Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Moderne etage ejendom
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Moderne etage ejendom

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Morten.Carlsen Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 30-August-2013
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 220
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Carlsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Moderne etage ejendom
    Sendt: 12-November-2013 kl. 13:41
Den er fin
Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Point: 8669
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 14:24
Godt ramt Henrik Kunz! Thumbs Up Clap
Til top
Finn.Olsen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 25-Maj-2012
Region: Hovedstadsområdet
Point: 838
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Finn.Olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 14:50
Jeg kan særlig godt lide mosaikkerne! God detalje! Næste gang så lad Bobbyen tæve damen i porten! 😝
Finn Olsen
Til top
Erik.D.Petersen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 27-Oktober-2011
Point: 1136
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik.D.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 15:40
Godt at se det færdige resultat. Håber ikke du glemmer den anden opfording du fik. Det er tydeligt at se, at du i den ene af mosaikkerne, har ladet dig inspirere af kunstneren F. Olsen Wink
Jeg kan ikke lige huske hvordan bagsiden skulle laves - svalegang måske? For at hjælpe posten, kunne man måske overveje at have husnummeret stående på det hvide puds i begge sider af passagen om til bagsiden?
Tør man håbe på et billede af denne MOC sammen med rækkehuskvarteret?
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 10-Februar-2013
Region: Vestsjælland
Point: 5538
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 15:49
Nummer i porten kommer nok. Bagsiden tager jeg et billede af i morgen og den kommer da til at stå over for rækkehusene en dag. Svalegange på bagsiden bliver når jeg vinder i lottoWink
Henrik Kunz
Til top
Morten.Skov Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 04-September-2007
Sted: Denmark
Point: 1990
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Skov Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 15:56
Henrik, den er rigtig fin, flot farve spil der er, det eneste jeg synes er at du godt måtte have lidt flere vinduer med gardiner.... Thumbs Up
Morten Anker

Jeg er Klodset, men ikke mere end alle de andre i Byggepladen.:-)

Til top
Casper.Hansen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Suppleant

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Point: 3037
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 16:15
Det er et flot boligkompleks du har fået banket sammen, håber at lejerne betaler en ordentlig leje

Den mørkegrå facade er flot og brudt med masonry klodser i et nydeligt mønster.
Vinduerne er pænt fordelt i et flot ensartet mønster præcist som man ser i mange etage ejendomme.

Jeg er ikke ekspert på farver, men jeg syntes at alt det hvide ser lidt kedeligt ud - muligvis ville det se bedre ud med en anden farve gelænder, eks. sort gelænder ville træde frem og gøre den hvide mere skarp.

Så er der alle de til dækkede vinduer, kunne det ikke være forskellige gardiner a'la vinduet på billede 3.

Vi glæder os til at se bagsiden.
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Julius.Henriksen Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 05-Oktober-2013
Point: 206
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Julius.Henriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 16:29
Vildt flot bygget Henrik jeg synes at du er utrolig ligesom alle andre på Byggepladen.Smile
Julius Henriksen
militante lego modeller fra 1914-1946
Til top
Jakob.Hestbæk Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Suppleant

Medlem siden: 28-November-2010
Point: 2845
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Hestbæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-November-2013 kl. 18:11
Flot moderne byggeri.
Er det med vilje, at der på det ene billede er en mand, der er slået ned af politibetjenten? Confused
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 01:58
Citat: Jakob.Hestbæk Jakob.Hestbæk skrev:

Flot moderne byggeri.
Er det med vilje, at der på det ene billede er en mand, der er slået ned af politibetjenten? Confused

Jacob det var nu vinden der havde lagt mini fig ned og så billede vinklen som får det til at se ud som vold, men det er det bestemt ikke. Synes i lige fortjener et billede af bygning og så kan i se om jeg har ramt. Jeg har så valgt farver i vinduerne istedet, men det er jo min smag

Redigeret af Henrik.Kunz - 13-November-2013 kl. 01:59
Henrik Kunz
Til top
Rasmus.Damgaard Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 31-Marts-2009
Point: 1635
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Damgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 04:32
Den er rigtig flot Henrik, og jeg synes faktisk du har ramt den virkelige bygning rigtig godt!Smile Jeg er dog ikke så vild med farverne bag vinduerne....Smile I forhold til bygningens grå facade, så skiller det sig lidt for meget ud synes jeg. Evt. nogle gardiner kunne være fint.....Smile

Men ellers en rigtig fin bygning!Wink
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 04-Marts-2008
Point: 7437
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 05:14
Det er sgu da blevet flot Thumbs Up firkantet, men alligevel levende. Dark bluish gray sammen med farver ser altid lækkert ud. Jeg har i en årrække haft parkeret et projekt, hvor der bl.a. er noget etageejendom involveret og derfor er det ganske inspirerende at se dine byggerier Smile
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 28-November-2012
Point: 4516
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 06:50
Den rammer den virkelige bygning helt vildt godt!

Som Rasmus skriver ovenfor, så skiller de farvede "rum" bag vinduerne sig lidt meget ud. Det er en rigtig god ide med gardiner, eller forskellig udsmykning - og jeg er jo en stor fan af forskelligt blandet liv, også bag vinduer. På den anden side, så er det også ret fedt at du har den stil med farver bag vinduerne, som går igen i alle dine byggerier. Som en slags signatur.

En anden mulighed kunne være at udskifte vinduerne til trans-black - hvis du har råd til at købe en masse af dem - det vil gøre det lidt mindre tydeligt hvad der er bag vinduerne, og måske endda ligne de tonede vinduer i originalen.

Men det er et flot byggeri - og meget inspirerende - jeg får lyst til selv at bygge mere og større - glæder mig til januar når der bliver tid!
Peter Lind
Til top
Sacha.Erhardtsen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 18-Januar-2013
Region: Fyn
Point: 1851
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sacha.Erhardtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 07:20
Må sige at du har ramt ret godt med modellen, i forhold til den bygning den er lavet efter.

Selvom jeg godt kan lide at der er lidt liv bag vinduerne, så er jeg enig med Peter Lind i at det er fedt med din signatur i form af de farvede "gardiner".

Jeg har dog et spørgsmål, er der en særlig grund til at muren ikke er hel i den ene side?
Sacha Erhardtsen

(Ja, jeg taler meget)
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 09:29
Citat: Sacha.Erhardtsen Sacha.Erhardtsen skrev:

Må sige at du har ramt ret godt med modellen, i forhold til den bygning den er lavet efter.

Selvom jeg godt kan lide at der er lidt liv bag vinduerne, så er jeg enig med Peter Lind i at det er fedt med din signatur i form af de farvede "gardiner".

Jeg har dog et spørgsmål, er der en særlig grund til at muren ikke er hel i den ene side?
De føreste billeder var før posten var der med de sidste klodser og da jeg skulle bruge billederne til noget andet også, så er de føreste to fra før byggeriet blev færdig. Når der er kommet lidt midler i kassen vil jeg lytte til jer og lave flere gardiner.

Peter jeg prøvede med de mørke ruder men det var vildt kedeligt synes jeg, så derfor blev det sådan. Næste byggeri bliver uden farver i vinduet........
Men ellers tak for de mange flotte ord.
Henrik Kunz
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-November-2013 kl. 09:40
De sidste billeder så i også lige kan se siderne og lidt af bagen....Wink

Svale gange bagved bliver en gang efter sommer, når der er kommet lidt i kassen igen.
Henrik Kunz
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-November-2013 kl. 03:28

det var så bagen og siderneWink

Redigeret af Henrik.Kunz - 16-November-2013 kl. 07:15
Henrik Kunz
Til top
Henrik.Christensen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 02-Marts-2012
Region: Midtsjælland
Point: 4268
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-November-2013 kl. 03:52
Bare rolig gamle dreng, vi måber stadig.Clap
Jeg suger inspiration til mig, og fik en ide.
Et grønt område med legeplads og borde og bænke, samt lidt liv, bag huset.
Hvad med at lave en gade, med byggeri på begge sider af gaden.

Til top
Lars.Fink.Hansen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Kasserer

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Region: Sønderjylland
Point: 3672
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Fink.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-November-2013 kl. 05:14
Du har ramt modellen Superflot i forhold til den virkelige model - det eneste der undrede mig var at de midterste altaner ikke flugtede med de yderste men kan se de heller ikke gør det i virkeligheden. Bagsiden er pæn og ser sikkert også sådan ud i virkeligheden. Men som Henrik skriver lidt miljø i baggården måske lidt grønt der vokser op ad muren ville bryde den grå facade, men hvis du vil gøre din model virkelighedstro så skal du jo nok holde den som du har bygget den. 
Har du bygget indmad ??

Redigeret af Lars.Fink.Hansen - 14-November-2013 kl. 05:15
Lars Fink Hansen
Til top
Henrik.Christensen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 02-Marts-2012
Region: Midtsjælland
Point: 4268
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-November-2013 kl. 05:37
Foresten, så er jeg især glad for at der bliver spillet blues musik på 2. tv  så jeg sætter lige en bas på.186
Såå lyder det godt.

Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.072 sekunder.