Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Adventkirken i Roskilde
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Adventkirken i Roskilde

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3533
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Adventkirken i Roskilde
    Sendt: 04-August-2013 kl. 06:08
Sammen med min mor Anne Mette Vestergård har jeg bygget Adventkirken i Roskilde.

Adventkirken i Roskilde blev bygget i 1963 og er et interesant eksempel på moderne arkitektur.

Det var lidt af en udfordring at bygge kirken på grund af de mange runde og trekantede former samt niveauforskellene i kirkens have.

Modellen er bygget i anledning af bygninges 50 års jubilæum og har været udstillet i kirken, da jubilæet blev fejret. Det var interesant at udstille modellen for et publikum, der ikke normalt kommer til LEGO udstillinger, men tilgengæld kender bygningen i detaljer.

adventkirken_i_roskilde_020.jpg
adventkirken_i_roskilde_010.jpg

adventkirken_i_roskilde_040.jpg

adventkirken_i_roskilde_060.jpg

adventkirken_i_roskilde_080.jpg

adventkirken_i_roskilde_120.jpg

adventkirken_i_roskilde_200.jpg

adventkirken_i_roskilde_170.jpg

Kirkens spejderkops holder til i kirkens kælder og har en bålplads i kirkens have.
adventkirken_i_roskilde_150.jpg

adventkirken_i_roskilde_180.jpg

Her er nogle billeder af hvordan den ser ud i virkeligheden:

adventkirken_i_roskilde_reel_life.jpg

Kirken vil naturligvis blive udstillet til Klodsfest i Roskilde i 2014. Men inden da vil den kunne ses til LEGO udstillingen i Asnæs Centeret lørdag den 10. august kl. 9-15. Desuden regner vi også med at udstille den i Kundby 19. og 20. oktober.

Flere billeder af modellen kan ses her:

Redigeret af Lasse.Vestergård - 04-August-2013 kl. 06:10
Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Tina.Haulrich Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Formand

Medlem siden: 19-Marts-2013
Region: Vestsjælland
Point: 4807
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tina.Haulrich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 06:30
Super flot......glæder mig til at se den "live" i Asnæs på lørdag:-)
Tina Haulrich
Husk - vi skal hygge os!
Til top
Svend.Erik.Saksun Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 07-Oktober-2005
Region: ikke oplyst
Point: 10156
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Svend.Erik.Saksun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 08:05
Det er nok noget nær det bedste, jeg har set fra jeres hånd Clap Applaus!
Men sjælden har jeg dog set så mange mennesker i nærheden af en kirke (bortset fra konfirmationer og kongelige bryllupper og barnedåbe) Wink
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 28-November-2012
Point: 4516
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 08:27
Det er virkelig fedt at den teknik I bruger til den buede mur, giver en struktur der minder om den rigtige murs. På afstand ser det fuldstændig ens ud - sejt. (Jeg er ellers lidt træt af den teknik, synes at tingene kommer til at se ens ud - men her er den perfekt!)

Og jeres grantræer - sådan har jeg aldrig set dem lavet før - er det en ny opfindelse? Eller har jeg bareikke været opmærksom?
Peter Lind
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 18-Marts-2012
Point: 6201
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 09:21
Stående applaus til Jer begge!! Det der er verdensklasse byggeri!! Den skal jeg se nærmere på ved lejliighed. BRAVO!!:-)
Søren Johansen
Til top
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-Juni-2010
Point: 3533
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 09:26
Citat: Svend.Erik.Saksun Svend.Erik.Saksun skrev:

Men sjælden har jeg dog set så mange mennesker i nærheden af en kirke

Det er generelt en meget velbesøgt kirke med mange børnefamilier.

Citat: Peter.Lind Peter.Lind skrev:

Og jeres grantræer - sådan har jeg aldrig set dem lavet før - er det en ny opfindelse? Eller har jeg bareikke været opmærksom?

De mørkegrønne grantræer har jeg designet specielt til dette byggeri.

Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Henrik.Christensen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 02-Marts-2012
Point: 4268
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 16:35
Utroligt velligende byggeri er sjældent, men her har i ramt plet. Thumbs Up
Men I bor jo også lige "rundt" om hjørnet, og har nemt ved at rette/se detaljer Wink

Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 02-November-2012
Region: Midtjylland
Point: 2691
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 16:53
Rigtigt flot lavet med masser af sjove små detajler. Clap
Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Point: 7680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 19:42
I to holder altså et skræmmende stabilt niveau i absolut verdensklasse.... Jeg er tom for ord....igen... Shocked
René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 04-Marts-2008
Point: 7437
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-August-2013 kl. 03:15
Super flot. Der er mange fikse detaljer, som kan få en nybegynder til at ryste i bukserne LOL Grantræerne studsede jeg også straks over — smart fundet på Smile Fedt at det ikke bare er en flad grund og at kirken har den specielle form, men det var sikkert også incitament nok for jer til at bygge det.

Redigeret af Ulrik.Hansen - 05-August-2013 kl. 03:17
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Frederich.Larsen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 22-Juni-2013
Point: 465
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frederich.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-August-2013 kl. 09:12
Ja cool grantræer, og generelt skide godt byggeri.
Jeg kom til at smile lidt da jeg så spejderføeren... Med seksløber i bukserne;-)
Til top
Leif.B.Damsgaard Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 15-Januar-2013
Point: 211
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Leif.B.Damsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-August-2013 kl. 07:33
Det ser rigtig godt ud. Spejderne er skægge, sådan at lave ild på kirkens grund, hehe. Flot, flot byggeri.
Leif Kelvin Berg Damsgaard
Til top
Lars.H.Sørensen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 02-Marts-2012
Point: 1091
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.H.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-August-2013 kl. 09:27
Ganske enkelt meget meget flot!!
Leg godt :)
Til top
H.Bidstrup Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 20-Juni-2007
Region: Vestjylland
Point: 1396
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Bidstrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-August-2013 kl. 15:58
Jeg kan kun slutte mig til koret Smile Super flot bygget

Håber at se den live på et tidspunkt.
Henning Bidstrup

Vindmøller - skal de ikke lave strøm ell. ?????? - jeg tror jeg har et problem

Til top
René.Andersen Se drop down
Flise
Flise

Medlem siden: 07-September-2012
Point: 29
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-August-2013 kl. 09:41
Super flot! Som "gammel" Adventist må jeg sige at du virkelig har ramt hovedet på sømmet!
Til top
Lauge.L.C Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 23-Juli-2013
Point: 347
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lauge.L.C Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-August-2013 kl. 12:38
Wow . Hvor er den underkæbe nu blevet af
Til top
Vibeke.Brogaard Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 06-August-2008
Region: Trekantsområdet
Point: 831
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vibeke.Brogaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-August-2013 kl. 08:34
Det er virkelig et flot byggeri. Jeg kan godt lide det unikke. Thumbs Up
Vibeke Brogaard
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.070 sekunder.