Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Lyspunkt i en trist og grå hverdag
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyspunkt i en trist og grå hverdag

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Anne.Mette.V Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-September-2007
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 4210
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Anne.Mette.V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Lyspunkt i en trist og grå hverdag
    Sendt: 11-August-2013 kl. 14:34

Kender du det, at hverdagen føles trist og grå? Hvis ja, så er det vigtigt, at der trods alt er et lyspunkt eller noget at se frem til. Er du en rigtig AFOL, så er dit lyspunkt måske din LEGO hobby.

Det vil jeg gerne vise med denne MOC. Måske er den sat lidt på spidsen, for hvis hverdagen opfattes så trist, som vist for alle de andre ”ikke AFOLs” så har man nok et problem.

sad_city_040.jpg

Flere billeder findes her: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=532399

og se videoen:

Det har været spændende og udfordrende kun at arbejde med så få farver, og jeg har flere gange måtte ændre på farver for ikke at få for store kontraster, de forkerte steder. Planter har naturligvis været en udfordring. Men jeg vil gerne have stedet til at fremstå som en pæn by om end ret grå.

Der skal lyde en stor tak til Lasse Vestergård, der har stået for fotograferingen, videoen og som har designet de store træer og bygget AFOLens LEGO rum.

Anne Mette Vestergård

Mine modeller på flickr
Til top
Kenneth.N Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 22-Juli-2009
Region: Lolland-Falster
Point: 2224
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenneth.N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 14:57
Wow...

Kenneth Nielsen
Til top
Morten.Øberg Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 20-November-2007
Region: ikke oplyst
Point: 904
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Øberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 16:10
Fuck hvor er det bare fedt

En helt ny måde at MOC'e på.

Og det forklarer alle de mimere...
Morten Øberg
Til top
C.Bennedsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 05-Oktober-2005
Region: Vestjylland
Point: 3767
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Bennedsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 16:14
Hvor er det genialt! Super godt gået!

Også til Lasse, det er en virkelig fed måde du har fået klippet billederne sammen og musikken der passer perfekt ind i stemningen!

Clap
Caspar Bennedsen
LEGO Certified Professional
Onsite Event Manager - Skærbæk Fan Weekend
Core team - LEGO Festival of Play
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 02-November-2012
Sted: Danmark
Region: Midtjylland
Point: 2691
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 16:21
Kanon odt lavet Thumbs Up
Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Point: 8663
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 16:22
Virkelig klasse - det er, hvad det er Thumbs Up
Du tager den forhåbentlig med til LEGO Fan Weekend!?

Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 28-November-2012
Point: 4516
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 16:25
Fantastisk ide og udførelse!
Først troede jeg at det "bare" var photoshop ved det første billede, men at bygge det hele i gråt, undtaget lige det lille værelse. Fantastisk.

Virkelig godt lavet.
Peter Lind
Til top
Ina.Nilsson Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 28-Januar-2006
Region: Trekantsområdet
Point: 2777
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ina.Nilsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 17:50
Hold da op Anne Mette... Virkelig en genial ide og flot udførsel... Det er virkelig en MOC, som jeg ser frem til at se i virkeligheden :-)
Ina Hjorth Nilsson

Til top
Morten.Dalermoen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 30-Juli-2010
Sted: Norge
Point: 1658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Dalermoen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-August-2013 kl. 18:29
Meget godt lavet!! Clap Høy klasse over det hele....Smile
Morten Dalermoen
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anne.Mette.V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-August-2013 kl. 02:29
Citat: Peter.Vingborg Peter.Vingborg skrev:

Virkelig klasse - det er, hvad det er Thumbs Up
Du tager den forhåbentlig med til LEGO Fan Weekend!?

Selvfølgelig. Den er bygget specifikt til at være færdig til LEGO Fan Weekend.....
Anne Mette Vestergård

Mine modeller på flickr
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 10-Februar-2013
Region: Vestsjælland
Point: 5537
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-August-2013 kl. 03:44
Jeg synes det er en flot moc..... Men må indrømme jeg ikke forbinder lego med en sort og grå hverdag. Ved godt du mener det modsatte, men jeg har nu svært ved det. Nok bare mig der skal tykke lidt på den. Må dog glæde mig over de mange skønne detaljerSmile Men er nu mere til når du udfolder dig som med dit frends hus. Vil dog gå så langt som at indrømme jeg godt kan li iden om at prøve andre veje med Lego...skidt du fåClapClap
Henrik Kunz
Til top
Ivan.Graff Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 03-Marts-2009
Point: 1048
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ivan.Graff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-August-2013 kl. 04:52
Det er fandme "pardon my french" godt lavet og nu ved jeg også hvor alle de "grå" klodser er Big smile
Til top
R.Christiansen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 01-September-2009
Point: 579
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér R.Christiansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-August-2013 kl. 07:30
Jeg betegner mig normalt ikke som fan af nogen eller noget (idoldyrkelse er ikke lige mig), men jeg må konstatere, at jeg endnu engang taber kæben på grund af et Vestergård-kunststykke.

Både når Lasse og Anne Mette arbejder alene, men også sammen bliver jeg imponeret over hvor gennemført projekterne er. Og dette er ingen undtagelse - du har virkelig skabt noget unikt her, Anne Mette! Thumbs Up
Til top
Benjamin.Jakobsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 04-Februar-2012
Region: Østjylland
Point: 2128
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-August-2013 kl. 07:47
Super god ide! Og en super god udførelse.
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Suppleant

Medlem siden: 16-Januar-2012
Region: Nordsjælland
Point: 3032
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-August-2013 kl. 08:14
Dybt grinern og super tragisk.
De stakkels enlige drenge på fodboldbanen og vippen og alle de triste voksne der tyer til flasken.
Så sørgeligt og misserabelt at man kunne tude.
Og så den glade AFOL der kommer hjem fra arbejde med et gigant smil på læben.

Rigtig god ide, super udførsel og fantastisk film.

(Jeg håber ikke at jeres verden ser sådan ud.)
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Lauge.L.C Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 23-Juli-2013
Point: 347
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lauge.L.C Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-August-2013 kl. 08:48
Fantastisk MOC60. Blomsterne i bedet er genialeClapClapClap

Redigeret af Lauge.L.C - 12-August-2013 kl. 08:50
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Region: Hovedstadsområdet
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-August-2013 kl. 17:00
Ge.....ni.....alt....!! Thumbs Up

Selvom svaret næsten giver sig selv - så er jeg nødt til lige at spørge... ER det virkelig kun bygget i sorte, grå og hvide nuancer? Det ser helt uvirkeligt og surrealistisk ud... Shocked

Man har meget svært ved at forestille sig den i virkeligheden, selvom man ser videoen... Confused
René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Liftarm
Liftarm

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anne.Mette.V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-August-2013 kl. 17:27
Citat: René.Hoffmann René.Hoffmann skrev:

Selvom svaret næsten giver sig selv - så er jeg nødt til lige at spørge... ER det virkelig kun bygget i sorte, grå og hvide nuancer? Det ser helt uvirkeligt og surrealistisk ud... Shocked

Ja bortset fra LEGO rummet, så er svaret ja. Faktisk er der ikke så meget hvidt på den, da det kom til at virke for kraftigt. Så det meste er bygget i kun 3 farver: light bluish gray, dark bluish gray og sort.

Anne Mette Vestergård

Mine modeller på flickr
Til top
Adrian.Perslow Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 11-September-2010
Region: Hovedstadsområdet
Point: 4294
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Adrian.Perslow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-August-2013 kl. 17:39

Redigeret af Adrian.Perslow - 11-August-2025 kl. 10:30
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 18-Marts-2012
Point: 6201
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-August-2013 kl. 18:08
Jeg vil godt starte med at brokke mig!! Nu er jeg nød til at tage på skadestuen fordi jeg har tabt kæben:-)..

Hold nu op det er en fed ide og den flotte video er toppen af kransekagen. Samtidig så mange fede hverdagsting skabt i Lego. Specielt lagde jeg mærke til badeforhænget på den buede stang. Stående ovation ved nærmeste lejlighed skal I have:-)
Søren Johansen
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.070 sekunder.