygge med LEGO er som at male i 3D
Til top
Klaus.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 08-Januar-2008
Region: Trekantsområdet
Point: 2061
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klaus.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 16:58
Her

Redigeret af Klaus.Hansen - 01-December-2013 kl. 17:00
Klaus Hansen

Klodsfestudvalget 2026 - 2027
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-December-2013 kl. 18:16
Citat: Daniel.Andersen Daniel.Andersen skrev:

Kan du lave et link der virker.

Oh sorry.
Det tog mig en krig at forstå hvad der var galt med linket.
Det viser sig at der er kommet et mellemrum ind til sidst - så det var nærmest umuligt at se forskel.

Heldigvis kom Klaus Hansen mig i forkøbet - og det er nu også rettet i den oprindelige post. Desværre ingen der har postet billeder endnu.

Redigeret af Peter.Lind - 01-December-2013 kl. 18:17
Peter Lind
Til top
Ivan.Graff Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 03-Marts-2009
Point: 1048
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ivan.Graff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 07:05
Clap

Redigeret af Ivan.Graff - 02-December-2013 kl. 18:18
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 12:17
Så er det blevet den 2.december

Nisserne prøver at bygge noget julepynt af klodserne fra i går.
    (Kalenderlyset er taget fra: http://fungineering.co.uk/candles/ )

Men hvad er nu det - kan man virkelig bygget noget julet af den bunke klodser?

Peter Lind
Til top
Lars.Fink.Hansen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Kasserer

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Region: Sønderjylland
Status: Online
Point: 3672
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Fink.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 13:48
Kunne det være et juletræ ....
Lars Fink Hansen
Til top
Lauge.L.C Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 23-Juli-2013
Point: 347
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lauge.L.C Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-December-2013 kl. 14:59
Jeg kan ikke se andre muligheder
Til top
Leif.B.Damsgaard Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 15-Januar-2013
Point: 211
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leif.B.Damsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-December-2013 kl. 09:56
Hehe, det er en rigtig fin lille julekalender
Leif Kelvin Berg Damsgaard
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 10-Februar-2013
Region: Vestsjælland
Point: 5537
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-December-2013 kl. 11:22
Hej Peter.
Jeg synes det er en rigtig fin kalender og den får mig da helt i julestemningClapClapClap
Henrik Kunz
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-December-2013 kl. 11:46
Selvfølgelig var det et juletræ - men hvad med den næste bunke klodser?
Hvorfor kan professoren pludselig gennemskue hvad der kan bygges - er det virkelig så indlysende?
Peter Lind
Til top
Johanne.A Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 05-August-2009
Point: 370
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Johanne.A Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-December-2013 kl. 11:50
Fine julegaver    glædelig december
Johanne Andresen
Til top
Nicolai.Kej.Zinck Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 25-November-2013
Point: 1863
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicolai.Kej.Zinck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-December-2013 kl. 12:51
Intet juletræ uden julegaver :)

- Rigtig hyggelig kalender, Peter.
- Medhjælper på BYGGEBLADET (blad@byggepladen.dk)
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-December-2013 kl. 09:58
Det var lige præcis julegaver der skulle ligge under træet.

(Julegaverne er bygget på den måde i flere julekalendere og et par af Winter Village sættene.)

Men hvad er så det her? Det ser ikke ud til at kunne være under træet - men kan det mon ligefrem være en kanon?
Peter Lind
Til top
Kenneth.N Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 22-Juli-2009
Region: Lolland-Falster
Point: 2224
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenneth.N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-December-2013 kl. 10:49
En pejs selvfølgelig !! Og lækkert igen i år at kunne følge din julekalender ;-)
Kenneth Nielsen
Til top
Lauge.L.C Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 23-Juli-2013
Point: 347
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lauge.L.C Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-December-2013 kl. 02:15
Jeg tror også at det er en pejs men julemanden skal forhåbentlig ikke kravle ned i dem når der er ild i
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-December-2013 kl. 06:00
Selvfølgelig var det en pejs - eller en kamin om man vil.
Juletræet, gaverne og kaminen er alle "tyvstjålet" fra sæt 40009

Men hvad er så alt det grønne her? Vel ikke endnu et juletræ? Kan det overhovedet bygges sammen?
Peter Lind
Til top
 Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.070 sekunder.