![]() |
Hjemmesiden Om foreningen Bestyrelsen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download Links |
Damplokomotiv 2 |
Besvar
|
| Forfatter | |||
Lars.Mogensen
Panel
Medlem siden: 05-Januar-2010 Sted: Denmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 1518 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Emne: Damplokomotiv 2Sendt: 09-Juni-2013 kl. 14:27 |
||
|
Så fik jeg mit andet damplokomotiv gjort færdigt (det første kan ses her).
Denne gang blev det et tenderlokomotiv (på engelsk: Tank Locomotive), og det er som type speciel, da både kullager og vandtanke er indbygget i lokomotivet, modsat større lokomotiver, der har en ekstra tendervogn slæbende lige efter sig. Denne type blev, grundet begrænsningen i medbragt brændstof og dermed rækkevidde, typisk brugt til rangeringer eller kortere passagerruter. Lokomotivet er ikke modelleret efter et givent lokomotiv, men farvevalget er nok typisk britisk. Der er anvendt en hel del SNOT da kedlen praktisk talt er bygget på siden. Hjulene hviler på en let konstruktion af løftearme. Kurverne tages let. Betjeningspanel til føreren. Passagervogne, bygget i mørkegrøn. Har også bygget en førsteklassesvogn i rød (Fætter BR har fine vist fornemmelser ).Forsøgte mig også med dem i almindelig grøn, men jeg kan bedre lide de mørkegrønne. Fronten. Hvad siger i til toget? |
|||
![]() |
|||
Knud.A.Albrechtsen
Liftarm
Medlem siden: 02-November-2012 Sted: Danmark Region: Midtjylland Status: Offline Point: 2720 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Juni-2013 kl. 14:51 |
||
|
rigtigt flot lavet :-)
Men mangler der ikke en kulvogn ?? |
|||
|
Knud Ahrnell Albrechtsen
http://www.snakebyte.dk/lego |
|||
![]() |
|||
Lars.Mogensen
Panel
Medlem siden: 05-Januar-2010 Sted: Denmark Region: Nordsjælland Status: Offline Point: 1518 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Juni-2013 kl. 14:53 |
||
Takker!, Ellers nej, netop ikke, da det hele er indbygget i lokomotivet. Redigeret af Lars.Mogensen - 09-Juni-2013 kl. 14:54 |
|||
![]() |
|||
Esben.K
Liftarm
Medlem siden: 09-Februar-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 2187 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Juni-2013 kl. 14:55 |
||
|
Hej Lars,
Når modellen ikke er bygget efter et bestemt forlæg, så bliver min reference de mange andre Lego modeller af damplokomotiver jeg har set i tidens løb, samt en idé i baghovedet om hvordan et damplokomotiv "bør" se ud .Min første tanke var at lokomotivet virker lidt for pænt og rent... måske lidt kedeligt? Jeg tror det ville se godt ud med klistermærker eller detaljer ("greebles") til at bryde de store røde flader på siden af toget og på taget. Håndtagene ved døren kunne også have en anden farve? Jeg synes at dit første lokomotiv som du linker til er lige en klasse mere vellykket end dette. Til gengæld synes jeg at passegervognene er rigtigt gode... Et flot design du har fundet frem til. Jeg kan også bedst lide den mørkegrønne variant. Hvad bruges tandhjulene til i hjulkonstruktionen på billede 4? Esben
|
|||
![]() |
|||
Peter.Vingborg
Dæk
Byggebladets redaktør Medlem siden: 29-Februar-2004 Sted: LEGO Fan Land Region: Vestjylland Status: Online Point: 8720 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Juni-2013 kl. 14:57 |
||
med "Denne gang blev det et tenderlokomotiv (på engelsk: Tank Locomotive), og det er som type speciel, da både kullager og vandtanke er indbygget i lokomotivet, modsat større lokomotiver, der har en ekstra tendervogn slæbende lige efter sig." |
|||
![]() |
|||
Martin.Anker.Hansen
Tagsten
Medlem siden: 26-Marts-2013 Sted: Danmark Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 368 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 09-Juni-2013 kl. 17:08 |
||
|
Wow - Jeg syntes at det er rigtig flot, fine detalier.
Jeg kan især godt lide den http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=43722 som er brugt som afstivning forest på kedlen.
|
|||
|
Martin Anker Hansen
"Imagination is more important than knowledge." - Albert Einstein |
|||
![]() |
|||
Lars.Mogensen
Panel
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 06-September-2013 kl. 15:52 |
||
|
Har lagt instruktioner ud her.
|
|||
![]() |
|||
Knud.A.Albrechtsen
Liftarm
Medlem siden: 02-November-2012 Sted: Danmark Region: Midtjylland Status: Offline Point: 2720 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-September-2013 kl. 16:58 |
||
|
I samarbejde med Lars har jeg lavet et sæt instruktioner og en part liste som kan findes her:
http://www.snakebyte.dk/lego/instructions/trains/steam_engines/steam_tank_locomotive/index.php |
|||
|
Knud Ahrnell Albrechtsen
http://www.snakebyte.dk/lego |
|||
![]() |
|||
Henrik.Hansen
Liftarm
Medlem siden: 01-April-2005 Sted: Denmark Region: Midtsjælland Status: Offline Point: 2020 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 16-September-2013 kl. 19:32 |
||
|
Kommer der osse instruktioner til dit MY-Lokomotiv
|
|||
|
Henrik Hansen
" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! " Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|||
![]() |
|||
C.Bennedsen
Liftarm
Medlem siden: 05-Oktober-2005 Sted: Denmark Region: Vestjylland Status: Offline Point: 3768 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-September-2013 kl. 01:25 |
||
Findes allerede på hans hjemmeside
Der ligger egentligt en hel del rigtig gode instruktioner, hvis man bare klikker på instructions i toppen af siden...
|
|||
|
Caspar Bennedsen
LEGO Certified Professional Onsite Event Manager - Skærbæk Fan Weekend Core team - LEGO Festival of Play |
|||
![]() |
|||
Lars.Mogensen
Panel
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-September-2013 kl. 04:18 |
||
Det er ikke korrekt. MY instruktionerne der, er til Dennis' MY. Vi har ikke lavet instruktioner til mine MY'ere. |
|||
![]() |
|||
C.Bennedsen
Liftarm
Medlem siden: 05-Oktober-2005 Sted: Denmark Region: Vestjylland Status: Offline Point: 3768 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 17-September-2013 kl. 04:24 |
||
|
|||
|
Caspar Bennedsen
LEGO Certified Professional Onsite Event Manager - Skærbæk Fan Weekend Core team - LEGO Festival of Play |
|||
![]() |
|||
Hans-Ole.Hansen
Flise
Medlem siden: 27-Oktober-2011 Sted: DK Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 30 |
Indlæg funktioner
Tak(0)
Citér Svar
Sendt: 21-September-2013 kl. 17:38 |
||
|
den er flot, men det er et tenderlok, og mangler ikke tender = kulvogn der også havde vandtank, som dette lok har langs kedlen. Ligner en dansk litra S fra kystbanan.
|
|||
|
Hans-Ole Hansen
|
|||
![]() |
|||
Besvar
|
|
| Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |