Byggepladen Websted Hjemmesiden
Om foreningen
Bestyrelsen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download
Links

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Flere bygninger fra Islands Brygge
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flere bygninger fra Islands Brygge

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Esben.K Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 2097
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Flere bygninger fra Islands Brygge
    Sendt: 02-Marts-2013 kl. 05:55
Hej,

På Lego World 2013 udstillede jeg min model af Islands Brygge. Stationen er præsenteret i denne tråd. De to midterste af de gamle huse blev bygget til modulhus-konkurrencen og er præsenteret her.

Alle billeder på Brickshelf efter moderation.

Hus 1:

Det venstre hjørnehus er bygget efter ejendommen på hjørnet af Artillerivej / Njalsgade som i virkeligheden ligger lige over for metrostationen. Og det er den navnkundige bodega Artillericaféen der ligger i stueetagen på hjørnet.

Hus 2:

Huset er bygget efter ejendommen på hjørnet af Gunløgsgade og Isafjordsgade med Café Saga i stuen.

Hus 3:

Islands Brygge 30 er et af Bryggens nye kendetegn og er en gammel silo der er ombygget til lejligheder. I min version er den kraftigt nedskaleret på alle leder og kanter.

Hus 4:

"Lanternen" ligger også på gaden Islands Brygge i den sydlige ende ved Bryggebroen.

Til sidst en række stemningsbilleder og et panoramabillede taget med min iPhone:

Hvad siger I til det hele?

Esben
Til top
Tomas.Lørup Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Bestyrelsesmedlem

Medlem siden: 17-December-2010
Sted: Danmark
Region: Nordvestjylland
Point: 1577
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tomas.Lørup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 06:09
Det ser sku godt ud esben....

Slap de pæne hvide klodser op under silo byggeriet :)
Intet er umuligt for den, der bærer viljen i hjertet.
Til top
Kenneth.N Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 22-Juli-2009
Region: Lolland-Falster
Point: 2224
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenneth.N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 06:18
Tja, hvad er der at sige til det Esben?? Wink

Super klasse alle sammen, og tak for billederne. Mente nok jeg havde set nogle af husene før (modular konkurrencen)

Tak for masser af inspirationSmile
Kenneth Nielsen
Til top
Henrik.Christensen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 02-Marts-2012
Region: Midtsjælland
Point: 4267
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 10:21
Hej Esben.

Det har du gjort godt, din byggestil er en klasse for sig selv, som mange kan lære noget af.
Lad os se mere.

Til top
Peter.Petersen Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 26-Februar-2009
Region: Østjylland
Point: 212
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 11:39
Super flot. Rigtig fed stemning du formår at skabe bl.a. med de to med barnevognene.
Peter Mikael Petersen
Når der hygges, skal der bygges
Til top
Erik.D.Petersen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 27-Oktober-2011
Region: ikke oplyst
Point: 1136
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik.D.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 12:27
Man kan vist med rette påstå, at du holder et højt niveau, både over og under gadeniveau. Det er altid spændende at se, hvordan andre fortolker og får omsat det, der findes i den virkeligheden til klodse. Det er lykkes ganske godt her!
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 16-Januar-2012
Region: Nordsjælland
Point: 3020
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Marts-2013 kl. 13:42
Ja, det er rigtigt flot, rigtigt mange gode og fine detaljer.Clap

Surt at jeg ikke får det at se iRL.
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 04-Marts-2008
Point: 7435
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 08:33
Rigtig flot — du får virkelig dokumentet nogle bygningsområder fra København Thumbs Up Jeg fik desværre ikke set dette tæt nok på på LW da du/byggeriet var omringet af tilskuere hver gang jeg kom forbi.

Farverne er nogle steder rimelig dristige. At bruge rød (her som tag) kan af nogen ses som et kompromis (eller fordi man jo skal bruge klodserne til et eller andet) i disse tider med naturalistiske elementfarver — ventre hjørnehus viger mest fra oplæggets farver (så passer nougat/medium dark flesh alligevel bedre til farven på Fisketorvet Wink ).

Herligt med garneringen (som Jesper altid kalder det) med falmede hvide klodser og gammel/ny grå, en masonry-klods her og der og den efterhånden klassiske erling/tile-facade — den hjørnebygning er min favorit, især farvevalglet — grå ser hammergodt ud med sandrød (som jo er ubetalelig i dag Cry ).

Stationen skal jeg lige have tjekket nærmere ud på dit link, men den lader til at lægge sig godt op af virkeligheden.

Hvad med vinduerne i den hvide bygning... havde du for få af de gamle eller de nye. Kombinationen er meget interessant, men i den virkelige verden er de ens.

Regner du med at udstille det andre steder inden de bliver skilt ad?
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Esben.K Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 09-Februar-2006
Point: 2097
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 09:09
Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

Farverne er nogle steder rimelig dristige. At bruge rød (her som tag) kan af nogen ses som et kompromis (eller fordi man jo skal bruge klodserne til et eller andet) i disse tider med naturalistiske elementfarver — ventre hjørnehus viger mest fra oplæggets farver (så passer nougat/medium dark flesh alligevel bedre til farven på Fisketorvet Wink ).
Hvad med vinduerne i den hvide bygning... havde du for få af de gamle eller de nye. Kombinationen er meget interessant, men i den virkelige verden er de ens.
Regner du med at udstille det andre steder inden de bliver skilt ad?

Rigtigt alt sammen... jeg har en masse røde tagsten som jeg gerne ville bruge (og stort set ingen i andre mulige nuancer) og en del medium dark flesh klodser som jeg så valgte at bruge til hjørnehuset. Selvom det adskiller sig lidt fra forlægget synes jeg faktisk at de to farver klæder hinanden. Men det er interessant som du nævner at den "naturalistiske" bølge er så udtalt at det springer i øjnene hvis man bruger de "gammeldags" LEGO grundfarver (rød, blå, gul, grøn) til større bygningsflader.

Ja, størrelsen på det hvide hus var bestemt af min samling af hvide vinduer i forskellige, nye og gamle afskygninger.

Bygningerne står stadig i flyttekasser efter Lego World og bliver nok skilt ad inden længe så klodserne kan bruges til de næste projekter.

Esben
Til top
Lars.H.Sørensen Se drop down
Panel
Panel

Medlem siden: 02-Marts-2012
Point: 1091
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.H.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 09:57
GAnske fine og fornøjelige huse synes jeg!
Leg godt :)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.111 sekunder.